Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du nyttårsaften?

Huldra

Recommended Posts

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Meg og venninnene mine skal lage god mat og kose oss med alle bikkjene. Så blir det kanskje en liten tur til byn for å se rakettene som blir skutt opp der. Så overnatter vi hos ene venninna min. Enkelt og greit.

Skrevet

Vi har fått plassert vekk alle bikkjene (min, og begge mamma sine) hos oppdretteren min.

Vi skal ha STOR fest hjemme med hele slekten, samt en gjeng utenom for å feire bursdagen til Mormor. Mormor blir 70 år 1.janurar kl 01 eller noe :) PAAAARTYYYY!!

Også har vi stooore planer om å skjenke mormor da, det kan jo bli festlig! :)

Skrevet

Det skjer ikke så mye her i gården egentlig. Skal være hos pappa i byn og bikkjene hos mamma, så da er det vell fritt frem hva jeg skal finne på. Vell... Skulle kanskje te Sortland, men det ble tydligvis for mye stress :)

Skrevet

I år som foregående år feirer vi sammen med en vennefamilie. Vi spiser god mat og koser oss. Når det nærmer seg midnatt går de andre ut, mens jeg sitter inne med voffsa. I fjor kjørte jeg rundt med dem i bilen, og det var nok den beste nyttårsaften ever for Ita som er virkelig livredd raketter!

Skrevet

Spiser kalkun, ta hunden på god tur (han bryr seg ikke om rakettene), så skal jeg på vors hos noen venner, så innom å si godt nyttår til voffsen, så skal jeg ut :)

Sist nyttår var Aron sitt første nyttårsaften, så jeg var først hos en venninne og hennes hund, så gikk vi til mormor og morfar. Han sov hele tiden, så ikke vits for meg å være hjemme i år :P Da skal han få kose seg med morfar :P

Skrevet

Skal spise god middag sammen med typen og et vennepar. Veldig nøye planlagt nyttårsaften faktisk. Folkene er nøye utvalgte - de kjenner Loke og hører på meg når jeg gir de beskjed om hvordan de skal oppføre seg - og nyttårsaften skal feires på det stedet han slapper av best (hos typen). Tipper det blir en koselig nyttårsaften selv om jeg kommer til å savne nyttårschatten på sonen (eller doggis om du vil...)

Skrevet

Jeg liker ikke nyttårsaften jeg.... I "gamle dager" pleide jeg å feste på nyttårsaften, men det er mange år siden jeg begynte å synes at nyttårsaften var skikkelig oppskrytt. Sånn "nå er det nyttårsaften så nå SKAL det være artig", og så ble man skuffet pga ett eller annet. Etter at jeg fikk hund har det blitt enda verre, nå får jeg litt vondt i meg for hver rakett jeg hører. Tenker masse på alle dyra som er ute i skog og mark og som ikke engang har en sofa å gjemme seg under...

Åsså har jeg en del litt mindre hyggelige minner fra nyttårsaften, blant annet var Shakira skikkelig sjuk på nyttårsaften (ble avlivet 24. januar) og hele nyttårsfeiringa har en tagg av sorg i seg for meg...

Så om jeg ikke havner på hytte med Marit (vil ikke sette masse penger på det altså, dessverre... Men Ole har lyst da! :) ) så blir jeg hjemme og gjør absolutt ingenting! Nevermind mat og pynt og styr heller...

Greide jeg å ødelegge nyttårsgleden litt for noen nå?? :P

Skrevet

Jeg er med min familie 1, 2 og 3, noe jeg har vært de siste 9-10 årene :) Vi blir alt i alt 15 personer. I år har vi leid hytte på Trysil!

Skrevet

Skal vel i år, som i fjor, sitte hjemme med dyrene.

Da har jeg planer om nyttårschatt og skåle for meg selv (og komme med mange feil når jeg skriver som ender med ting som henger en stund... som 2ne må 3ne og slikt :)

Skrevet

har vært litt treg i avtrekkeren så planene har falt litt i grus her og der; nyeste plan er å dra til skogs med ett par venner og fyre bål. Men vi får se. Håper fortsatt på at typen vinne ri lotto slik at han kan betale fly til hammerfest for meg så vi kan feire sammen, men det er vel ikke sånn oversannsynlig:P

Skrevet

Skal være hjemme, men resten er ubestemt. Kanskje blir det folk på besøk, kanskje blir jeg alene. En liten tår rom el to blir det nok også, men neppe stort mer siden valpis MÅ ha mat og tissetur tidlig. (altså, hun holder seg fint, men maser og maser, og jeg gidd ikke høre på plystringa hennes)

Skrevet
Jul = Familie og kos

Nyttår = Venner og fest

;)

Samme her ;)

