Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du nyttårsaften?

Huldra

Recommended Posts

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Meg og venninnene mine skal lage god mat og kose oss med alle bikkjene. Så blir det kanskje en liten tur til byn for å se rakettene som blir skutt opp der. Så overnatter vi hos ene venninna min. Enkelt og greit.

Skrevet

Vi har fått plassert vekk alle bikkjene (min, og begge mamma sine) hos oppdretteren min.

Vi skal ha STOR fest hjemme med hele slekten, samt en gjeng utenom for å feire bursdagen til Mormor. Mormor blir 70 år 1.janurar kl 01 eller noe :) PAAAARTYYYY!!

Også har vi stooore planer om å skjenke mormor da, det kan jo bli festlig! :)

Skrevet

Det skjer ikke så mye her i gården egentlig. Skal være hos pappa i byn og bikkjene hos mamma, så da er det vell fritt frem hva jeg skal finne på. Vell... Skulle kanskje te Sortland, men det ble tydligvis for mye stress :)

Skrevet

I år som foregående år feirer vi sammen med en vennefamilie. Vi spiser god mat og koser oss. Når det nærmer seg midnatt går de andre ut, mens jeg sitter inne med voffsa. I fjor kjørte jeg rundt med dem i bilen, og det var nok den beste nyttårsaften ever for Ita som er virkelig livredd raketter!

Skrevet

Spiser kalkun, ta hunden på god tur (han bryr seg ikke om rakettene), så skal jeg på vors hos noen venner, så innom å si godt nyttår til voffsen, så skal jeg ut :)

Sist nyttår var Aron sitt første nyttårsaften, så jeg var først hos en venninne og hennes hund, så gikk vi til mormor og morfar. Han sov hele tiden, så ikke vits for meg å være hjemme i år :P Da skal han få kose seg med morfar :P

Skrevet

Skal spise god middag sammen med typen og et vennepar. Veldig nøye planlagt nyttårsaften faktisk. Folkene er nøye utvalgte - de kjenner Loke og hører på meg når jeg gir de beskjed om hvordan de skal oppføre seg - og nyttårsaften skal feires på det stedet han slapper av best (hos typen). Tipper det blir en koselig nyttårsaften selv om jeg kommer til å savne nyttårschatten på sonen (eller doggis om du vil...)

Skrevet

Jeg liker ikke nyttårsaften jeg.... I "gamle dager" pleide jeg å feste på nyttårsaften, men det er mange år siden jeg begynte å synes at nyttårsaften var skikkelig oppskrytt. Sånn "nå er det nyttårsaften så nå SKAL det være artig", og så ble man skuffet pga ett eller annet. Etter at jeg fikk hund har det blitt enda verre, nå får jeg litt vondt i meg for hver rakett jeg hører. Tenker masse på alle dyra som er ute i skog og mark og som ikke engang har en sofa å gjemme seg under...

Åsså har jeg en del litt mindre hyggelige minner fra nyttårsaften, blant annet var Shakira skikkelig sjuk på nyttårsaften (ble avlivet 24. januar) og hele nyttårsfeiringa har en tagg av sorg i seg for meg...

Så om jeg ikke havner på hytte med Marit (vil ikke sette masse penger på det altså, dessverre... Men Ole har lyst da! :) ) så blir jeg hjemme og gjør absolutt ingenting! Nevermind mat og pynt og styr heller...

Greide jeg å ødelegge nyttårsgleden litt for noen nå?? :P

Skrevet

Jeg er med min familie 1, 2 og 3, noe jeg har vært de siste 9-10 årene :) Vi blir alt i alt 15 personer. I år har vi leid hytte på Trysil!

Skrevet

Skal vel i år, som i fjor, sitte hjemme med dyrene.

Da har jeg planer om nyttårschatt og skåle for meg selv (og komme med mange feil når jeg skriver som ender med ting som henger en stund... som 2ne må 3ne og slikt :)

Skrevet

har vært litt treg i avtrekkeren så planene har falt litt i grus her og der; nyeste plan er å dra til skogs med ett par venner og fyre bål. Men vi får se. Håper fortsatt på at typen vinne ri lotto slik at han kan betale fly til hammerfest for meg så vi kan feire sammen, men det er vel ikke sånn oversannsynlig:P

Skrevet

Skal være hjemme, men resten er ubestemt. Kanskje blir det folk på besøk, kanskje blir jeg alene. En liten tår rom el to blir det nok også, men neppe stort mer siden valpis MÅ ha mat og tissetur tidlig. (altså, hun holder seg fint, men maser og maser, og jeg gidd ikke høre på plystringa hennes)

Skrevet
Jul = Familie og kos

Nyttår = Venner og fest

;)

Samme her ;)

