Gå til innhold
Hundesonen.no

Lissy og Peico tråden


netteliten

Recommended Posts

22feb037.jpg

Lissy og Peico elsker drakamper. Her tok jeg bilde for å vise litt str på dem.

Man kan sammenligne med salongbordet.

(de er store for rasen)

redsgotogether.jpg

PÅ torsdag lekte de med Luna. Nå er det lenge siden de har sett hverandre, men gleden desto større.

snstorm.jpg

Joda, Lissy liker snø, men ALT MED MÅTE!

sulten.jpg

Når man har lekt i snøen, da blir man sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar
  • 4 weeks later...
Hei på deg, koselig du liker rasen.

De er større enn foxterrier.

Men de er mindre enn weathen terrier.

Mine er store, og de er 49 og 53 cm høye. Men ønskelig ligger de på 42-49 cm høye.

10-12 kg er ønskelig, men mine som er store ligger over det. peico veide 17 kg sist jeg veide han. Hun er mindre en han.

Det er en veldig kjekk rase, som kan brukes til alt, alltid veldig glade, vennlige, elsker folk (litt for mye noen ganger) veldig veldig nysgjerrige. De er med på alt, alltid klar. Men samtidig også veldig kosehunder.

De er vel hva du gjør det til:)

Åja, de er ikke større nei. Jeg trodde nesten de var på størrelse med riesen jeg. Jeg har blitt helt hekta på terrier. Det er så mange flotte terriere, så er de så utrolig gøye hunder! Bor du i Oslo med de? Vært veldig gøy å treffe dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

etta.jpg

Denne lille karen kom til oss da vi kom hjem fra påskeferie. Han er en ung flat som følte seg hjemme hos oss med en gang. Jeg fant ikke noe ID på den så tredde på et halsbånd å tuslet på tur, lenge.

Den viste ingen tegn til å kjenne seg igjen noen steder, ingen kjente hunden. Hunden gikk fot og var tydelig vant med dressur, lineføring, sitt og dekk og bli. Velstelt er den. Glad. En flott hund på alle måter.

Det ble mørkt, politihuset holdt stengt, ingen var hos dyrlegen. Så da dro jeg hjem med hunden å ringte politiet.

Mens politiet var på linjen så ringte også eieren.... Så da fikk vi nr. Jeg ringte eieren og han var så glad så glad.

En ung gutt som fortalte at hunden hans er 13 mnd.

Det var morsomt å bli kjent med hunden, en tillitsfull hund. Peico likte den ikke siden han var interesert i Lissy.

hundenepsketur.jpg

I påska var vi hos familie, barn og eldre som overforet dem, lekte med dem, koste med dem, så de ble helt kake.

Og vi var på hundetreff på gamle trakter.

En veldig fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på besøk hos ei venninne.

Da vi skulle gå fikk Peico en bamse av venninnen. Den er døpt "HaneGale" Og Peico går med den hele tiden. Han bærer den, han legger den fra seg, men kommer noen for nære, så tar han den opp. Til og med når han sover passer han på HaneGale. Snur han seg, så tar han med bamsen, sånn at den ligger mellom potene hans.

Ulempen med HaneGale er at han kan nettop Gale. Og det er litt støyende. Peico har lært seg å trykke der den starter kaklingen, så han står på to på jerdet å viser hanen frem til naboene.

Peico er mildt sagt, stolt som en Hane.

Så her kommer litt bilder av nye familiemedlemmet vårt, evt fangst.

DSC03165.jpg

Peico bærer på HaneGale

HaneGaleogPeico2.jpg

Peico sover med HaneGale.

DSC03166.jpg

Dette er HaneGale i egen person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Irske Terrieren er en flott rase. Faktisk en rase vi vurderte når vi skulle ha hund:) Men det ble en Airedale i stedet, for vi ville ha en større hund:) Men den Irske har jeg bestandig hatt sansen for:):):)

Grattis med Airdalterrier. En nydelig rase det å. Den nyeste terrierrasen faktisk, og den irske terrieren er en av stamfedrene til Airdal terrieren. Vi vuderte Airdal, men ville ha en mindre hund, så omvendt fra deg:)

Men terrier er noe helt for seg selv, samme hvem terrier man bor sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sommeriapril.jpg

Her er overgangen fra milevis med snø til vår/sommer en kontrast jeg aldri har sett maken til.

