Gå til innhold
Hundesonen.no

www.lp-hunder.com


Bjørg Eva

Recommended Posts

Nesten redd for å spørre, men er det noen som har noe å si om min side? Jeg blir aldri fornøyd selv og har egentlig lyst på ny layout, men mangler noe kreativitet om dagen kjenner jeg ;) Nå sitter jo jeg på pc med 1200*800 oppløsning og vet den blir teit i 1024*768. Sliter med å midtstille hele greia uten å sette fast avstand fra venstre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sette en div tag rundt meny og page siden, sett den til center (ikke absolute) Sett stjerne bakgrunnen som bakgrunn på siden. og lag en bakgrunn på den center div'en for hoveddelen av siden. Så setter du de andre (meny og page) inni uten å bruke position absolut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sette en div tag rundt meny og page siden, sett den til center (ikke absolute) Sett stjerne bakgrunnen som bakgrunn på siden. og lag en bakgrunn på den center div'en for hoveddelen av siden. Så setter du de andre (meny og page) inni uten å bruke position absolut.

Ja, det er akkurat det her jeg har slitt med... får ikke til å sette en div tag rundt resten. Nesten så jeg har lurt på om jeg må starte fra nytt og begynne med div tag'en? For jeg vet nemlig at den ikke blir midtstilt på smalere skjerm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle er absolut for at ikke de skulle flytte seg ut av posisjon i forhold til hverandre. Om jeg lager en div tag rundt og tar bort de verdiene så flytter jo alt seg helt til venstre marg, de holder seg ikke inne i div tag'en... Er også litt grønn på det her, kan såvidt litt bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feks med stil taggene:

#ramme {

width: 900px;

margin:0 auto;

}

#meny {

float:left;

width:161px;

background-color: #ACDAFE;

overflow: hidden;

background-image: url(http://www.bc-stitch.be/bakgrunn.png);border:5;

}

#side {

float:right;

width:674px;

height:700px;

background-image: url(http://www.bc-stitch.be/bakgrunn1.png);

backgroundposition: top right;

border:5;

}

#iframe {

margin: 144px 0 0 0;

float:left;

}

og html slik:

<div id="ramme">

<div id="meny">

</div>

<div id="side">

<div id="iframe">

<iframe src="default.html" name="jippi" width="660" height="520" frameborder="2" class="style3 style3" border: 1px solid #000000; background-color: #99ccff" > </iframe>

</div>

</div>

</div>

Så stabler det seg riktig.

Vidde forholdene er ikke helt rette i det oppsettet. Den hentet noe fra all css som jeg ikke helt så hvor skulle høre til henne.

Bakgrunnen din er smalere enn selve siden, derfor det blir litt rart. Ville nok bygd det opp på en litt annen måte og brukt kun en bakgrunn for meny og siden i lag. Tatt bilde til banner ut og sette det inn over iframe og muligens satt iframen inn i tabell. Iframe pleier alltid rote noe til men går å jobbe rundt det.

Men med de hovedtaggene jeg satt øverst for css så vil hovedvindu og meny stable seg på midten av siden.

test: http://fagertun.net/test.html

edit: noen diver sto feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det ;) lærer seg triksene på løsninger etterhvert. Layer og slikt pleier knote seg til ganske fort så blir å finne løsninger man kan leve med. Er ikke alltid ulike løsninger er kompitable med hverandre. F.eks fixed position og sentrert. Men løser seg etterhvert ;)

Ville laget en stor bakgrunn og satt den på rammetaggen. Og heller ta ut bildet og skriften på toppen og sette det inn rett på siden som banner over iframen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bruker du Dreamweaver? Isåfall kan Iframe knote til det litt... Men det er ikke umulig å fikse :)

Og jeg må si at jeg liker fargene på hjemmesiden din, alt for mange har "knæsje" farger samt masse "dilldall" som blinker over alt. Siden din er "ren og pen"!

Keep up the good work!

Som Tora skriver, sett bildet utenfor iframe'n, bruk tabeller med skjulte linjer. Her ligger "logo" over iframe ("skjemmes over at siden ikke er oppdatert så mye som ønskelig"). Siden er laget i DW, men fungerer ikke 100% i alle nettlesere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du Dreamweaver? Isåfall kan Iframe knote til det litt... Men det er ikke umulig å fikse :D

Og jeg må si at jeg liker fargene på hjemmesiden din, alt for mange har "knæsje" farger samt masse "dilldall" som blinker over alt. Siden din er "ren og pen"!

Keep up the good work!

Som Tora skriver, sett bildet utenfor iframe'n, bruk tabeller med skjulte linjer. Her ligger "logo" over iframe ("skjemmes over at siden ikke er oppdatert så mye som ønskelig"). Siden er laget i DW, men fungerer ikke 100% i alle nettlesere :)

Ja, bruker Dreamweaver... jeg tenkte jeg skulle gjøre om på siden, sette den opp litt annerledes :) Har nok gjort det for vanskelig i utgangspunktet. Men det får bli etter jul, mye å gjøre nå for tiden ja :D

Takk for tilbakemedlingen din, koselig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Jippi, endelig har jeg greid å lage ett oppsett som funker :ahappy: Siden ser ut som den opprinnelig gjorde, men skal nå midtstille seg. Laget ett image som bakgrunn istedet for det altfor knotete oppsettet jeg hadde før. Så nå beholder jeg den vel sånn en stund (til jeg blir lei igjen :lol: ) Ris, ros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Skal den se slik ut? Synes det ble bittelitt rart med headeren slik, ellers er siden knallfin, fine farger og alt er supert!

Utennavn.jpg

Ja, skulle være sånn :icon_redface: Men nå er den igjen endret :innocent: Syns kanskje den ble i mørkeste laget nå?

Adressen er forresten endret fra www.bc-stitch.be til www.lp-hunder.com, lage ny tråd? Eller bare endre tittel på denne kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle være sånn :icon_cry: Men nå er den igjen endret :getlost: Syns kanskje den ble i mørkeste laget nå?

Adressen er forresten endret fra www.bc-stitch.be til www.lp-hunder.com, lage ny tråd? Eller bare endre tittel på denne kanskje?

Synes den ble kjempefin nå jeg!

Kan du ikke be moderator om å endre emnetittelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...