Gå til innhold
Hundesonen.no

Fortvilet og lei meg!


Linda Marie

Recommended Posts

For litt siden la jeg ut en tråd om Troya og rygg/hofteplager. Nå har jeg vært inne på sykehuset i Oslo i to dager og hatt søsteren min som hundevakt. Og hunden jeg har fått tilbake er ikke den samme. Fikk vite av søsteren min at Troya harm virket slapp og uengasjert. Skal ringe veterinæren i morgen og bestille time.

Troya virker slapp og rett og slett deppa. Og ho har forandret utseende noe. Ser mer ut som en valp liksom. Vet ikke hvordan jeg ellers kan forklare det. Ho leker litt med valpen til søsteren min, men går ikke "inn" for å ha det gøy.

Prøver å være positiv, men frykter jo likevel at det kan være alvorlig.

Noen som har idè om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke hende at hun reagerer på deg da? Jeg antar du har vært på sykehuset fordi det feiler deg noe (og ikke at du jobber der)? Jeg kjenner flere hunder som blir slappe og virker deppa og har lite livslyst når eieren er syk. En briard vi ofte har i pensjon er ikke den samme når eier er på forretningsreise og når eier må plassere han der fordi hun er syk (kronisk sykdom av noe slag). Prøver bare å tenke "positivt", for det trenger jo ikke å ha noe med hofta/ryggen hennes å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med de to andre her, men kan det ikke også være for at hun er "sur" på deg for å ha vært borte fra henne og plutselig kommer igjen med eventuelt en annen lukt? Er hun vandt til at du er borte fra henne et par dager innimellom? Hvordan har hun reagert før? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at hun kan ha spist noe som ikke kommer helt ut?

Som sagt tidligere, har min spist masse dill som ikke har kommet ut rette veien uten hjelp. Siste måtte opereres ut, og han var en total motpol av seg selv dagene før vi dro til veterinæren for å sjekke det ut. Han er liksom verdens lykkeligste hund, og eier ikke en eneste kjip celle i hele kroppen sin. Happy go lucky hele dagen lang. Men da var han så langt nede at han nektet å gå tur, og ga langt **** i om jeg stakk fra ham. That ain't him. At all.

Resultatet var plast og stæsj som har ligget og ruget seg fint i magesekken i 6-7 måneder, som låste seg fast i tynntarmen, og mishandlet den til at over en halvmeter med tynntarm måtte fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du syk da? Kan hun ha reagert på det, eller har du vært like syk som du er nå lenge?

Min helsestatus har igrunnen vært den samme. Var inne på såkalt smerteskole ved rikshospitalet.

Tror heller ikke ho har spist noe hund ikke tåler. Fikk resept på smertestillende, da veterinæren mente det var smerter i bakparten som var ille. Skal se ting an, blir ho værre, skal vi inn til sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ting blitt mye bedre! Troya var rett og slett nedfor fordi jeg passet valpen (7 mnd) til søsteren min. Tror ho ble utslitt av å måtte passe på og oppdra denne. Ho har tidligere hatt det kjempegøy når "vi" passer han, men pga vond rygg så sier det seg selv at ho ble fortere lei enn vanlig. Hvorfor skjønte jeg ikke det med en gang? *slår meg i hodet med noe hardt*

Nå får ho litt smertestillende, har valpefri og har fått humøret tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...