Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Ja, nå er det ikke lenge til første utstillinga! herregud som tia flyr...Vi har skaffa barnevakt til Sivert, og gleder oss veldig til å stille som heiagjeng!! :) bare minn meg på å ta med det jeg skrev ut for deg! :) hehe... :)

Neste utstilling blir Ailo med på også...det blir genialt bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle at idag var Ylbert 63,5 cm høy, men like tung som Yakita... :)

på tre uker har han bare lagt på seg tre kilo! HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!

Så nå må jeg snakke med Norbert, og han har spydd tre ganger idag så skal ringe til vetrinæren i morgen tidlig for å høre. For han fant et dødt dyr når vi var hjemme i trøndelag som han kom med :)

Pappa tror det var rev, så vi lurer da på om han har fått i seg noen bakterier eller noe dritt! Har ikke tenkt på det før idag :)

Så da vet du. Og jeg kan si at vi kommer ikke til å gå i ringen på søndag :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får håpe alt er i orden med gutten da...Får holde oss oppdatert etter praten med veterinæren...:)

Synd dere ikke går i ringen til helga, men forstår jo valget! :) det kommer flere utstillinger dere kan være med på vettu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får håpe alt er i orden med gutten da...Får holde oss oppdatert etter praten med veterinæren...:whistle:

Synd dere ikke går i ringen til helga, men forstår jo valget! ;) det kommer flere utstillinger dere kan være med på vettu! ;)

Han virker litt piggere idag da. Og han har holdt på maten, vi valgte å gi to spiseskjer med ris i maten hans. Vi pleier å gjøre det med Ultra også hvis hun er dårlig i magen og det pleier å funke bra. Men kan liksom ikke gi han så mye heller ettersom han jo er valp og vokser og alt det der.

Men jeg tror jeg skal prøve å komme å kikke på=) Er jo lærerrikt.

Snart så jeg kan ringe vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det ikke lenge til første utstillinga! herregud som tia flyr...Vi har skaffa barnevakt til Sivert, og gleder oss veldig til å stille som heiagjeng! :P bare minn meg på å ta med det jeg skrev ut for deg! :P hehe... ;)

Neste utstilling blir Ailo med på også...det blir genialt bra! ;)

hehe det er bra, så slipper Siverta å være helt aleine :P han må trene på å være hjemme aleine, sånn til dere også begynner å stille :whistle:

Da kan jeg fortelle at idag var Ylbert 63,5 cm høy, men like tung som Yakita... :P

på tre uker har han bare lagt på seg tre kilo! HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!

Så nå må jeg snakke med Norbert, og han har spydd tre ganger idag så skal ringe til vetrinæren i morgen tidlig for å høre. For han fant et dødt dyr når vi var hjemme i trøndelag som han kom med ;)

Pappa tror det var rev, så vi lurer da på om han har fått i seg noen bakterier eller noe dritt! Har ikke tenkt på det før idag ;)

Så da vet du. Og jeg kan si at vi kommer ikke til å gå i ringen på søndag ;):P

uff da hørtes ikke bra ut :( håper dere finner it av det og at han legger på seg litt mer etterhvert :P koselig om dere kommer og heier på en litten boarhunters :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dagtidlig fant jeg forresten årets første flott på Kita ;) sånn er det når man bor på østlandet...

fjernet den til og med selv, jeg som har helt klaus for de små stygge krypa ;) vurderte nesten å få noen på jobben til å fjerne den :P

men den var itti bitti liten, så jeg fiksa det helt selv :whistle:

i morra kommer Tonje (Blondiemamma), Blondie, Tonje (storesøss) og Sindre til meg:) da blir det litt lettere med kjøring osv til utstillinga ;) gjett om vi er spente ;) dere skal nok få høre hvordan det gikk, også får jeg nok høre med storesøss om ho kan ta bilder ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj med flåtten!Flink som fjernet den selv!Har kommet her også.Ekkle små krypa.Vært lite her før så aldri gitt bisken noe mot det.Helt til i fjor en flått bestemte seg for skifte fra hund til eier!