Hvisjeg e frisk skal jeg gå laang tur med Sasha og gjøre henne skikkelig sliten, for pappa skal ut og jeg tror ikke jeg finner noen til å ha henne så hun får våre alene hjemme. Men tror detskal gå fint for dt var hun med et uhell i fjord også ;)

Får jeg skal vertfall ut å feste, for det jeg har alltid passet hestene i stallen eller hunder så nå skal jeg ut! ;)

Hvis jeg er frisk da, det kommer jo ann på... *teite lungebetennelse*

Skrevet

Jeg skal på "nyttårsfest" til ei venninne. Problemet er at det kommer nesten ikke til å være folk der (6 stykker, og det er inkludert vertinna, meg og sambo). Venninna mi har helt angst og tror at ingen egentlig vil være venn med henne, derfor har hun invitert et par av de nærmeste for å "få bevis" for hvem som egentlig er hennes venner. :icon_confused: Jeg vil egentlig dra på en annen fest, men jeg har kjent henne lengst, og om jeg ikke drar til henne kommer hun garantert til å bli kjempelei seg fordi hun overtolker alt hele tiden! *grrrrbl*

Alle gjestene er folk jeg syns er en smule kjedelig. Jeg vil på fest med gøyale, positive mennesker som jeg kan le og drikke sammen med.

Meeeeen neida, jeg er god venninne og skal til frøken hysterisk. *dunker hodet i veggen*

Kanskje det blir gøy likevel? Hvis jeg tar med to flasker sprit? *tenke positivt tenke positiiiiiivt*

Skrevet

Jeg hadde planene klare men da foreldrene mine plutselig skulle bort ble det forandringer :icon_confused: Men jeg skal iallefall jobbe også har jeg egentlig mest lyst til å sitte hjemme med Turbo og se på film eller noe sånt, kose oss bare jeg og han, han bryr seg ikke om det smeller rundt han og jeg synes vel egentlig ikke det er så fantastisk gøy å feste lengre :) Eller joda er jeg på en stor fest med mange kjente gode venner så er det en ting, men i år skal jeg bare hjem til en venninne og familien + venner der så da kan jeg på en måte bare være hjemme med vovsen istedenfor =)

Skrevet
nyttårsaften er man hjemme og leker ansvarsfull mor og hundeeier :icon_confused::):P

mens jeg ønsker at det kom en dritkjekk (195 cm, muskuløs, mørk, brune øyne, fjellreven og lukter skog) bruksmann med schæfer i jeep å kidnapper meg og drar meg med ut til gården hans hvor han har mange sau! Uten barn, svigermødre, menn med maver som er sure etter rødvin og knapt vet forskjellen på bjerk og gran...

Nei, jeg skal nok være hjemme med overstimulerte unger, slitne svigermødre, sur gubbe, stesønn og sønn, mens de hisser seg mer og mer opp pga Z sitt stressnivå.

*sprette over i akkuratnåtråden og klage over banale ting som ikke omhandler krigfredsultogkatastrofer*

Skrevet

iår så skal vi feire nyttårsaften hos gode venner sammen med hunden vår og dems hunder, så vi blir totalt 4 hunder på nyttårsaften iår...det skal bli gøy!

Skrevet

Jeg håper jeg kommer meg på en fest, for nå er jeg inne i en sånn periode kjenner jeg :D . Forrige ga mersmak,så da er det bare å hive seg på bølgen til man går lei igjen :closedeyes: Gutta skal få være hjemme hos mamma mens matmor slår ut håret.

Skrevet

Jeg regnet med kalkun og stille nyttårsfeiring. Men nå ser det ut til at sønn rømmer og da sitter ejg her med to hunder og har i grunnen funnet ut at det er en viss fare for godt vær på nyttårsaften. Så da spørs det om kalkunen fortsatt får fryse litt til og at hundene og jeg tar en tur opp i Liheia eller på Bryggefjell. Da får vi god utsikt i kommunen. Bryggefjell hadde vært best men den må gå testes i lyset så jeg får se hva jeg rekker. Hvis ikke så blir det i hvertfall opp i Liheia for å se på raketter også får valpen til sønnen min se raketter uten for mye bråk. Hunden min bryr seg ikke om raketter i det hele tatt.

Skrevet
mens jeg ønsker at det kom en dritkjekk (195 cm, muskuløs, mørk, brune øyne, fjellreven og lukter skog) bruksmann med schæfer i jeep å kidnapper meg og drar meg med ut til gården hans hvor han har mange sau! Uten barn, svigermødre, menn med maver som er sure etter rødvin og knapt vet forskjellen på bjerk og gran...

Nei, jeg skal nok være hjemme med overstimulerte unger, slitne svigermødre, sur gubbe, stesønn og sønn, mens de hisser seg mer og mer opp pga Z sitt stressnivå.

*sprette over i akkuratnåtråden og klage over banale ting som ikke omhandler krigfredsultogkatastrofer*

det ønsket hørtes bra ut, hehe :D:D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...