Gå til innhold
Hundesonen.no

NBSK og NDK 10.-11. januar 2009


SFX

Recommended Posts

Emma, du har fått nyttårsønske ditt oppfylt! Berner har ikke oppmøte før halv 11, siste rase i ringen.

Men valpene har oppmøte 09.00 da.

Juhu!

Og jeg kjenner at de valpene driter jeg en lang marsj i...

Hvilke startnummer har du?

Even er 94 og X'en 105. Hvis Even er siste hannhund (hvilket er meget sannsynlig), betyr det 23 hanner og 29 tisper - og X'en er tispe nummer 11. Håper på maaaange juniorer... :)

De kan jo ha rukket å få med Aslak og andre som meldte på i går - har JaRu fått startnummer? Er det 900X, eller i vanlig rekkefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Juhu!

Og jeg kjenner at de valpene driter jeg en lang marsj i...

Hvilke startnummer har du?

Even er 94 og X'en 105. Hvis Even er siste hannhund (hvilket er meget sannsynlig), betyr det 23 hanner og 29 tisper - og X'en er tispe nummer 11. Håper på maaaange juniorer... :)

De kan jo ha rukket å få med Aslak og andre som meldte på i går - har JaRu fått startnummer? Er det 900X, eller i vanlig rekkefølge?

Snakker med Jaru nå, og han har ikke fått startnummer. Så da kommer det sikkert noen i tillegg, men det er nok ikke snakk om særlig mange tenker jeg.. Jeg fikk Stian til å melde på Hugo til søndagen i går da, hehe.

Bella har startnummer 108, nesten først i sin klasse med andre ord. Ikke det at vi skal stille, men likevel. Hun er nr 70 i ringen, så da er hun vel berner nr. 37?

Vet du om Tumle skal stille? Og er han fortsatt junior?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhv 7 og 8 beardiser påmeldt.. Som forventet altså - selv om jeg trodde 5 hadde vært bedre gjetting..

Så ja, Jeannette - jeg kommer i alle fall til å være der begge dager!

Kan få opp Moses som champion på lørdagen - men så bustete, flokete og fæl han ser ut akkurat NÅ så virker det som et håpløst tilfelle... ha ha ha!

Har jo over en uke på meg, så han bør jo kunne se presentabel ut, etterhvert..

På søndagen stiller jeg Mac for første gang siden Mosseutst. i Juli i fjor.. Han mistrives så fælt på utstilling, så målet for han er bare å gjøre det som en hyggelig "outing" sammen med meg. Men han er jo champion, så det hadde jo selvsagt vært hyggelig med både CK og en ok plassering, såklart. Men aller viktigst er å få en cool start på utst.året for han.

Har ikke helt bestemt meg om jeg skulle ta med Moses som selskap til han, da Moses jo er så totalt uberørt av alle miljøer og ALT er jo bare så fabelaktig moro, at haller, utstillinger, 1000 andre hunder og folk spiller en mindre rolle...

Hyggelig å komme igang igjen, uansett. Fikk jo ikke med meg romjuls-utstillingene, så vi har jo ikke vært på noe slikt siden Hamar. (Nesten abstinenser her...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke holde på å ta med etterpåmeldte etter at katalogen er trykket, da (dvs katalognummer er fordelt).. Det er i alle fall strengt forbudt iflg NKKs regelverk - så forhåpentligvis har de stoppet påmeldingene nå, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke holde på å ta med etterpåmeldte etter at katalogen er trykket, da (dvs katalognummer er fordelt).. Det er i alle fall strengt forbudt iflg NKKs regelverk - så forhåpentligvis har de stoppet påmeldingene nå, da.

Susanne

Ok, så nå som de jeg har meldt på har fått nr, og det står at det er 10 collie langhår påmeldt, så er det ikke fler collies?

Innvikla saker det her , i allefall 1 nyttårsdag, og man er sliten og sånn etter lang natt og jobb i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å komme igang igjen, uansett. Fikk jo ikke med meg romjuls-utstillingene, så vi har jo ikke vært på noe slikt siden Hamar. (Nesten abstinenser her...)

Du hadde i hvert fall muligheten til å melde på til romjulsutstillingen, siste utstilling for oss i hele landet var Hamar, og den første vi kan stille på nå i 2009 er i februar.. <_< Da snakker vi abstinenser!

Lykke til med både Moses (vi krysser fingre for championat!) og Mac! Fine gutta det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med Jaru nå, og han har ikke fått startnummer. Så da kommer det sikkert noen i tillegg, men det er nok ikke snakk om særlig mange tenker jeg.. Jeg fikk Stian til å melde på Hugo til søndagen i går da, hehe.

Bella har startnummer 108, nesten først i sin klasse med andre ord. Ikke det at vi skal stille, men likevel. Hun er nr 70 i ringen, så da er hun vel berner nr. 37?