Grøss og gru sier jeg bare!Hadde den på halsen,holdt på svime av!haha.Så pass på!De kan jo gå i 24 timer før de setter seg de dumme dyra!Så nå må jeg prøve nå middel mot de til pelsen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj med flåtten!Flink som fjernet den selv!Har kommet her også.Ekkle små krypa.Vært lite her før så aldri gitt bisken noe mot det.Helt til i fjor en flått bestemte seg for skifte fra hund til eier!

Grøss og gru sier jeg bare!Hadde den på halsen,holdt på svime av!haha.Så pass på!De kan jo gå i 24 timer før de setter seg de dumme dyra!Så nå må jeg prøve nå middel mot de til pelsen her.

usj, hadde jeg finni en på meg tror jeg at jeg hadde frika helt ut :wub: tror både halsbånd og sånn svitch du tar på nakken dems fungerer :wub: det vi har brukt på tidligere hunder hjemme i hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så har vi prøvd oss på et nytt oppstillingsbilde :wub: litt dårlig kvalitet siden bildet er tatt med den gamle mobben min (nye har streika :wub: )

kom gjerne med forslag til hva som kan gjøres annerledes :wub:

Kitaoppstilt24april09.jpg

Så fantastisk fin hun er! :lol: Jeg har ikke peiling på oppstillingsbilder da, så blir lite konstruktivt fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,skal prøve dråper.Åh,fine store bisken sin det!Med MR-kobbel ser jeg som jeg er sånn fan av!Bare at pelsen her sliter strikken fortere enn skulle tro går da men :wub:

ja det tror jeg er tingen, så slipper man å surre med fler halsbånd :wub:

glad "lillemor" her ikke drar så ille (i hvertfall ikke ennå :wub: ) strikken er mest for å skåne nakken osv, men synes det er et suoerdupert bånn :lol:

Så fantastisk fin hun er! :D Jeg har ikke peiling på oppstillingsbilder da, så blir lite konstruktivt fra meg :P

tusen takk :D

synes det selv også, men får se hva dommeren sier i morra da :P om han synes ho er like vakker som det jeg synes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det hjelper når vi trener litt;) men er ikke alltid ho vil trave pent ved siden av meg da:P

har kjøpt lørdags godis til hunda, så ligger et lite bein til Blondie her oppe :wub:

driver og gjør klar bilen til i morra vi se, i det knallværet. rydde ut alt mulig ting og tang som blir liggenes å slenge også støvsuge litt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi kommet hjem fra utstilling:) blei bare meg som hadde GD valp, så blei BIR og beste tispevalp:)

så bar det videre til gruppefinale, der fikk vi ikke no premie:P

Men Kita var kjempeflink i dag, brøy seg ikke om noen andre hunder:)

Kritikken var også kjempefin:

4mnd gammel blå tispe. perfekt hodeproposjoner.

super front + bein

nydelig nakke og topplinje

beveger seg veldig elegant

vell vist og presentert

så skal vi prøve igjen i morra:) men er kjempestolt av lillemor her!

bilder kommer etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott utstillings resultat!Lykke til i dag også :P Joda,MR-båndet er knall for nakken til hunden og armene våre.Er bare det at frøkena her som ikke er så stor(23 kg) drar litt da har slitt strikkene etter 3 måneder 2 ganger nå...Så litt dårlig holdbarhet synes jeg.Til hund som ikke drar nå mye holder de lenge da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken var jo rett og slett sinnsykt bra! :) GRATTIS! Vi heier på dere her fra vest vi..! Lykke til, se om du får tatt noen bilder da...! :)

tusen takk:) vi er knallfornøyd :wub: har tatt noen bilder, eller storesøss da :ahappy: så de kommer etterhvert;)

Gratulerer med flott utstillings resultat!Lykke til i dag også :wub: Joda,MR-båndet er knall for nakken til hunden og armene våre.Er bare det at frøkena her som ikke er så stor(23 kg) drar litt da har slitt strikkene etter 3 måneder 2 ganger nå...Så litt dårlig holdbarhet synes jeg.Til hund som ikke drar nå mye holder de lenge da;)

ja skjønner, fordel at de holder litt :)

fikk fin kritikk i dag også :) det jeg skjønte av den

bra hode

fine myke ører

god munn

fin rett front

bra skulder

bra bakvinkel

sterke bein

fin .... bein

overlinje trenger å vokse seg til litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...