Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny pus til jul


PsychoLynx

Recommended Posts

Skal se om eg ikkje kan fikse bilder senere. På jobb nå :whistle:

Tja, fortelle mer? Ho eg har er i grunnen umulig å få av fanget, type gummistrikk. Prøver du å løfte på midten henger for- og bakpart igjen.. Og viss en er så fæl å kjefte på pus, så får en kjeft tilbake :) Og om du har kattene i senga, kan du bare glemme å få ha mer enn ca 10% av dyna selv, for den skal nemlig pus ha... Fryser må vite ;) Noen ganger har pus faktisk klart å nesten dytte meg ut av senga.

Edit: Kom på at eg har lagt ut noen bilder her: http://ingidano.blogspot.com/search/label/Puser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Ingidano: Flotteste pusene da!

Desverre får de ikke være i senga her da. Siden vi har soveromsvindu på vidt gap og innekatter, så lar det seg dårlig gjøre. I tilegg er jeg allergisk mot dem, så :whistle: Men hva har man medisiner til? ;) Vet jeg kommer til å slite det første halve året med kattunge i hus, men siden jeg vet det går over, så er det ikke så farlig :P

Høres ut som puser med skikkelig personlighet! MORO! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har absolutt personlighet ja :drool: Kan jo hende at det er litt forskjell på om det er huskattmor eller orientalermor som har oppdratt de? Men antar orientaleren vil komme frem uansett :lol:

Glemte jo å si at begge mine to puser tok etter bikkja, og sleiker på enhver bit med hud de finner...

hihi, så herlig. Og det er mor som er orientaler :P

Oooh, jeg stemmer for Azraël. Tøffe navnet :P

Ja, det er kult! Men nå, etter å ha hilst på han så er det Anubis som henger igjen. :P Men skal lete litt mer. Klart at det MÅ bli orientalsk navn iallefall!

Og ja, nå er jeg hjemme med pus. Akkurat nå er han på badet for å begynne å gjøre seg kjent der, og vi har fått i oss litt mat. Jeg skal straks ta med meg kamera og tusle inn til han tenkte jeg. Så får jeg se om jeg rekker å få ut noe i kveld her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, grattis med pus 2! Krysser fingrene for at han lever opp til forventningene :lol:

Og ja, orientalsk navn er en god idé. Dog leste jeg Anus i stedet for Anubis først, men jeg har ikke øynene helt med meg i dag tror jeg :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Anette. Blir det Anubis, så blir det nok Nubis til daglig, så ikke så vanskelig å se feil da :drool:

Men, her er det noen bilder. resten kommer i blogg i morra. Nå føler jeg snart at det er noen som "klemmer under beina mine" (som i sånne dukker med trå i, som man klemmer under så faller de samme vettu), så tror senga er neste...

Hva ER det du peker på meg med??

171208_001.jpg

171208_009.jpg

171208_007.jpg

171208_018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han ER nydelig folkens!

I natt har han bevist at han har stemme... Han har sagt høylytt i fra at badet er intet sted for en liten pus å være alene :P Og da vi var oppe hos han i natt, klatret han fra tær til hodet uten å bry seg om at vi ikke hadde klær på :P

Nå har han fått hilse på de andre i huset her.

Lucifer lurer på hva dette lille er som henger på han som en klegg, koser seg mellom beina på han og ja, bare er innpåsliten. Mens Psycho er den samme gamle gretne dotten som da Luc kom i hus og var like innpåsliten som Pus her er nå.

Bridie og Pus derimot..... Pus er LIVREDD, og kanskje med rette... Da Pus freser, trigger det NOE i Bri, som gjør at hu går til fult frontal angrep og skal ta den lille. Dette kan bli spennende.

Nå står Bridie ute i bånd, og Pus har sovnet på en stol her. Og huset er fredelig enn så lenge :P

Kan bli god trening for Bridie i å være ute dette gitt :P

oi! For noen stor poter og ører :drool: Men søt var han!

edit: hvor gammel er han? Tror kanskje han er like gammel som pusa mi, sånn ca ..

Han er egentlig i yngste laget for å flytte syns jeg, 2 mnd på dagen idag. 9 uker på lørdag.

Han er kjempesøt! Lille løven det der... <3 Vi vil hilse på! (eller, kanskje bare jeg, Roya blir muligens litt voldsom for stakkars lille saken..)

Hehe, ja kan nok hende Roya blir litt for voldsom. Enda! jeg håper Bridie klarer å herde han her ETTERHVERT da... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bitte liten og søt ! kjenner til den fresingen.. pusegutten vår hadde aldri i livet møtt en hund, det gikk fakitisk bra uten en eneste fres.. men du skulle sett han da han fikk treffe nabokattungen, da freste,spyttet han som en gal :) de ble venner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han ER nydelig folkens!

I natt har han bevist at han har stemme... Han har sagt høylytt i fra at badet er intet sted for en liten pus å være alene ;) Og da vi var oppe hos han i natt, klatret han fra tær til hodet uten å bry seg om at vi ikke hadde klær på :)

Nå har han fått hilse på de andre i huset her.

Lucifer lurer på hva dette lille er som henger på han som en klegg, koser seg mellom beina på han og ja, bare er innpåsliten. Mens Psycho er den samme gamle gretne dotten som da Luc kom i hus og var like innpåsliten som Pus her er nå.

Bridie og Pus derimot..... Pus er LIVREDD, og kanskje med rette... Da Pus freser, trigger det NOE i Bri, som gjør at hu går til fult frontal angrep og skal ta den lille. Dette kan bli spennende.

Nå står Bridie ute i bånd, og Pus har sovnet på en stol her. Og huset er fredelig enn så lenge ;)

Kan bli god trening for Bridie i å være ute dette gitt :P

Han er egentlig i yngste laget for å flytte syns jeg, 2 mnd på dagen idag. 9 uker på lørdag.

Hehe, ja kan nok hende Roya blir litt for voldsom. Enda! jeg håper Bridie klarer å herde han her ETTERHVERT da... ;)

Hehe, nydelig sak. Roya går faktisk veldig fint med pusene her, tilogmed selv om lillpusen fresa litt i begynnelsen. Men med Mix hjemme hos mamma og dem, der var hun heeelt gæærn! Når Mix fresa og klora etter henne, tok hun helt av og boffa og hoppa og krøp og skulle under sofaen til pusen. :P Skulle leke da vettu. :P

Han var ikke gamle karen nei, men, han har jo to voksne puser til å oppdra seg da. ;)

Haha, de derre høylytte sakene som ABSOLUTT ikke vil være på noe annet rom enn en selv, kjenner jeg til Også klatre på bar hud ja, det er godt... :)

*flirer og er for en gangs skyld glad for at lillpusen min ikke er så veldig glad i å bli løfta/holdt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...