Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakinos G-G Kull

PsychoLynx

Recommended Posts

Så når jeg da hadde pensjonert min tispe og ikke målbevist paret disse to hundene så er jeg ikke useriøs??

Dette var et rent uhell og var ikke planlagt i det hele tatt.

Skikkelig i angrepsmodus du nå ?

Hadde du BEVISST parret disse to hadde du vært useriøs i mine øyne.

Og som jeg har forsøkt å si tidlgere, så lenge man ikke VET at dette var en tyvparring ville du fort ha fremstått som useriøs. I all hovedsak må folk gå ut i fra det som står på Dogweb, sjelden man får vite historien bak noe som kan se ut som en tvilsom parring.

Og for å understreke, jeg har ikke uttalt med om deg, hverken som privatperson eller oppdretter, jeg snakket generellt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar
Jeg krysset av at resultat ikke skulle offentliggjøres så da ligger han ikke i NOX registeret...

Jeg forteller faktisk sannheten.

Hvorfor krysset du av at resultat ikke skulle offentliggjøres?

Men ok, gjetter at du i hvert fall ikke kastet intyget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er jo at du VET at hannhunden har HD, og han høres jo ellers ikke helt stabil ut heller?? Dette er ikke noe man vil ha i avlen i det hele tatt, og aussien er en nok tallrik rase til at man kan LA VÆRE å avle på slike hunder. Man er ikke NØDT til å avle på alt! Selv om man har brukt aldri så mye tid og penger på å importere.

HAnne har kun sagt at Icek ikke var glad i å bli håndtert når han kom til henne.. Ikke at han ikke er hverken håndterbar eller vettug nå. Men en kennelhund som har opplevd lite i oppveksten vil fort vært skeptisk på nye ting. Men den jobben Hanne har lagt i Icek er imponerende! Og han er langt i fra vanskelig å håndtere nå. Han er blitt en ufattelig flott og snill hund på den tiden Hanne har hatt han.

Og som jeg har forsøkt å si tidlgere, så lenge man ikke VET at dette var en tyvparring ville du fort ha fremstått som useriøs. I all hovedsak må folk gå ut i fra det som står på Dogweb, sjelden man får vite historien bak noe som kan se ut som en tvilsom parring.

Og for å understreke, jeg har ikke uttalt med om deg, hverken som privatperson eller oppdretter, jeg snakket generellt :)

pssst Landy... Slik jeg leste innlegget til hanne så ønsket hun bare å få en bekreftelse fra deg på at du ikke syns hun var useriøs :P

Hun skrev: "Så når jeg da hadde pensjonert min tispe og ikke målbevist paret disse to hundene så er jeg ikke useriøs??"

Altså, hun spør om hun er seriøs. Men jeg leste feil første gangen selv :P

Iallefall spnn jeg forstod det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... og hvorfor kjøper du forresten en polsk hannhund som da er kupert, nervøs, og ikke kan brukes på utstilling og slikt for å bruke den til avl i Norge?

At han var kupert ser jeg ikke som et problem da jeg kan stille han i Sverige. Nervøs viste jeg ikke at han var dem sa til meg at han ikke var slik før de leverte han til meg og jeg tok han med meg da jeg hadde som sakt betalt for han.

Han er blitt en helt herlig hund i dag da og har vist ekstrem stor framgang så hadde han ikke stått i en kennel sitt første leve år hadde han nok vært en helt annen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde han ikke stått i en kennel sitt første leve år hadde han nok vært en helt annen hund.

Dette kan du ikke vite. Uansett synes jeg det er skikkelig useriøst å ikke sette avlssperre på valpene, og det høres egentlig ikke ut som du har avskrevet hannhunden og hans avkom fra avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er nok i angreps modus når jeg får vite at folk diskuterer med og min uheldige tyvparing før jeg selv viste HD statusen på en hund jeg er kjempe glad i og har jobbet mye med siden han ikke har hatt det så bra i sitt første leve år. Hadde ingen planer om å avle på han med det første, hadde tenkt å stille han i Sverige til sommeren men nå falt alt i grus for å si det pent

Papiret har jeg i en papkasse ja :P men som sakt jeg har flyttet og pr dags dato er ikke alt pakket ut...

