Gå til innhold
Hundesonen.no

Det fæleste noen har sagt?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet
Styggeste om buster.?

Er han renrase.? :D (makan til frekkhet altså...)

Nei, jeg kommer ikke på noe jeg heller...

Hmm da han var valp pleide jeg å mobbe han fordi han var så god å rund a lat :D

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ikke stygt, men ganske morsomt :D

Var på tur med lille valpen, han var vel ca 3 mnd og hoppet og spratt i gresset som valper flest. To jenter i 8-9årsalderen kom forbi. "Se, hun lufter katten sin!" sa den ene. "Nei, du ser vel at det er en kanin!" smeller det fra den andre. Jeg flirte godt for meg selv altså.

Skrevet

Har ikke fått noen stygge kommentarer om Balder ennå annet enn kommentarer om øynene, folk lurer på om han er blind, om han har grå stær og det er mange som lurer på hvorfor han har blå/hvite øyne, noen er redd han p.g,a øynene t.o.m hundefolk.

Da jeg gikk tur med stemora mi sin bull terrier fikk jeg veldig mange stygge kommentarer: "se en gris hahaha" "se en sau haha" "det der er det styggeste jeg har sett" o.s.v

Overraskende nok var det flest gamle damer som kom med hyggelige kommentarer og som ville hilse på, traff ei dame på 70-80 år som godt kunne tenke seg en slik hund :D

Skrevet
Har ikke fått noen stygge kommentarer om Balder ennå annet enn kommentarer om øynene, folk lurer på om han er blind, om han har grå stær og det er mange som lurer på hvorfor han har blå/hvite øyne, noen er redd han p.g,a øynene t.o.m hundefolk.

Da jeg gikk tur med stemora mi sin bull terrier fikk jeg veldig mange stygge kommentarer: "se en gris hahaha" "se en sau haha" "det der er det styggeste jeg har sett" o.s.v

Overraskende nok var det flest gamle damer som kom med hyggelige kommentarer og som ville hilse på, traff ei dame på 70-80 år som godt kunne tenke seg en slik hund :D

Bullterrieren var jo en adels og "tantehund" i gamle dager :D de er utrolig herlige da, når jeg blir gammel og sitter i gyngestolen med strikketøyet skal jeg ha en sånn. 8)

Skrevet

Bullterrieren var jo en adels og "tantehund" i gamle dager :D de er utrolig herlige da, når jeg blir gammel og sitter i gyngestolen med strikketøyet skal jeg ha en sånn. 8)

hihi det visste jeg ikke :( De er herlige ja, skal ha meg en slik en selv om noen år tenker jeg, når jeg har tid og råd til to hunder og en katt :P

Skrevet

Bullterrieren var jo en adels og "tantehund" i gamle dager :( de er utrolig herlige da, når jeg blir gammel og sitter i gyngestolen med strikketøyet skal jeg ha en sånn. 8)

Nå ser jeg ikke helt for meg en Bull Terrier som en tantehund..

Kan da aldri tro en gammel dame klarer å holde følge med den rasen.

De har motor så det holder. Ganske brå, og har en liten tendens til å slenge seg i vegger. (Tenk hvis det er bena til en gammel dame. *Knekk*)

Skrevet

En dag da jeg var ute i parken sammen med en annen hund så drakk hundene fra et basseng og noen vedlikeholdsarbeidere holdt på med noe arbeid ved bassenget. Så sa de at vannet var giftig, mens hundene drakk. Og så lo de sarkastisk. Jeg sa bare: jaja syns for de! (altså hundene) og så lo jeg like sarkastisk tilbake. De ble helt paff, og hele spøken ble ødelagt for dem. :cry: Jeg tar meg veldig sjeldent nær av kommentarer. Men har ikke fått så mange heller da.

Skrevet

jeg har også fått høre at Ike er stygg.men så lenge jeg synes han er flott kan de si hva de vil.får også stadig høre at han der må jeg passe godt på,for de er så tynne å brekker beina så lett.kjære vene #-o

en litt morsom historie var da jeg gikk forbi noen skolebarn,å plutselig sier en liten gutt,"se,hun har en liten hest!".da måtte jeg virkelig le for meg selv :cry:

Skrevet
på 70-80 år som godt kunne tenke seg en slik hund :cry:

Bullterrieren var jo en adels og "tantehund" i gamle dager :( de er utrolig herlige da, når jeg blir gammel og sitter i gyngestolen med strikketøyet skal jeg ha en sånn. 8)

Skrevet
Tror jeg aldri har fått høre noe dritt om Diego..

