Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du nyttårsaften?


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Vi har fått plassert vekk alle bikkjene (min, og begge mamma sine) hos oppdretteren min.

Vi skal ha STOR fest hjemme med hele slekten, samt en gjeng utenom for å feire bursdagen til Mormor. Mormor blir 70 år 1.janurar kl 01 eller noe :) PAAAARTYYYY!!

Også har vi stooore planer om å skjenke mormor da, det kan jo bli festlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke så mye her i gården egentlig. Skal være hos pappa i byn og bikkjene hos mamma, så da er det vell fritt frem hva jeg skal finne på. Vell... Skulle kanskje te Sortland, men det ble tydligvis for mye stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år som foregående år feirer vi sammen med en vennefamilie. Vi spiser god mat og koser oss. Når det nærmer seg midnatt går de andre ut, mens jeg sitter inne med voffsa. I fjor kjørte jeg rundt med dem i bilen, og det var nok den beste nyttårsaften ever for Ita som er virkelig livredd raketter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kalkun, ta hunden på god tur (han bryr seg ikke om rakettene), så skal jeg på vors hos noen venner, så innom å si godt nyttår til voffsen, så skal jeg ut :)

Sist nyttår var Aron sitt første nyttårsaften, så jeg var først hos en venninne og hennes hund, så gikk vi til mormor og morfar. Han sov hele tiden, så ikke vits for meg å være hjemme i år :P Da skal han få kose seg med morfar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spise god middag sammen med typen og et vennepar. Veldig nøye planlagt nyttårsaften faktisk. Folkene er nøye utvalgte - de kjenner Loke og hører på meg når jeg gir de beskjed om hvordan de skal oppføre seg - og nyttårsaften skal feires på det stedet han slapper av best (hos typen). Tipper det blir en koselig nyttårsaften selv om jeg kommer til å savne nyttårschatten på sonen (eller doggis om du vil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke nyttårsaften jeg.... I "gamle dager" pleide jeg å feste på nyttårsaften, men det er mange år siden jeg begynte å synes at nyttårsaften var skikkelig oppskrytt. Sånn "nå er det nyttårsaften så nå SKAL det være artig", og så ble man skuffet pga ett eller annet. Etter at jeg fikk hund har det blitt enda verre, nå får jeg litt vondt i meg for hver rakett jeg hører. Tenker masse på alle dyra som er ute i skog og mark og som ikke engang har en sofa å gjemme seg under...

Åsså har jeg en del litt mindre hyggelige minner fra nyttårsaften, blant annet var Shakira skikkelig sjuk på nyttårsaften (ble avlivet 24. januar) og hele nyttårsfeiringa har en tagg av sorg i seg for meg...

Så om jeg ikke havner på hytte med Marit (vil ikke sette masse penger på det altså, dessverre... Men Ole har lyst da! :) ) så blir jeg hjemme og gjør absolutt ingenting! Nevermind mat og pynt og styr heller...

Greide jeg å ødelegge nyttårsgleden litt for noen nå?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel i år, som i fjor, sitte hjemme med dyrene.

Da har jeg planer om nyttårschatt og skåle for meg selv (og komme med mange feil når jeg skriver som ender med ting som henger en stund... som 2ne må 3ne og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært litt treg i avtrekkeren så planene har falt litt i grus her og der; nyeste plan er å dra til skogs med ett par venner og fyre bål. Men vi får se. Håper fortsatt på at typen vinne ri lotto slik at han kan betale fly til hammerfest for meg så vi kan feire sammen, men det er vel ikke sånn oversannsynlig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være hjemme, men resten er ubestemt. Kanskje blir det folk på besøk, kanskje blir jeg alene. En liten tår rom el to blir det nok også, men neppe stort mer siden valpis MÅ ha mat og tissetur tidlig. (altså, hun holder seg fint, men maser og maser, og jeg gidd ikke høre på plystringa hennes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul = Familie og kos

Nyttår = Venner og fest

;)

Samme her ;)

Hvisjeg e frisk skal jeg gå laang tur med Sasha og gjøre henne skikkelig sliten, for pappa skal ut og jeg tror ikke jeg finner noen til å ha henne så hun får våre alene hjemme. Men tror detskal gå fint for dt var hun med et uhell i fjord også ;)