*Dobbelpost, mod. Marthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAnne har kun sagt at Icek ikke var glad i å bli håndtert når han kom til henne.. Ikke at han ikke er hverken håndterbar eller vettug nå. Men en kennelhund som har opplevd lite i oppveksten vil fort vært skeptisk på nye ting. Men den jobben Hanne har lagt i Icek er imponerende! Og han er langt i fra vanskelig å håndtere nå. Han er blitt en ufattelig flott og snill hund på den tiden Hanne har hatt han.

Hvorfor kjøper man en "kennelhund" til avlshund? Man kan jo ikke vite hva som egentlig bor i denne hunden. En mentaltest bla. vil jo aldri være rettferdig på en slik hund. Evt. bør man kjenne linjene til hunden inn og ut,og det er gjerne ikke så lett når hunden er fra utlandet?

(Jeg diskuterer nødvendigvis ikke person her, men generelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper man en "kennelhund" til avlshund? Man kan jo ikke vite hva som egentlig bor i denne hunden. En mentaltest bla. vil jo aldri være rettferdig på en slik hund. Evt. må bør man kjenne linjene til hunden inn og ut,og det er gjerne ikke så lett når hunden er fra utlandet.

(Jeg diskuterer ikke person her, kun generelt).

Jeg vil vel tro her at en hund da kan testes før den blir brukt i avl og da få "bevis" for åssen hunden er, ikke sant?

Det var jo, som sagt ganske mange ganger før, i hanne sitt tilfelle, ikke planlagt å avle på Icek NÅ... Men senere om alt da viste seg å være bra.

Eneste som opprinnelig ikke gjorde at Icek var godkjent i klubben her, var jo at han var kupert. Og vor mange med kuperingsraser er det ikke som tar inn dette fra utland for å avle på dem her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du ikke vite. Uansett synes jeg det er skikkelig useriøst å ikke sette avlssperre på valpene, og det høres egentlig ikke ut som du har avskrevet hannhunden og hans avkom fra avl.

Tror jeg har skrevet det lengere oppi her at Icek ikke kommer til å gå i avl og at jeg vil ha kontroll over valpene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pssst Landy... Slik jeg leste innlegget til hanne så ønsket hun bare å få en bekreftelse fra deg på at du ikke syns hun var useriøs :P

Hun skrev: "Så når jeg da hadde pensjonert min tispe og ikke målbevist paret disse to hundene så er jeg ikke useriøs??"

Altså, hun spør om hun er seriøs. Men jeg leste feil første gangen selv :P

Iallefall spnn jeg forstod det :P

Jeg har jo ikke engang skrevet noe om Hanne, kun at det generellt sett er fort gjort å dømme ut i fra hva som står på feks Dogweb.

Har ikke grunn til å mene at Hanne er useriøs jeg, fikk et veldig godt inntrykk av hundene da vi møtte dem, trivelige og sosiale i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel tro her at en hund da kan testes før den blir brukt i avl og da få "bevis" for åssen hunden er, ikke sant?

Det var jo, som sagt ganske mange ganger før, i hanne sitt tilfelle, ikke planlagt å avle på Icek NÅ... Men senere om alt da viste seg å være bra.

