Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakinos G-G Kull

PsychoLynx

Recommended Posts

Skjønner du blir litt hissig/oppgitt over det som har skjedd bak din rygg, men jeg har som sagt ikke vært med på noen diskusjon om akkurat dette :)

Eeh, må bare spørre - hva er det som skjedd bak ryggen?

All kritikk som jeg lest her har vært åpen og ærlig - skreven av folk som er åpne med sin identitet. Hvis noen selger får mye mer kritikk enn andre - kanskje man kan begynne å lure på om det kan finnes en grund til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar
Om du leser det første innlegget av meg du quotet ser du at jeg ikke har diskutert deg, tyvparringa eller ditt oppdrett :)

Skjønner du blir litt hissig/oppgitt over det som har skjedd bak din rygg, men jeg har som sagt ikke vært med på noen diskusjon om akkurat dette :P

Les forøvrig mitt svar til Marit, de av dine hunder jeg har møtt var både trivelige og sosiale :P

Vet ikke hvor det startet først jeg her eller Aussie forumet men samme det jeg synes bare at det er trist å få et slikt budskap og samtidig få pepper så det holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papiret i en pappkasse? Jaha ja..? Så når du får valper etter hunden, og den ikke er røntget på nytt, finner du ikke frem papirene for å vise potensielle valpekjøpere engang?!

Nettopp - ville jo vært en ting å vise valpekjøpene før de betalte 1/3 av kjøpesummen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det så er det ikke selve tyvparringen eller at du fant ut etterpå at han hadde HD D folk reagerer på, men at du ikke sier noe sånt som at dette er veldig dumt, og såklart skal det komme en sperre på valpene slik at det ikke kan føres videre.

Eller noe sånt :)

Edit: Og hvorfor evt. grunnen til å IKKE sette en avlssperre på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, må bare spørre - hva er det som skjedd bak ryggen?

All kritikk som jeg lest her har vært åpen og ærlig - skreven av folk som er åpne med sin identitet. Hvis noen selger får mye mer kritikk enn andre - kanskje man kan begynne å lure på om det kan finnes en grund til det...

Hehe, snakk om å gjerne VILLE lage mer storm :)

Bak hennes rygg fordi hun ikke var medlem av dette forumet før denne diskusjonen, det hadde fortsatt vært bak hennes rygg om ikke Marit hadde gjort henne oppmerksom på diskusjonen.

Ang åpne med sin identitet, jeg vet ikke hvem du er eller motsatt, åpne med visse moderasjoner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det så er det ikke selve tyvparringen eller at du fant ut etterpå at han hadde HD D folk reagerer på, men at du ikke sier noe sånt som at dette er veldig dumt, og såklart skal det komme en sperre på valpene slik at det ikke kan føres videre.

JA det forstår jeg også.. men siden jeg kjenner de som kjøper valpene så ser jeg ikke noe grunn til å sette en sperre for jeg har snakket med de som skal ha valpene og informert dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snakk om å gjerne VILLE lage mer storm :)

Bak hennes rygg fordi hun ikke var medlem av dette forumet før denne diskusjonen, det hadde fortsatt vært bak hennes rygg om ikke Marit hadde gjort henne oppmerksom på diskusjonen.

Ang åpne med sin identitet, jeg vet ikke hvem du er eller motsatt, åpne med visse moderasjoner ?

Er noen som vil lage mer storm ser det ut til ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har skrevet det lengere oppi her at Icek ikke kommer til å gå i avl og at jeg vil ha kontroll over valpene

Hvilken kontroll har du? Valpkjøperne står FRITT til å avle på hundene, per i dag (...og få registrert de).

Jeg fikk beskjed at han var sosial og snill, hadde bodd i hus m.m. og pr dags dato så ville jeg ikke ha mentaltestet han da jeg synes det er ille å ødelegge den tilliten jeg har fått bygget opp i han. Han har endelig lært seg å leke med folk :)

Igjen, hvorfor vil du ha en slik avlshund (også om man ser vekk i fra HDèn)? Jeg hadde sendt han i retur på flekken.

