Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt hjelp med en tegning?

TollerRetriver

Recommended Posts

Skrevet

Jeg sitter litt fast her.

try2copy.jpg

Jeg får ikke til å tegne bein.

Spurte tidligere om hjelp på et annet forum, men det er egentlig ganske vanskelig å få hjelp der. <_<

Men så tenkte jeg at det finnes ganske mange kreative mennesker her på doggis.

Noen som kan hjelpe litt? :lol:

Bare en skisse hadde vært kjempe flott.

Finnes en stoooor versjon her.

(vet at det er en del småfeil med den. Har rettet det opp, men har lasta opp den gamle filen.)

Skrevet

Det tar jeg som et kompliment :lol: Holder på nå :D

EDIT:

Ferdig! Den ble litt rar, så fikser litt på foten og det ene kneet, tenker jeg... Laga en skisse under også, men den var sånn distraherende rød :lol: Kan sende deg .psd fila på mail kanskje?

Skrevet
Det tar jeg som et kompliment :lol: Holder på nå :P

EDIT:

Ferdig! Den ble litt rar, så fikser litt på foten og det ene kneet, tenker jeg... Laga en skisse under også, men den var sånn distraherende rød :lol: Kan sende deg .psd fila på mail kanskje?

Tusen takk! :D

Den ble veldig fin :D

Du kan sende den til [email protected]

Skrevet

Da prøver jeg så godt jeg kan å få sendt den, men mailen min oppfører seg snål <_< Tegna noen korte bein på den også jeg, etter forslag fra Kristin :lol:

Si ifra om du får den da, for nå vet jeg ikke hva eposten min holder på med her :lol:

Skrevet

Uten at jeg i det hele tatt kan å tegne sånne ting (flinke folk! :D ) så var det første som slo meg at kjolen var for lang.... Om beina skal bli proposjonerte med resten av kroppen så har du bare plass til sko som stikker fram...

Men det var bare min fullstendig amatørmessige mening da! :lol:

Skrevet

Synes det ble kjempebra, Vanja. :lol: Men ja, kanskje litt lange, skulle ikke sett knærne tror jeg. Ingrid, du er fantastisk flink til å tegne da! Tegner bare hester og andre dyr jeg, sånn halvt om halvt greit.

Skrevet

Er link til min i profilen min her, Ingrid posta jo link til sin øverst ooog... det er jo en "hvem er på facebook" tråd her, så hvorfor ikke lage en "hvem er på deviantart" tråd? :(

EDIT:

Synes det ble kjempebra, Vanja. :D Men ja, kanskje litt lange, skulle ikke sett knærne tror jeg.

Takk :P Jeg tegna en til med kortere bein, og jeg også syntes det så bedre ut, så... :lol:

Skrevet
Er link til min i profilen min her, Ingrid posta jo link til sin øverst ooog... det er jo en "hvem er på facebook" tråd her, så hvorfor ikke lage en "hvem er på deviantart" tråd? :lol:

Hva er i grunnen deviantart? Skjønner at dere lager tegninger, men hvorfor? Hvilket formål? *litt undrende*

Skrevet

Klart :lol:Her!

Jeg ser jo nå, dagen etter, at beina kanskje skulle vært enda kortere, egentlig. Sånn går det når man ikke har tegna noe ordentlig på en stund og bestemmer seg for å friske opp skillza klokka to om natta :rolleyes:

EDIT:

Hva er i grunnen deviantart? Skjønner at dere lager tegninger, men hvorfor? Hvilket formål? *litt undrende*

Sikkert andre som kunne forklart det bedre enn meg, men jeg skal prøve :D Det har vel ikke egentlig noe stort formål, sånn sett, noen har bare tegning/maling/skriving/skulpturering/etc som hobby. Det er mulig å legge ut tegninger/bilder der og selge dem som plakater, postkort, musematter også videre, men man tjener ikke så mye på det. DeviantART er en nettside med mange millioner brukere (tror kanskje de er oppi 20 millioner profiler der nå...), der man kan legge ut sin kunst, enten bare for å vise fram, eller for å få kosntruktiv kritikk. Noen der er profesjonelle animatører, fotografer, illustratører, kostymesyere etc, andre er der bare for morro skyld. De har et forum der man kan diskutere alt, dele kunsten sin, spørre andre om kritikk og råd etc. Så, et nettsamfunn med fokus på kunst, egentlig. Selv om det stadig diskuteres (sa jeg stadig? jeg mener HELE TIDEN!) hva kunst egentlig er, og det har ikke vært rent få krangler om hvorvidt fotografering/anime/digitale tegninger/etc er kunst eller ikke. Også videre. Er en del drama der fra tid til annen. Så kan man legge hverandre til i vennelister og har et tall på siden over antall besøkende, noe som egentlig bare bidrar til en unødvendig populæritetskonkurranser...