Eneste som opprinnelig ikke gjorde at Icek var godkjent i klubben her, var jo at han var kupert. Og vor mange med kuperingsraser er det ikke som tar inn dette fra utland for å avle på dem her? :)

Jeg må bare blande meg og spørre hvor og hva han ikke var godkjent i? i hvilken klubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at en kennelhund som ikke har opplevd noe i sitt liv vil kunne få andre utslag på en mentaltest enn en hund som har vært litt rundt og opplevd litt. Dessuten er ikke en mentaltest alt, en hund kan gjøre en knall mentaltest og allikevel være en dårlig hund. Når hunden i tillegg har HD D, bør disse avkommene registreres med avlssperre og hannhunden selvsagt ikke bli brukt i avl flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper man en "kennelhund" til avlshund? Man kan jo ikke vite hva som egentlig bor i denne hunden. En mentaltest bla. vil jo aldri være rettferdig på en slik hund. Evt. bør man kjenne linjene til hunden inn og ut,og det er gjerne ikke så lett når hunden er fra utlandet?

Jeg fikk beskjed at han var sosial og snill, hadde bodd i hus m.m. og pr dags dato så ville jeg ikke ha mentaltestet han da jeg synes det er ille å ødelegge den tilliten jeg har fått bygget opp i han. Han har endelig lært seg å leke med folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd for kommende valpekjøpere som tror de kjøper flotte hunder fra en flott oppdretter. Way to go!

*Nå klarte jeg ikke sitte på hendene lenger*

:rolleyes:

Kan noen fortelle meg hva som ligger i å være en useriøs oppdretter??

En tyvparing kan skje eller?? Bare meg??

Det var ikke planlagt flere kull på tispen min, hun har fra før av 4 herlige kull og er en gammel dame.

Hva gjør men når men ikke ser noe på tispen før hm 1 stor uke før hun føder??

Avliver valpene når de blir født?

Hannhunden er ung (ble 2 år på november), fyller ikke kravene til rasehundklubben (da han er kupert i Polen m.m) men er sjekket av egen int for sykdom når jeg tok han inn fra Polen da jeg ville ha en avls hund... Det var som skal ikke planlagt at han skulle pares med med min gamle tispe..

Valpene blir som sakt født, alle friske og har et fantastisk herlig temp.

Siden man har lov til å reg 5 kull etter en tispe (ny regel fra 1 okt.08) så velger jeg å reg valpene slik at de som eier dem kan få stille og bruke dem til det de vil. Er det noe galt i det ??

Jeg sørger for å øyenlyse mor og far sammen med valpene og alle er fri, røntger far både fram og bak og håper på det beste... Så møter jeg veggen med at han har utviklet HD fra å være fri på feb 08.. Er jeg da useriøs??

Tyvparringer kan skje den beste av de beste! :)

Og som du selv skriver så var hannhund rønket fri for så å bli rønket med D hofter etter kullet var født?

Det er jo sånn som kan skje alle, selv om folk her inne er flinke å skrike ut at "jeg passer på", "det der hadde aldri skjedd meg" osv.... Helt til de en dag kanskje sitter i samme situvasjon selv.

Hunder får til det utroligste, og jeg har selv vært borti en tispe som var drektig hvor det faktisk ikke viste på henne i det hele tatt. Jeg ser ikke på deg som useriøs i det hele tatt. Du har vært dønn ærlig fra starten av, og jeg har aldri fått inntrykk av at du har lagt skjul på noe. Du har rønket hunden fri, og antagligvis forholdt deg til de resultatene du fikk første rønking. At hunder kan utvikle Hd er jo ikke noe nytt, det har skjedd før og kommer til å skje igjen, enten de brukes i avl eller ikke.

Jeg syns det er dumt at folk dømmer på den måten de gjør, for dette var ikke et planlagt kull, og du kunne faktisk ikke gjøre noe med det! Jeg kjenner jeg blir sint og frustrert på dine vegner, føler skikkelig med deg!

Du kødder??? Skal du ikke sette avlssperre på valpene etter en hannhund med HD D??? :shocked:

Problemet her er jo at du VET at hannhunden har HD, og han høres jo ellers ikke helt stabil ut heller?? Dette er ikke noe man vil ha i avlen i det hele tatt, og aussien er en nok tallrik rase til at man kan LA VÆRE å avle på slike hunder. Man er ikke NØDT til å avle på alt! Selv om man har brukt aldri så mye tid og penger på å importere.