Plutselig var snøen vekk, og sola virkelig varmer. Det er så ille at den er litt for varm når det står på i hagen.

Hundene bader og koser seg, og nyter våren, vi nyter vi å, ikke missforstå.

Bare morsomt å se den enorme forskjellen fra den ene uka til den neste.

frokost.jpg

For en kort stund siden var hagen bare snø, og nå er den tørr og blir forsiktig grønn. Og de kan igjen ha aktivitetsballen i hagen.

hjortefam.jpg

Skogens prinser og prinsesser kan igjen komme seg frem uten de største anstrengelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Peicomedcaps.jpg

Peico har på capsen sin, men han undrer jo, hvor er sommeren blitt av? Mimzy dasker Peico på nesa. "sommeren kommer etter regnet" sier han.

LissyogPeico.jpg

Selv om det regner, skal dyra aktiviseres. Mimzy, han er med på alt som skjer.

LissyogMimzy.jpg

Det kan gå voldsomt for seg når Lissy og Mimzy leker. Men det er vennlig lek likevel.

sk1.jpg

Peico henter solkrem som vokser på trær i hagen her, leker litt med den før jeg får den i bytte mot en godbit.

Capser vokser også på dette treet. Rart med det! :hmmmm:

sk2.jpg

Her må han tre capsen sin fra en krok, men Peico får til det meste han, også så stolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder! :icon_confused:

Den hundetresenga var skikkelig fin, hvor har du den fra da?

Den har jeg kjøpt av ei ung jente på Hamar som laget den, jeg googlet den opp.

Jeg er utrolig fornøyd med den, hun har tre str, jeg har den største. Den er STOR. Og den er solid, jeg kan spasere og stå i den, den knaker ikke en gang! Synes den var rimelig også, betalte 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullfart-1.jpg

Vi har hatt en knallfin dag!

Agillity og kontakt trening! Begge to var helt med, fikk ikke nok kontakt, og de er enige at nå er det sesong for skjerpings her! Moro å trene glade hunder som liker å trene.

Og løpe fritt på jordet, erte svaler, erte hverandre med pinner, det er hundeliv det!

I morgen er det spor med hundeklubben, første gang denne sesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fine bilder!Så kul pus som blir med på leken også :lol: Ingen katte venner av pelsen her blir med leke...Kjempe fin hundeseng og ja 1000,- var veldig rimelig for en så stor solid seng synes jeg.Så bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjempekule bilder du har :whistle:

Og sengen var kjempefin, skal få pappa til å lage en til casper. Står den litt opp fra gulvet?

Og den Capsen, er det en hundecaps? Så en bordercollie i går med noe sånt, trodde bare de hadde kledd den ut jeg, men det har kanskje en funksjon?

Fine hunder du har, hadde ikke hørt om rasen før jeg så tråden her jeg. :aww: Så ut som fotball er en stor lidenskap :P Det er det her og, men ballene varer dessverre bare i noen dager, såvidt det... skulle hatt en hund med mindre gap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekule bilder du har :whistle:

Og sengen var kjempefin, skal få pappa til å lage en til casper. Står den litt opp fra gulvet?

Og den Capsen, er det en hundecaps? Så en bordercollie i går med noe sånt, trodde bare de hadde kledd den ut jeg, men det har kanskje en funksjon?

Fine hunder du har, hadde ikke hørt om rasen før jeg så tråden her jeg. :aww: Så ut som fotball er en stor lidenskap :P Det er det her og, men ballene varer dessverre bare i noen dager, såvidt det... skulle hatt en hund med mindre gap!

Så heldig du er som har en nevenyttig pappa!

Det er bein under sengen så den står litt opp fra gulvet ja.

Capsen fant Peico i elva en sommer, den er blitt sydd inn, har ingen funksjon, har den kun på for bildet sin skyld, han liker ikke capsen. Jeg har en hundecaps med plass til ørene å, men hater å gå med den. Så caps er ikke noe man trenger til hund.

Det er ikke så mange Irsk terrier egentlig. Ca 100-150 rundt omkring i landet. Det er sjeldent man møter på en.

Jeg har vel aldri møtt en sånn tilfeldig tror jeg.

Ballene her har levd 3 sesonger, så hjelper med mindre gap ja, men antagelig går de løpet av sommeren nå. Jeg har fler på lager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...