Gå til innhold
Hundesonen.no

Mystisk sykdom- vetrinærene aner ikke råd


Debbie

Recommended Posts

Dette handler om en hannhund veier rundt 35kg, som er 1,5 år... Han har vondt i bena, og eieren har vært hos dyrlege.Der ble han sjekket for flåttbitt, han er røntget uten anmerkning, blodprøver, masserer jevnlig, bruker back on track. Akupunktur som ikke har hjulpet særlig,og kiropraktor som ikke finner noe. Eier er i travsportmiljøet og fikk en veterinær fra østlandet(bor et annet sted i landet) han hadde ikke ide om hva det kunne være... Eier og vetrinær har prøvd å presse, dra, trekke, trykke på rygg og ben for å få en reaksjon- men han reagerer ikke..

Her er symptomene:

Vondt i rygg og ben etter å ha ligget. Stiv i gangen, ruglete gange i følge eier.

Tåler lite for å få vondt, selv korte turer kan han bli dårlig på... Merkes veldig godt etter tur.. Kan bli litt bedre hvis han får beveget seg litt etter tur, men etter å ha vært i ro er det like ille.. På tur kan man merke det etter en stund.. Kaldt eller varmt vær har ingenting å si..Humøret er bra, men har begynt å sutre i senere tid.. har også ifølge eier hatt "kollaps": våkner fin om morran, stiv men ikke verre en vanlig. 2 Timer senere fungerte ikke bakbena, han hadde ingen matlyst, energi eller smerte, tok han til dyrelegen, de tok masse prøver fant ingenting- var snakk om å avlive- men eier ville ha han hjem en siste natt. Neste morra bedre, men fikk massasje og nåler den morran.. Han har hatt ett kollaps til etter dette..

Dette er jo en veldig ung hund, og vi fatter ikke hva det kan være.. Noen som har noen ide eller erfaringer med dette??

Hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Høres ikke bra ut. Jeg avlivet Collien min pga. noe lignende. Han begynte å halte på ett bakbein, så ble det verre - han subbet med beina og fikk vondt i ryggen sin, så ble han overfølsom i huden og vondt i hele kroppen sin. Mista masse muskelmasse og ble deppa og sliten. Vi fant heller ikke noe konklusivt på han, men ene prøven tydet på en autoimun sykdom som brøt ned musklene i kroppen. Jeg valgte å la han slippe da kortison ikke fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...