Man skal BÅDE se på helheten og på det enkelte individet! Hvis jeg har en hund med topp stamtavle som selv er et vrak, så betyr faktisk ikke det at det er forsvarlig å la denne hunden gå i avl, spesielt ikke på en rase hvor man har nok av annet å velge mellom.

Dersom det er på denne måten aussien avles, så er det jo ikke rart rasen sliter. :shocked:

Å hvilket grunnlag har du for å sitte å si at noens hund er ustabil om jeg får spørre? Maken til frekkhet altså!

Det er jo ikke et bevisst kull, ****, leser du tråden eller? Hannhund går ut av avl, tispen er pensjoner... Det er ikke så veldig mye mer å gjøre med den saken! Hvor har hun egentlig skrevet at hunden er et vrak, herregud......

DET ER SNAKK OM TYVPARRING, IKKE BEVISST AVL PÅ HVERKEN EN ELDRE TISPE ELLER HANNHUND MED HD. Damn.

Hun skrev lenger oppe at hun gjorde det for sin egen del, for å vite at hennes hund var frisk, og at han ikke var norsk registrert!

Jeg syns rett å slett at folk bør tenke seg litt om før de uttaler seg om ting. Hva om det var du som satt i den situasjonen Hanne nå sitter i?

At hundene dine tyvparret seg, og tispen ikke viste tegn til drektighet før en uke før fødsel, hannhund og tispe er rønket fri for Hd, og det til slutt viser seg at hannhund har middels grad hd, og du faktisk ikke kan gjøre noe med det!

Gud altså.......... enkelte slutter aldri å sjokkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlsreglene på aussie har ingeting med kupering å gjøre, er ikke nevnt engang.

Alle individer som skal brukes i avl

• Skal være sunde og ha godt gemytt

• HD - u.a. / A eller B (eller tilsvarende etter tidligere system). Røntgen skal være foretatt etter at hunden er fylt 1 år og før paring

• AD: Fri. Røntgen skal være foretatt etter at hunden er fylt 1 år og før paring

• Være fri for arvelige øyensykdommer og kunne fremvise en øyenlysningsattest ikke eldre enn 1 år

• Ha 2AK ved offisiell utstilling (eller tilsvarende. Eks: ”eksteriørbeskriven”)

• Være fylt 2 år ved første paring

• Kunne vise til gjennomført karaktertest, funksjonsanalyse, mental unghundstest (MH) eller tilsvarende

• Bør ikke ha mer enn 5 % av samtlige registrerte hunder siste 5 år.*

Så langt så strøk vel Icek på punkt 1,2,3,4,5,6,7 av 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har skrevet det lengere oppi her at Icek ikke kommer til å gå i avl og at jeg vil ha kontroll over valpene

Og avlssperre må da være en perfekt måte å få kontroll over valpene på - så de ikke går videre i avl? Hvorfor vil du ellers ha kontroll på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare blande meg og spørre hvor og hva han ikke var godkjent i? i hvilken klubb?

Han er ikke godkjent da det ikke framlå HD og AD røntgen før paring, samt øyenlyst, ikke mentaltestet og ikke premiering på utstilling.. Detter er i rasehundklubbens retningslinjer for avl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke engang skrevet noe om Hanne, kun at det generellt sett er fort gjort å dømme ut i fra hva som står på feks Dogweb.

Har ikke grunn til å mene at Hanne er useriøs jeg, fikk et veldig godt inntrykk av hundene da vi møtte dem, trivelige og sosiale i massevis :)

Jeg bare ble usikker på om hvem av oss som hadde mistolket det Hanne skrev :P jeg tolket det dithen at hun bare ville ha en bekreftelse fra deg at ut fra dine kritterier så var ikke hun useriøs. :P Mens det virket som du tolket det andre veien. Jeg aner ikke ; )

Siden han var kupert, så var han vel ikke godkjent i aussieklubben i norge. Eller tar jeg feil med dette? Og altså da heller ikke MH testet... Men her er jeg på tynn is, dette vet jeg altfor lite om. (altså avlskriterier ovs :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke på mitt kull jeg nå... men kan en oppdretter holdes ansvarlig når HD dukker opp.. ?

