Gå til innhold
Hundesonen.no

Min tispe tisser når vi får mannlig besøk


Laila Berit

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en omplasseringstispe på 7 mnd som tisser inne når mannlig besøk hilser på henne. Dette skjer også når vi går inn til venner der mannen i huset hilser på henne.

Vi har hatt henne fra hun var 5 mnd. og hun er en glad jente som elsker alt og alle. Hun ble funnet i en skog så vi vet ikke hva hun hat gjennomgått.

Det samme skjer når mannen min kommer fra jobb også. Vi har prøvd med at han overser henne eller hilser forsiktig. Også mye hilsing har han prøvd.

Jeg tar henne ut for å tisse rett før det kommer noen for å redusere mengdene. Men har det gått en til to timer, kommer det en dam :)

Skrevet

kanskje hun syns menn virker noe truende, og derfor tisser pga undekastelse /redsel? Har du sett endre tegn på dette som lav kroppsholdning, slikking rundt munnen, lavt hode, halen logrer lavt eller mellom beina. Tenker på dette siden du skriver at dette skjer ved mannlig besøk. Noen hunder reagerer mer på menn enn kvinner pga holdning, stemme osv. Og det kan også være at hunden din har opplevd noe ubehagelig med menn i fortiden.

Skrevet

Emnetittelen for denne tråden er lite beskrivende. Fint om du bruker "edit"-knappen og endrer til noe mer beskrivende.

Dette innlegget vil bli slettet når dette er gjort. Send en PM eller "Report" innlegget.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM.

Skrevet
Emnetittelen for denne tråden er lite beskrivende. Fint om du bruker "edit"-knappen og endrer til noe mer beskrivende.

Dette innlegget vil bli slettet når dette er gjort. Send en PM eller "Report" innlegget.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM.

Svarte at jeg ikke skjønner problemet med mitt innlegg. Men da syns jeg du bør slette innlegg om hvem som er homo og ikke med det samme. Skal ikke anbefale dette forum med en slik tverrsynt moderator

Skrevet

Moderator mente vel at Tittelen "Min tispe tisser...." forklarer litt dårlig hva du vil frem til. Alle tisper tisser jo :)

Skrevet
Ber om unnskyldning for noe jeg ikke skjønner. Bare fjern hele min konto med det samme.

Aisa svarer godt på denne:

Moderator mente vel at Tittelen "Min tispe tisser...." forklarer litt dårlig hva du vil frem til. Alle tisper tisser jo :)

Svarte at jeg ikke skjønner problemet med mitt innlegg. Men da syns jeg du bør slette innlegg om hvem som er homo og ikke med det samme. Skal ikke anbefale dette forum med en slik tverrsynt moderator

Så lurer jeg på hva i all verden du mener med hvem som er homo og ikke, og hvorfor jeg er tverrsynt? Hadde vært fint med en utdypelse av dette.

Skrevet
Aisa svarer godt på denne:

Så lurer jeg på hva i all verden du mener med hvem som er homo og ikke, og hvorfor jeg er tverrsynt? Hadde vært fint med en utdypelse av dette.

Tror hun mener tråden under "Alt mulig", Er du homo/bifil? (husker ikke helt) :ahappy:

Skrevet

Joda, det er godt mulig. Men den tråden har et emnefelt som beskriver hva tråden inneholder mer enn godt nok :ahappy:

Mitt innlegg var ment for å få forbedret tittelen - ikke at det var noe galt med tråden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...