Hvisjeg e frisk skal jeg gå laang tur med Sasha og gjøre henne skikkelig sliten, for pappa skal ut og jeg tror ikke jeg finner noen til å ha henne så hun får våre alene hjemme. Men tror detskal gå fint for dt var hun med et uhell i fjord også ;)

Får jeg skal vertfall ut å feste, for det jeg har alltid passet hestene i stallen eller hunder så nå skal jeg ut! ;)

Hvis jeg er frisk da, det kommer jo ann på... *teite lungebetennelse*

Skrevet

Jeg skal på "nyttårsfest" til ei venninne. Problemet er at det kommer nesten ikke til å være folk der (6 stykker, og det er inkludert vertinna, meg og sambo). Venninna mi har helt angst og tror at ingen egentlig vil være venn med henne, derfor har hun invitert et par av de nærmeste for å "få bevis" for hvem som egentlig er hennes venner. :icon_confused: Jeg vil egentlig dra på en annen fest, men jeg har kjent henne lengst, og om jeg ikke drar til henne kommer hun garantert til å bli kjempelei seg fordi hun overtolker alt hele tiden! *grrrrbl*

Alle gjestene er folk jeg syns er en smule kjedelig. Jeg vil på fest med gøyale, positive mennesker som jeg kan le og drikke sammen med.

Meeeeen neida, jeg er god venninne og skal til frøken hysterisk. *dunker hodet i veggen*

Kanskje det blir gøy likevel? Hvis jeg tar med to flasker sprit? *tenke positivt tenke positiiiiiivt*

Skrevet

Jeg hadde planene klare men da foreldrene mine plutselig skulle bort ble det forandringer :icon_confused: Men jeg skal iallefall jobbe også har jeg egentlig mest lyst til å sitte hjemme med Turbo og se på film eller noe sånt, kose oss bare jeg og han, han bryr seg ikke om det smeller rundt han og jeg synes vel egentlig ikke det er så fantastisk gøy å feste lengre :) Eller joda er jeg på en stor fest med mange kjente gode venner så er det en ting, men i år skal jeg bare hjem til en venninne og familien + venner der så da kan jeg på en måte bare være hjemme med vovsen istedenfor =)

Skrevet
nyttårsaften er man hjemme og leker ansvarsfull mor og hundeeier :icon_confused::):P

mens jeg ønsker at det kom en dritkjekk (195 cm, muskuløs, mørk, brune øyne, fjellreven og lukter skog) bruksmann med schæfer i jeep å kidnapper meg og drar meg med ut til gården hans hvor han har mange sau! Uten barn, svigermødre, menn med maver som er sure etter rødvin og knapt vet forskjellen på bjerk og gran...

Nei, jeg skal nok være hjemme med overstimulerte unger, slitne svigermødre, sur gubbe, stesønn og sønn, mens de hisser seg mer og mer opp pga Z sitt stressnivå.

*sprette over i akkuratnåtråden og klage over banale ting som ikke omhandler krigfredsultogkatastrofer*

Skrevet

iår så skal vi feire nyttårsaften hos gode venner sammen med hunden vår og dems hunder, så vi blir totalt 4 hunder på nyttårsaften iår...det skal bli gøy!

Skrevet

Jeg håper jeg kommer meg på en fest, for nå er jeg inne i en sånn periode kjenner jeg :D . Forrige ga mersmak,så da er det bare å hive seg på bølgen til man går lei igjen :closedeyes: Gutta skal få være hjemme hos mamma mens matmor slår ut håret.

Skrevet

Jeg regnet med kalkun og stille nyttårsfeiring. Men nå ser det ut til at sønn rømmer og da sitter ejg her med to hunder og har i grunnen funnet ut at det er en viss fare for godt vær på nyttårsaften. Så da spørs det om kalkunen fortsatt får fryse litt til og at hundene og jeg tar en tur opp i Liheia eller på Bryggefjell. Da får vi god utsikt i kommunen. Bryggefjell hadde vært best men den må gå testes i lyset så jeg får se hva jeg rekker. Hvis ikke så blir det i hvertfall opp i Liheia for å se på raketter også får valpen til sønnen min se raketter uten for mye bråk. Hunden min bryr seg ikke om raketter i det hele tatt.

Skrevet
mens jeg ønsker at det kom en dritkjekk (195 cm, muskuløs, mørk, brune øyne, fjellreven og lukter skog) bruksmann med schæfer i jeep å kidnapper meg og drar meg med ut til gården hans hvor han har mange sau! Uten barn, svigermødre, menn med maver som er sure etter rødvin og knapt vet forskjellen på bjerk og gran...

Nei, jeg skal nok være hjemme med overstimulerte unger, slitne svigermødre, sur gubbe, stesønn og sønn, mens de hisser seg mer og mer opp pga Z sitt stressnivå.

*sprette over i akkuratnåtråden og klage over banale ting som ikke omhandler krigfredsultogkatastrofer*

det ønsket hørtes bra ut, hehe :D:D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...