En oppdretter som velger å holde igjen 1-2 valper etter et kull som liksom er en tyvparring, der hannhund har middels grad hd og tispa har gitt valper med middels grad hd og det ligger mye hd på hele morslinjen og vil avle videre på dette kan holdes ansvarlig for at det dukker opp hd ja!!

Dette kullet burde vært avlssperret, helt klart. Visst du tenker nøye etter Hanne ,og ser på hva folk skriver her må det etterhvert gå opp for deg at dette er alvorlig galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er nok i angreps modus når jeg får vite at folk diskuterer med og min uheldige tyvparing før jeg selv viste HD statusen på en hund jeg er kjempe glad i og har jobbet mye med siden han ikke har hatt det så bra i sitt første leve år. Hadde ingen planer om å avle på han med det første, hadde tenkt å stille han i Sverige til sommeren men nå falt alt i grus for å si det pent

Om du leser det første innlegget av meg du quotet ser du at jeg ikke har diskutert deg, tyvparringa eller ditt oppdrett :)

Skjønner du blir litt hissig/oppgitt over det som har skjedd bak din rygg, men jeg har som sagt ikke vært med på noen diskusjon om akkurat dette :P

Les forøvrig mitt svar til Marit, de av dine hunder jeg har møtt var både trivelige og sosiale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Tyvparringer kan skje den beste av de beste! :)

Og som du selv skriver så var hannhund rønket fri for så å bli rønket med D hofter etter kullet var født?

Det er jo sånn som kan skje alle, selv om folk her inne er flinke å skrike ut at "jeg passer på", "det der hadde aldri skjedd meg" osv.... Helt til de en dag kanskje sitter i samme situvasjon selv.

Hunder får til det utroligste, og jeg har selv vært borti en tispe som var drektig hvor det faktisk ikke viste på henne i det hele tatt. Jeg ser ikke på deg som useriøs i det hele tatt. Du har vært dønn ærlig fra starten av, og jeg har aldri fått inntrykk av at du har lagt skjul på noe. Du har rønket hunden fri, og antagligvis forholdt deg til de resultatene du fikk første rønking. At hunder kan utvikle Hd er jo ikke noe nytt, det har skjedd før og kommer til å skje igjen, enten de brukes i avl eller ikke.

Jeg syns det er dumt at folk dømmer på den måten de gjør, for dette var ikke et planlagt kull, og du kunne faktisk ikke gjøre noe med det! Jeg kjenner jeg blir sint og frustrert på dine vegner, føler skikkelig med deg!

Å hvilket grunnlag har du for å sitte å si at noens hund er ustabil om jeg får spørre? Maken til frekkhet altså!

Det er jo ikke et bevisst kull, ****, leser du tråden eller? Hannhund går ut av avl, tispen er pensjoner... Det er ikke så veldig mye mer å gjøre med den saken! Hvor har hun egentlig skrevet at hunden er et vrak, herregud......

DET ER SNAKK OM TYVPARRING, IKKE BEVISST AVL PÅ HVERKEN EN ELDRE TISPE ELLER HANNHUND MED HD. Damn.

Hun skrev lenger oppe at hun gjorde det for sin egen del, for å vite at hennes hund var frisk, og at han ikke var norsk registrert!

Jeg syns rett å slett at folk bør tenke seg litt om før de uttaler seg om ting. Hva om det var du som satt i den situasjonen Hanne nå sitter i?

At hundene dine tyvparret seg, og tispen ikke viste tegn til drektighet før en uke før fødsel, hannhund og tispe er rønket fri for Hd, og det til slutt viser seg at hannhund har middels grad hd, og du faktisk ikke kan gjøre noe med det!