Værre er det hva folk tenker før de møter han.

Som foreks Gunn som fikk sjokk når hun fikk høre at det skulle være en CHOW CHOW!!!! på kurset hennes.. Hihi..

Nå må jeg få si det at Diego har imponert meg enormt. Han oppfører seg mer som en sheltie enn en Chow Chow :cry:

Han er en av mine favoritter

De 4 Chow Chow'ene jeg hadde på kurs tidligere var helt steindumme :(

Skrevet

Nå må jeg få si det at Diego har imponert meg enormt. Han oppfører seg mer som en sheltie enn en Chow Chow :cry:

Han er en av mine favoritter

De 4 Chow Chow'ene jeg hadde på kurs tidligere var helt steindumme :(

Ja, han er jo nesten en Sheltie.. :(:P

Men Takk, er ikke hver dag jeg får høre at noen er imponert over tassen min. :(

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

D får du høre nå og...Jeg syntes Diego er kjeeeeeempe fin og se på...Og det ser ut som om du behandler han godt...Ikke alle chow chower jeg ser er så fin og tatt vare så godt på..:cry:

Skrevet
D får du høre nå og...Jeg syntes Diego er kjeeeeeempe fin og se på...Og det ser ut som om du behandler han godt...Ikke alle chow chower jeg ser er så fin og tatt vare så godt på..:(

Takk.. :( Blir nesten flau her.. :cry: hihi..

Skrevet

Vi var og gikk en tur i komsa her i sommer, og møtte på en dame med en tja, ca 9 år gammel sønn, han løper mot Bella, og jeg ber henne sitte pent. Dama roper for å høre hvilken rase det er og om den er snill...

jeg sier rottweiler, og før jeg rekker og svare på det andre spørsmålet, kjefter hun:

"Kom hit vennen, det der er en drapsmaskin å den får du ikke hilse på. avlivet skulle den vært, skam at det finnes slike raser" :(:cry:

Jeg har hørt mange frekke, ironiske komentarer de tre årene jeg har hatt henne, men aldri tatt meg særlig nært av dem, men denne tok kaka altså. Blei så forbannet at jeg ååå...

Også en annen dag møtte jeg på et gammelt ektepar da vi var ute og gikk,

da de passerte meg sa mannen: "Der har du en sånn ekte kamphund" med en sarkastisk tone i stemmen, damen pør om den er farlig,

ja sier jeg, og hun har ikke fått middag ennå, så bare hold hendene i lomma..

Slike ting kan jeg fleipe med, men når hun dama sa det på den måte hun sa det til ungen sin, ble jeg skikkelig forbanna.. :(

menmen, har man anskaffet seg en sånn skikkelig "driiiiiit farlig" rase, så må man tåle å høre slikt. :(:)

Er gla i boffen min, og det er vel det viktigste..

Skrevet
Hva er det fæleste noen har sagt om din hund? (hvis noen har sagt noe fælt da)

hmmm, de som har snakket styggest er vel bare Kristina, Handler91 og Julie :( men de kjenner ikke Vicky så godt da.. hehe

Ellers er det kun positivt :cry:

Skrevet

hmmm, de som har snakket styggest er vel bare Kristina, Handler91 og Julie :( men de kjenner ikke Vicky så godt da.. hehe

Ellers er det kun positivt :cry:

Nå ba vi vel ikke om navn på personer Astrid.....? :? [-X

Skrevet

Nå ba vi vel ikke om navn på personer Astrid.....? :? [-X

hehe, hvorfor ikke? Jeg orker ikke å ramse opp alt de sa, folk kan lese seg til det hvis de ønsker.

Skrevet

:roll:

Det styggeste noen har sagt om Cita? hmm...

Vel, på BSBK utstillingen gikk Cita og hilste på en dame som satt i en stol og så på storeringen. Cita la hodet i fanget hennes og ble klappet og kost med, men så slutter damen å klappe på Cita. Da legger Cita hodet nedi fanget hennes igjen og ser på henne med beedende øyne, og så sier damen "nei, du var ikke SÅ pen at du fortjener mere kos! :cry: "

Kanskje hun bare mente det på tull liksom, men jeg og venninnen min sendte henne DET blikket :evil:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...