Får jeg skal vertfall ut å feste, for det jeg har alltid passet hestene i stallen eller hunder så nå skal jeg ut! ;)

Hvis jeg er frisk da, det kommer jo ann på... *teite lungebetennelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på "nyttårsfest" til ei venninne. Problemet er at det kommer nesten ikke til å være folk der (6 stykker, og det er inkludert vertinna, meg og sambo). Venninna mi har helt angst og tror at ingen egentlig vil være venn med henne, derfor har hun invitert et par av de nærmeste for å "få bevis" for hvem som egentlig er hennes venner. :icon_confused: Jeg vil egentlig dra på en annen fest, men jeg har kjent henne lengst, og om jeg ikke drar til henne kommer hun garantert til å bli kjempelei seg fordi hun overtolker alt hele tiden! *grrrrbl*

Alle gjestene er folk jeg syns er en smule kjedelig. Jeg vil på fest med gøyale, positive mennesker som jeg kan le og drikke sammen med.

Meeeeen neida, jeg er god venninne og skal til frøken hysterisk. *dunker hodet i veggen*

Kanskje det blir gøy likevel? Hvis jeg tar med to flasker sprit? *tenke positivt tenke positiiiiiivt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planene klare men da foreldrene mine plutselig skulle bort ble det forandringer :icon_confused: Men jeg skal iallefall jobbe også har jeg egentlig mest lyst til å sitte hjemme med Turbo og se på film eller noe sånt, kose oss bare jeg og han, han bryr seg ikke om det smeller rundt han og jeg synes vel egentlig ikke det er så fantastisk gøy å feste lengre :) Eller joda er jeg på en stor fest med mange kjente gode venner så er det en ting, men i år skal jeg bare hjem til en venninne og familien + venner der så da kan jeg på en måte bare være hjemme med vovsen istedenfor =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyttårsaften er man hjemme og leker ansvarsfull mor og hundeeier :icon_confused::):P

mens jeg ønsker at det kom en dritkjekk (195 cm, muskuløs, mørk, brune øyne, fjellreven og lukter skog) bruksmann med schæfer i jeep å kidnapper meg og drar meg med ut til gården hans hvor han har mange sau! Uten barn, svigermødre, menn med maver som er sure etter rødvin og knapt vet forskjellen på bjerk og gran...

Nei, jeg skal nok være hjemme med overstimulerte unger, slitne svigermødre, sur gubbe, stesønn og sønn, mens de hisser seg mer og mer opp pga Z sitt stressnivå.

*sprette over i akkuratnåtråden og klage over banale ting som ikke omhandler krigfredsultogkatastrofer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kommer meg på en fest, for nå er jeg inne i en sånn periode kjenner jeg :D . Forrige ga mersmak,så da er det bare å hive seg på bølgen til man går lei igjen :closedeyes: Gutta skal få være hjemme hos mamma mens matmor slår ut håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med kalkun og stille nyttårsfeiring. Men nå ser det ut til at sønn rømmer og da sitter ejg her med to hunder og har i grunnen funnet ut at det er en viss fare for godt vær på nyttårsaften. Så da spørs det om kalkunen fortsatt får fryse litt til og at hundene og jeg tar en tur opp i Liheia eller på Bryggefjell. Da får vi god utsikt i kommunen. Bryggefjell hadde vært best men den må gå testes i lyset så jeg får se hva jeg rekker. Hvis ikke så blir det i hvertfall opp i Liheia for å se på raketter også får valpen til sønnen min se raketter uten for mye bråk. Hunden min bryr seg ikke om raketter i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens jeg ønsker at det kom en dritkjekk (195 cm, muskuløs, mørk, brune øyne, fjellreven og lukter skog) bruksmann med schæfer i jeep å kidnapper meg og drar meg med ut til gården hans hvor han har mange sau! Uten barn, svigermødre, menn med maver som er sure etter rødvin og knapt vet forskjellen på bjerk og gran...

Nei, jeg skal nok være hjemme med overstimulerte unger, slitne svigermødre, sur gubbe, stesønn og sønn, mens de hisser seg mer og mer opp pga Z sitt stressnivå.

*sprette over i akkuratnåtråden og klage over banale ting som ikke omhandler krigfredsultogkatastrofer*

det ønsket hørtes bra ut, hehe :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...