Gud altså.......... enkelte slutter aldri å sjokkere.

Nå gråter jeg av glede for endelig noen som forstår at jeg ikke hadde planlagt dette og at dette kan skje hvem som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm...Hvorfor kjøper man da en kennelhund når man vet at det er en avlshund man vil ha!? Gemytt er jo alfa omega, og som dere selv skriver er det nok ikke så ideelt å vokse opp i en kennel..? I tillegg fører jo dette gjerne med seg helsemessige problemer videre...! Importerer man fra utlandet, pleier man vel gjøre det fra en stor oppdretter som har bevist at deres linjer er gode, og som vi da trenger til våre i Norge..

At han var kupert ser jeg ikke som et problem da jeg kan stille han i Sverige. Nervøs viste jeg ikke at han var dem sa til meg at han ikke var slik før de leverte han til meg og jeg tok han med meg da jeg hadde som sakt betalt for han.

Han er blitt en helt herlig hund i dag da og har vist ekstrem stor framgang så hadde han ikke stått i en kennel sitt første leve år hadde han nok vært en helt annen hund.

Hvis du hadde planlagt å kjøpe ham som avlshund hele tiden, kunne du vel bedt de la være og kupere..? Og gjentar meg selv, og sier at det å hensiktsmessig kjøpe en planlagt avlshund som er kennelhund, det høres ikke bra ut.. Hvertfall ikke med tanke på aussiens bruksområder, og med tanke på at det er en del som sliter med helsen...

Papiret har jeg i en papkasse ja :) men som sakt jeg har flyttet og pr dags dato er ikke alt pakket ut...

Papiret i en pappkasse? Jaha ja..? Så når du får valper etter hunden, og den ikke er røntget på nytt, finner du ikke frem papirene for å vise potensielle valpekjøpere engang?!

Signerer deg... Helt enig...

Hvorfor ikke da ha en avlssperre???!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• HD - u.a. / A eller B (eller tilsvarende etter tidligere system). Røntgen skal være foretatt etter at hunden er fylt 1 år og før paring

• AD: Fri. Røntgen skal være foretatt etter at hunden er fylt 1 år og før paring

• Være fri for arvelige øyensykdommer og kunne fremvise en øyenlysningsattest ikke eldre enn 1 år

• Ha 2AK ved offisiell utstilling (eller tilsvarende. Eks: ”eksteriørbeskriven”)

• Kunne vise til gjennomført karaktertest, funksjonsanalyse, mental unghundstest (MH) eller tilsvarende

Godt gemytt har Icek ja... men som sakt det var det ikke planlagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt noe om tyvparringen jeg? Kan godt skjønne at man kan være uheldig sånn sett.

Men, i mine øyne er en hund som er REDD for å bli tatt på faktisk ikke helt stabil. :) Og jeg reagerer på at oppdretter ikke har tenkt å registrere valpene med avlssperre fordi det risikeres at disse blir avlet videre på med klubbenes anbefaling til tross for at faren ikke har vist seg å være den beste hunden til avl.

Weee...

Og avlssperre må da være en perfekt måte å få kontroll over valpene på - så de ikke går videre i avl? Hvorfor vil du ellers ha kontroll på dem?

Ja, det var nettopp det jeg også ville frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ble usikker på om hvem av oss som hadde mistolket det Hanne skrev :P jeg tolket det dithen at hun bare ville ha en bekreftelse fra deg at ut fra dine kritterier så var ikke hun useriøs. :) Mens det virket som du tolket det andre veien. Jeg aner ikke ; )

Siden han var kupert, så var han vel ikke godkjent i aussieklubben i norge. Eller tar jeg feil med dette? Og altså da heller ikke MH testet... Men her er jeg på tynn is, dette vet jeg altfor lite om. (altså avlskriterier ovs :P )

Siden han er kupert får jeg ikke stilt han eller mentalt testet han i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...