Gå til innhold
Hundesonen.no

Terminliste


Bjørg Eva

Recommended Posts

Jeg tror ikke engang arrangerende klubber har fått listen, selv om de pleier å få den før den legges ut på nettet.

(Med mindre kontakten min bare har glemt å si det)

Jeg er kjempespent selv, da jeg kanskje skal stille til kåringsprøve på nyåret om det går i år også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er listen fullstendig? Jeg ser at det bare er 5 kåringsprøver, mens det i fjor var 11.

Og kan det stå en slik dato på bevegelig blodsporprøve? :icon_confused:

Slike datoer på bevegelige prøver er ganske vanlig. Du booker jo prøve selv i samråd med dommer, møtes i skogen en dag liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike datoer på bevegelige prøver er ganske vanlig. Du booker jo prøve selv i samråd med dommer, møtes i skogen en dag liksom.

Men jeg trodde ikke de ble lagt i terminlisten? Trodde man bare ringte en godkjent dommer jeg, og avtalte tid og sted. :icon_confused:

Men så flott, da vet jeg det òg. Kanskje jeg starter i 2009 med Cita, hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er listen fullstendig? Jeg ser at det bare er 5 kåringsprøver, mens det i fjor var 11.

Er vel ikke så mange som går kåringsprøven mer, schaferne har vel gått over til RIK mest for sine prøver. Kåringsprøven gjelder jo ikke for så mye. Blir jo som bronsemerket til D spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Sverige og tok MH på hele kullet. Ingen forberedelser ble gjort.

Det er en fast løype hunden skal gjennom. Det er ting som tilgjengelighet (fremmed kommer og overtar hunden i bånd), spøkelser, forfølgelseslyst (en tøyfille dras gjennom ei løype), uventet bråk, skudd, dralek med fille, inaktivitet (3 minutt med hund i bånd og ingenting skjer - hvordan reagerer hunden). Sikkert flere ting også - husker ikke i farten. Kullet vårt var ett år da vi gjorde testen. Greit å teste hunden som individ - men mer verdifullt dersom hele kullet testes.

Dette er en beskrivelse av hvordan hunden reagerer på de ulike tingene - ikke noe som blir bestått/ikke bestått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...