Gå til innhold
Hundesonen.no

Mineralpudder


Huldra

Recommended Posts

Hvor ellers skal man spørre enn her? :rolleyes:

Jeg kjøpte bladet Woman for en stund tilbake, kanskje i august eller kanskje i september eller noe sånt. Der hadde de en test av mineralpudder. Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvilken som var plassert blant de fem beste, men som ikke var DEN beste? Det var ikke et "vanlig" merke, altså ikke type L'oreal, Maybelline, Max Factor, Isa Dora, Body Shop, eller noe annet kjent som "alle" kjenner, men et ganske ukjent merke (for meg i alle fall). Det var påpekt at den var vannfast, eller i alle fall at regn ikke hadde noe å si, og at pudderet holdt hele dagen.

Nå har jeg tenkt å kjøpe det dumme pudderet, men selvsagt har jeg klart å kaste bladet. Noen som samler på Womanblad og kan fortelle meg hvilken jeg tenker på, så hadde det vært superduperkjempemega-snilt! ;)

Edit: ja, jeg har googlet, og nei, jeg finner det ikke. Og nei, woman har ikke lagt ut testen på sine sider. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Det er ikke Youngblood i alle fall, for det ble best i test i Woman. Men hvilket var nr to eller tre? Ikke at det ble rangert der, men var i alle fall et av de som fikk veldig masse skryt.

Tror ikke det var ID, tror navnet var lengre, og mer ukjent for meg enn ID. ID har jeg hørt om før, dette merket var helt nytt for meg, og det var ganske dyrt. Rundt 400 for en sånn boks pudder.

Edit: ble usikker da jeg så bildet.. Mener å ha sett det før, men så så jeg jo bilder av alle pudrene de testet da. Er det ingen som har det womanbladet som har lyst å sjekke for meg...? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Youngblood i alle fall, for det ble best i test i Woman. Men hvilket var nr to eller tre? Ikke at det ble rangert der, men var i alle fall et av de som fikk veldig masse skryt.

Tror ikke det var ID, tror navnet var lengre, og mer ukjent for meg enn ID. ID har jeg hørt om før, dette merket var helt nytt for meg, og det var ganske dyrt. Rundt 400 for en sånn boks pudder.

Husker du hvordan "boksen" så ut? Var det løspudder eller kompakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du hvordan "boksen" så ut? Var det løspudder eller kompakt?

For å være ærlig: jeg har nada peiling på sminke. Det var en boks. Det var snakk om at den doserte bra. Om det betyr at det er løst eller fast, aner jeg ikke.. :lol: Jeg husker bare at det var en artikkel over to sider, og at denne stod på høyre side, på øverste linje, fra midten og ut mot høyre. Jepp, sånn er min husk.. ;)

Edit: og det var ikke Revlon, eller Mary Kay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Youngblood i alle fall, for det ble best i test i Woman. Men hvilket var nr to eller tre? Ikke at det ble rangert der, men var i alle fall et av de som fikk veldig masse skryt.

Tror ikke det var ID, tror navnet var lengre, og mer ukjent for meg enn ID. ID har jeg hørt om før, dette merket var helt nytt for meg, og det var ganske dyrt. Rundt 400 for en sånn boks pudder.

Edit: ble usikker da jeg så bildet.. Mener å ha sett det før, men så så jeg jo bilder av alle pudrene de testet da. Er det ingen som har det womanbladet som har lyst å sjekke for meg...? :lol:

For min "ID bare minerales" (liten boks med pudder) ga jeg litt over 400 kr for selve pudderet og 200 for "kosten". Kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn det ettersom jeg ikke leser ikke woman :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skyte inn noe. Bruker selv IsaDora mineral foundation powder - er fantastisk fornøyd. Fikk en helt annen hud etter at jeg byttet ut dior-pudderet mitt med dette. Huden min tåler det godt og det sitter hele dagen. Anbefales :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skyte inn noe. Bruker selv IsaDora mineral foundation powder - er fantastisk fornøyd. Fikk en helt annen hud etter at jeg byttet ut dior-pudderet mitt med dette. Huden min tåler det godt og det sitter hele dagen. Anbefales :lol:

Er det rimelig vannfast, eller renner det av bare det er litt regn i luften?

Var det Everyday Minerals?

Har bestillt gratisprøver derfra. Betalte bare porto tror jeg;)

https://www.everydayminerals.com/

Tror ikke det. Smart med gratisprøver da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det opprinnelige helt naturlige mineralpudderet er vel ID BARE Minerals.

Har det ikke selv da jeg sjelden sminker meg men venninnen min prøvde det på meg og det dekket utrolig bra.

Føltes litt tørt kanskje men tror det er en ide å bruke fuktighetskrem før påføring.

Det tar også en halvtimes tid før pudderet har smeltet godt inn i huden og det endelige resultatet viser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veeet jeg har det bladet ett sted ... jeg fant veldig mye annet kult mens jeg lette etter det da ;) Så sann sett var det jo ikke så alt for dumt å lete litt ;) men jeg skalskalskal finne det...

:P

Jeg krysser fingrene for at du finner mange flere kule ting, OG bladet! :lol:

Sorry, jeg bare måtte ha en dansende banan med her, siden du har en apekatt i avataren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ikke har kasta womanblade på 2år, kan sjekke når jeg kommer hjem

Å, hadde vært supert om du ville sjekket. ;) Når kommer du hjem? :lol:

Herregud... jeg leste MINERALPUDDEL og lurte på hva pokker de hadde funnet på NÅ da ? *flir*.

Sa noen "hundenerd"?? :P

Jeg har jo vært fast Woman leser, så jeg kan sikkert se om jeg finner bladet. Men jeg er et rotehue av klasse, så jeg må bare rydde litt i rotet ;)

Men kan det ha vært Glo'Minerals?

Det er jo mulig, men jeg tror ikke jeg kan si det for sikkert. Tviler på at det sier pling i hodet mitt når jeg hører navnet dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært fast bruker av everyday minerals i et halvt år nå. 100 % mineralpudder, i motsetning til isadora og alle de der. Som både har dårlig dekkevne og inneholder ingrediener som ikke er bra for huden. I tilegg finnes det mange flere fargenyanser å velge mellom, og man kan bestille gratisprøver flere ganger fra siden, hvor man bare betaler porto for rundt 30 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trommevirvel*

6stjerner: Young blood,

5stjerner: ID, Make up store

4stjerner: Smashbox, Tromborg, L'oréal

3stjerner: Jane Iredale

2stjerner: The Body Shop

:wub:

Ooo! :P Så utrolig bra du fant bladet! Tusen, tusen hjertelig takk snuppa! :P

Kan du fortelle meg hvilken av de med 5 stjerner som det står at holder godt i regn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trommevirvel*

6stjerner: Young blood,

5stjerner: ID, Make up store

4stjerner: Smashbox, Tromborg, L'oréal

3stjerner: Jane Iredale

2stjerner: The Body Shop

:wub:

ID Bare minerals

Holdbarhet: Du behøver bare kikke deg i speilet to ganger om dagen: når den skal legges på og når den skal av. Selv ute i duskregn kan du stole på denne. Bra!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ID Bare minerals

Holdbarhet: Du behøver bare kikke deg i speilet to ganger om dagen: når den skal legges på og når den skal av. Selv ute i duskregn kan du stole på denne. Bra!

:wub:

Åh, da var det den da! :P Og alle dere som gjettet på ID.. :P Må bare spørre, med fare for å virke dum og brunette; men ID er ikke en forkortelse for IsaDora vel? Og hvor får jeg kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...