Uh, nå ror jeg meg avgårde igjen jeg... Det der var vel det meste, tror jeg :(

Skrevet
Hva bruker dere til å lage tegningene? Kjempeflinke! Jeg vil også lære sånt.

Aner ikke hva Ingrid gjør, men jeg pleier som regel å tegne med blyant, scanne inn/ta bilde av tegningen og så tegne over med tablet i Photoshop :lol: Hender jeg tegner fra scratch i Photoshop også, men er ikke så ofte...

Skrevet
Aner ikke hva Ingrid gjør, men jeg pleier som regel å tegne med blyant, scanne inn/ta bilde av tegningen og så tegne over med tablet i Photoshop :lol: Hender jeg tegner fra scratch i Photoshop også, men er ikke så ofte...

Pleier å gjøre det samme, men tegner ganske ofte fra scratch i Photoshop.

Er ikke så mye jeg legger ut på DA. Rett og slett fordi det meste jeg tegner er ganske teit og helt forskjellig fra gang til gang. Ofte blir det ikke mer enn en skisse. :D

Skrevet
Klart :lol:Her!

Jeg ser jo nå, dagen etter, at beina kanskje skulle vært enda kortere, egentlig. Sånn går det når man ikke har tegna noe ordentlig på en stund og bestemmer seg for å friske opp skillza klokka to om natta :rolleyes:

EDIT:

Sikkert andre som kunne forklart det bedre enn meg, men jeg skal prøve :D Det har vel ikke egentlig noe stort formål, sånn sett, noen har bare tegning/maling/skriving/skulpturering/etc som hobby. Det er mulig å legge ut tegninger/bilder der og selge dem som plakater, postkort, musematter også videre, men man tjener ikke så mye på det. DeviantART er en nettside med mange millioner brukere (tror kanskje de er oppi 20 millioner profiler der nå...), der man kan legge ut sin kunst, enten bare for å vise fram, eller for å få kosntruktiv kritikk. Noen der er profesjonelle animatører, fotografer, illustratører, kostymesyere etc, andre er der bare for morro skyld. De har et forum der man kan diskutere alt, dele kunsten sin, spørre andre om kritikk og råd etc. Så, et nettsamfunn med fokus på kunst, egentlig. Selv om det stadig diskuteres (sa jeg stadig? jeg mener HELE TIDEN!) hva kunst egentlig er, og det har ikke vært rent få krangler om hvorvidt fotografering/anime/digitale tegninger/etc er kunst eller ikke. Også videre. Er en del drama der fra tid til annen. Så kan man legge hverandre til i vennelister og har et tall på siden over antall besøkende, noe som egentlig bare bidrar til en unødvendig populæritetskonkurranser...

Uh, nå ror jeg meg avgårde igjen jeg... Det der var vel det meste, tror jeg :(

Nja, du bidro jo til å gjøre det litt mer klart for meg da :P <høres igrunnen ganske spennende ut. Litt lyst til å lage min egen profil der, men tror strengt tatt at jeg ikke behøver mer å henge fingrene i :P

Skrevet
Klart :)Her!

Den ble kjempefin. Hehe, og ja, de kunne vært enda kortere, eller iallefall spinklere, men de er bra som de er også!

Jeg er sånn ofte, tegner noe, synes det ser skikkelig bra ut(sånn for en gangs skyld er jeg fornøyd!), og så dagen etter, så ser det bare ræva ut. For da ser man det med et helt annet blikk. :)

Skrevet
Jeg er sånn ofte, tegner noe, synes det ser skikkelig bra ut(sånn for en gangs skyld er jeg fornøyd!), og så dagen etter, så ser det bare ræva ut. For da ser man det med et helt annet blikk. :whistle:

Sånn er jeg også!

Når jeg ser på det dagen etter er jeg skikkelig misfornøyd.

"Hva søren tenkte jeg på!?"

:ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...