Nå gråter jeg av glede for endelig noen som forstår at jeg ikke hadde planlagt dette og at dette kan skje hvem som helst...

Jeg henger meg ikke opp i tyvparringen, det kan skje alle. Jeg henger meg opp i at du synes det er "greit" å avle videre på disse valpene. For det er det du sier med å ikke sette avls sperre på de.

Siden han er kupert får jeg ikke stilt han eller mentalt testet han i Norge

Reis til utlandet som alle andre med kuperte hunder? Skal man drive "seriøs avl", og importerer hunder som ikke kan "brukes" her i landet, så må man ut og vekk i fra Norge. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Hvis man klikker på linken får man faktisk opp både mitt namn o adresse - tror ikke man kan bli mer åpen med sin identitet :rolleyes:

Ganske så sikker på at hon kjent til at Marit hadde lagt ut om hennes valper i denne tråd enda siden de først kom ut.

Og igjen - dette er en selger av en vare - det er ikke privatpersonen folk snakker om - jeg sier i hele tatt ikke noe om hvordan hun er som menneske - det vet jeg ikke noe om.

Tåler man ikke at oppdrettet blir diskutert kan man holde seg til å ha hunder til sitt eget bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• HD - u.a. / A eller B (eller tilsvarende etter tidligere system). Røntgen skal være foretatt etter at hunden er fylt 1 år og før paring

• AD: Fri. Røntgen skal være foretatt etter at hunden er fylt 1 år og før paring

OT - Men har jeg forstått dette riktig, for at kullet skal godkjennes av raseklubben skal avlshunden rønkes en gang etter fylte 1 år, og så igjen før parring? Hvis man bruker hunden i avl flere ganger - skal den rønkes før hver parring? Hva hvis det for en hannhund bare 1 måned mellom to parringer?

Hvilke resultat registreres i NKK - alle eller den siste?

Er tilsvarende avlsregler vanlig i andre raseklubber?

Jeg trodde man rønket èn gang etter fylte 1 år og that's it... (uavhengig av om HD statusen skulle endre seg, eller i såfall ville man ikke vist det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Hvis man klikker på linken får man faktisk opp både mitt namn o adresse - tror ikke man kan bli mer åpen med sin identitet :rolleyes:

Ganske så sikker på at hon kjent til at Marit hadde lagt ut om hennes valper i denne tråd enda siden de først kom ut.

Og igjen - dette er en selger av en vare - det er ikke privatpersonen folk snakker om - jeg sier i hele tatt ikke noe om hvordan hun er som menneske - det vet jeg ikke noe om.

Tåler man ikke at oppdrettet blir diskutert kan man holde seg til å ha hunder til sitt eget bruk!

Aldri vært inne på Doggis før i kveld jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk brukt hannhunden hennes i avl på denne tispen som har tyvparet seg nå :)

Ønsker du virkelig å gå den veien?

Ok - siden du bringer det opp - ble tispa undersøkt føre eller etter parring den gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT - Men har jeg forstått dette riktig, for at kullet skal godkjennes av raseklubben skal avlshunden rønkes en gang etter fylte 1 år, og så igjen før parring? Hvis man bruker hunden i avl flere ganger - skal den rønkes før hver parring? Hva hvis det er en hannhund og bare 1 måned mellom to parringer?

Skal nok stå før første parring, men at man lar være å parre først, så rønke hunden. Så altså mellom 1 år og før første parring - som skal være etter at hunden går i åpen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han var kupert ser jeg ikke som et problem da jeg kan stille han i Sverige. Nervøs viste jeg ikke at han var dem sa til meg at han ikke var slik før de leverte han til meg og jeg tok han med meg da jeg hadde som sakt betalt for han.

Han er blitt en helt herlig hund i dag da og har vist ekstrem stor framgang så hadde han ikke stått i en kennel sitt første leve år hadde han nok vært en helt annen hund.

