Gå til innhold
Hundesonen.no

Ang Julekalenderen!


Recommended Posts

Jeg synes den er noe eksluderende. Vi har en del nye her også om dagen, og de kan ikke ha snøring på hvem julenissen spør etter. Jeg vil herved anmode Julenissen om å være litt grei med "ferskingene" her inne og bruke oppgaver ALLE kan løse, uten å ha måttet være her inne i over ett år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Dagens kalender har blitt korrekt besvart av både gamle og helt nye medlemmer, så den er kanskje enklere enn hva dere tror :wub: Bruk hintene godt, så vil dere komme frem til en løsning.

Kalenderen er ikke lagt opp slik at alle spørsmålene er så enkle at alle kan svare på alt, litt konkurranse er vi nødt til å ha når det er premier med i bildet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har kommet inn noen riktige svar, men ikke på langt nær alle prøver i det hele tatt å svare. jeg har rett og slett ikke tid til å gjennomsøke alle medlemmer og velger derfor å ikke svare... vet ikke om dette ble så veldig mye mer informativt, men jeg stemmer også for hakke enkelre oppgaver :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har kommet inn noen riktige svar, men ikke på langt nær alle prøver i det hele tatt å svare. jeg har rett og slett ikke tid til å gjennomsøke alle medlemmer og velger derfor å ikke svare... vet ikke om dette ble så veldig mye mer informativt, men jeg stemmer også for hakke enkelre oppgaver :=)

Helt enig! Jeg gir opp jeg, har ikke tid til å sitte å se igjennom masse tråder og profiler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentli ikke den var så ille jeg, måtte gruble litt ja, men oppgavene kan jo ikke ver så lett at man ikke trenger å lete litt. jeg fant det ut med å tenke over hvem som har bare en gr 1 hund, og når jeg søkte på det navnet så stod svaret rett forran meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man tenker på at medlemmet kanskje har vært på sonen en stund, siden "alle" liksom skal vite hvem det er, og det er ei dame, og ho har hund i gr1, så KAN man jo søke på kvinnelige medlemmer med flest innlegg, og gå igjennom et par sider der og se om noen der kan stemme? Feks?

Jeg vet hvem det er, men gidder ikke sende inn, så ja. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis oppgavene blir enkle, og alle svarer rett alle dagene, hvordan skal de da kunne kåre en vinner? Greit med litt konkurranse. Jeg grublet meg ihjel på dagens oppgave, søkte rundt på forumet måtte jeg også gjøre. Kom frem til et svar, men er ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og dessuten er noe av poenget med Julekalenderen at man skal få prøve seg litt med forumets funksjoner, og bli bedre kjent i de forskjellige underforumene, så jeg synes det var en flott oppgave. Akkurat passe vanskelig, det er ikke meningen at man skal få svaret servert på en fjøl- og tenker man etter er det ikke så innmari mange det står mellom. (Svarer forresten ikke dette som mod, for jeg har ikke fasiten og gjetter på oppgavene som alle andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det er litt snålt at folk klager over at "ååååå det er altfor lett kalender" og når den blir vanskeligere så er det "ååååå den er alt for vanskeliiiig"...

Som nissen sier er det kommet inn svar både fra gamle og nye brukere. At noen ikke tar seg tid til å lete, ja så er det strengt tatt ikke vår feil. Det er ikke sånn at vi hvert år har hatt "hvem var det som lå i krybben" spørsmål.

Men dere MÅ ikke delta på kalenderen, det er HELT og holdent frivillig og laget av mennesker på fritiden sin, KUN for å glede og de får ikke en DRITT for å sitte å lage spørsmål, ordne, lage systemer for motatte svar :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oppgavene til nå har vært geniale, jeg :wub:. Nissen er flink, han !! Man må jo ha litt å bryne seg på - det skal vel ikke være noe a la Frokostquiz heller liksom - LITT må man jo bruke hodet også (og nei - jeg aner ikke svaret på gårsdagens oppgave, og har heller ikke forsøkt å løse den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man tenker på at medlemmet kanskje har vært på sonen en stund, siden "alle" liksom skal vite hvem det er, og det er ei dame, og ho har hund i gr1, så KAN man jo søke på kvinnelige medlemmer med flest innlegg, og gå igjennom et par sider der og se om noen der kan stemme? Feks?

Jeg vet hvem det er, men gidder ikke sende inn, så ja. :)

Men du, hvordan søker du egentlig opp kvinnelige medl. m flest innlegg? Det der har jeg aldri fått til!

Har eg gått glipp av noe her??? Hvilken julekalender?

*flire* Ja, du har gått glipp av fire dager i det minste. Under "alt mulig" avdelingen så legges det ut en oppgave hver dag. I utgangspunktet legges det ut etter kl. 00.00 hvor man må sende pm til julenissen innen 23.59 den samme dag m løsningen. Men idag har julenissen tydeligvis litt oppgave ferie, for det har enda ikke kommet ut noe (med mindre noe har skjedd mens jeg var ute og fløy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke litt av poenget at kalenderen skal være for alle? Når "gamle travere" sliter med å finne interne savr, blir det vel neppe enklere for de nye?

Synes oppgavene i fjor var bedre sånn sett, de var mer generelle (ialelfall slik jeg husker dem) og krevde ikke at man har vært langvarig og svært aktiv på forumet, noe som en del av årets oppgaver til nå har krevd. Den første derimot var en typisk allmenn oppgave der alle har likt grunnlag for å klare den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt tydelig ikke vanskelig for alle dette da, siden både nye og gamle medlemmer har svart rett. :) Vi både nye og gamle som ikke klarer det, må vel bare se oss slått og anta at vi ikke var gårdsdagens smarteste. Rett og slett. Kanskje vi søkte for dypt? Moro med utfordringer da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...