Men de tok han med på utstilling mens de hadde han?

http://www.bohemia-acro.com/5_507_lodz.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kontroll har du? Valpkjøperne står FRITT til å avle på hundene, per i dag (...og få registrert de).

Igjen, hvorfor vil du ha en slik avlshund (også om man ser vekk i fra HDèn)? Jeg hadde sendt han i retur på flekken.

Jeg henger meg ikke opp i tyvparringen, det kan skje alle. Jeg henger meg opp i at du synes det er "greit" å avle videre på disse valpene. For det er det du sier med å ikke sette avls sperre på de.

Reis til utlandet som alle andre med kuperte hunder? Skal man drive "seriøs avl", og importerer hunder som ikke kan "brukes" her i landet, så må man ut og vekk i fra Norge. Punktum.

Har jeg skrevet noen plass at det er greit at valpene avles videre på ??

Å jeg hadde faktisk tenkt meg til Sverige for å stille han ut til sommeren.

Var inne på tanken av å sende han tilbake, men han ha det ikke godt der han kom fra og vi likte han godt så derfor valgte jeg å beholde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT - Men har jeg forstått dette riktig, for at kullet skal godkjennes av raseklubben skal avlshunden rønkes en gang etter fylte 1 år, og så igjen før parring? Hvis man bruker hunden i avl flere ganger - skal den rønkes før hver parring? Hva hvis det for en hannhund bare 1 måned mellom to parringer?

Hvilke resultat er det som registreres i NKK - alle eller den siste?

Er tilsvarende avlsregler vanlig i andre raseklubber?

Jeg trodde man rønket èn gang etter fylte 1 år og that's it... (uavhengig av om HD statusen skulle endre seg, eller i såfall ville man ikke vist det)

Du tror riktig. Man rønker somregel en gang etter fylte 1 år. OM det oppstår Hd så kan man rønke om igjen, for det hender jo at dyrlegen har lagt hunden skjevt, eller rett å slett ikke er flink til å ta bilder. AND SO ON.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæra nån, dette er hva man på godt norsk kaller flisespikkeri........

Enig med deg i at en selger av en vare må tåle å bli diskutert "offentlig", men selv en selger er et menneske av kjøtt og blod.

Men, jeg har fortsatt ikke diskutert hverken Hanne, hennes oppdrettsmoral eller hennes hunder og i mine øyne hadde det fortsatt vært en diskusjon bak hennes rygg om ikke Marit hadde gjort henne oppmerksom på diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå enig med deg.. Helt og holdent..!

Tyvparringen er en ting, ingen har sagt noe om det, men det jeg, som alle andre, henger meg opp i, er hvorfor i all verden det ikke bare kan settes en avlssperre? Jeg drømmer selv om aussie en dag, og disse linjene skal laangt vekk fra min kommende hund, HD er ikke noe noen ønsker å ha i linjene sine.. Hva om en eller flere av valpekjøpere til Icek's valper selger en dag, og den blir brukt i avl? Da er linjene løs.. Du kan ikke kontrollere hvem som skal bruke sin hund i avl eller ikke med mindre det står noe i kontrakten, og jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvorfor du ikke bare kan sette avlssperren og opprettholde seriøsiteten din som oppdretter istedenfor alt dette.....!!!

Og Mentalteste kunne du vel bare gjort i Sverige..? Du hadde jo tenkt å bruke han til avl, hvordan kan du da skrive at du ikke tør å prøve engang, for du er redd for å ødelegge tilliten?! På en hund du der du hadde planlagt å slippe linjene løs... Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare snakke for meg selv, og det er nettopp derfor jeg reagerer.

JA det forstår jeg også.. men siden jeg kjenner de som kjøper valpene så ser jeg ikke noe grunn til å sette en sperre for jeg har snakket med de som skal ha valpene og informert dem.

Du kan jo aldri være sikker på at alle disse valpene blir hos de du selger dem til resten av livet?? Det kan være at livssituasjonen til noen av kjøperne endrer seg slik at de må omplassere hundene?

What she said!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...