Vet du om Tumle skal stille? Og er han fortsatt junior?

Men har han meldt på Bentley? Stiller han lørdag? For i så fall kanskje han kan ta med Even for meg, så slipper jeg å hente ham... Det å ha Even hos pappa har lært meg at når jeg en dag skal ha fõrvert, skal den ikke bo åtte-ni mil unna, og den skal bo i samme retning som de fleste utstillinger er...

Tumle er påmeldt, som junior. Både han og X'en er jo nå i den fasen hvor vi kan velge mellom tre klasser (luksushurra!), men Lena satser på junior siden han er så uferdig. Jeg hadde også stilt i junior om det ikke ble så stress når jeg stiller Even i veteran. Men fra 16. februar må vi være i unghund (eller åpen).

*dobbeltpost*

Der kom pm for bernerklubben og, ikke mindre enn 67 bernere + de etterpåmelde! :) Herlighet, det er jo ikke alltid så mange på nkk utstillinger en gang!

Det er ikke noe overraskende tall med tanke på at vi arrangerer - det er jo den derre støtte egen klubb-mentaliteten på denne utstillingen, som gjør at det er 20 mer enn dagen før.

Hvilket nummer har du?

Jeg har 113 og 123. Even er berner nummer 33, så da er det vel 34 tisper. Pluss eventuelt etteranmeldte.

Og jeg må bare få si at jeg virkelig ikke liker å ha 13 i startnummeret, det gikk bæsj sist jeg hadde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har han meldt på Bentley? Stiller han lørdag? For i så fall kanskje han kan ta med Even for meg, så slipper jeg å hente ham... Det å ha Even hos pappa har lært meg at når jeg en dag skal ha fõrvert, skal den ikke bo åtte-ni mil unna, og den skal bo i samme retning som de fleste utstillinger er...

Tumle er påmeldt, som junior. Både han og X'en er jo nå i den fasen hvor vi kan velge mellom tre klasser (luksushurra!), men Lena satser på junior siden han er så uferdig. Jeg hadde også stilt i junior om det ikke ble så stress når jeg stiller Even i veteran. Men fra 16. februar må vi være i unghund (eller åpen).

Nei, kun Hugo og kun på søndag desverre.

Det er ikke noe overraskende tall med tanke på at vi arrangerer - det er jo den derre støtte egen klubb-mentaliteten på denne utstillingen, som gjør at det er 20 mer enn dagen før.

Hvilket nummer har du?

Jeg har 113 og 123. Even er berner nummer 33, så da er det vel 34 tisper. Pluss eventuelt etteranmeldte.

Og jeg må bare få si at jeg virkelig ikke liker å ha 13 i startnummeret, det gikk bæsj sist jeg hadde det...

Ja, det er jo ikke måte på hvordan vi skal støtte egen klubb heller!

De 3 mest tallrike rasene på søndag er:

Berner - 67

Cavalier - 30

Sheltie - 22

Resten er fra 17 og nedover. :)

Ingen kan si at vi ikke er lojale(loyale?) mot egen klubb i hvert fall!

Bella har startnummer 127, nr. 67 i ringen. (minus 20 valper, altså voksen nr 47.)

Når hadde du 13 sist? Og hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kun Hugo og kun på søndag desverre.

Æsj... Jaja.

Når hadde du 13 sist? Og hvordan gikk det?

Agderspesialen i september, X'en ble 1 JK, 1 JKK - og var alene i klassen. Dommeren likte henne overhode ikke. Og han dømmer NKK Trondheim - hurra... Men, hun kan jo ha blitt noe bedre på ni måneder (en får jo håpe det), så jeg har ikke forkastet Trondheim enda. Ser blant annet an hvem som dømmer spesialen - vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Jaja.

Agderspesialen i september, X'en ble 1 JK, 1 JKK - og var alene i klassen. Dommeren likte henne overhode ikke. Og han dømmer NKK Trondheim - hurra... Men, hun kan jo ha blitt noe bedre på ni måneder (en får jo håpe det), så jeg har ikke forkastet Trondheim enda. Ser blant annet an hvem som dømmer spesialen - vet du det?

Nei, aner ikke. Spurte Hilde nå, og hun viste heller ikke. Så da er det kanskje ikke helt avklart enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aner ikke. Spurte Hilde nå, og hun viste heller ikke. Så da er det kanskje ikke helt avklart enda?

Noen ganger er de jo veldig tidlig ute, og andre ganger veldig sent. Jaja, langt fram enda.

Jeg fikk en telefon fra en trivelig dame i bernerklubben i dag, så nå er jeg visst skriver på lørdagen. Håper jeg ser noen av dere i min ring! :ahappy:

Men vi arrangerer på søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk PM for dobermannklubben nå.

http://www.nkk.no/nkk/public/getStartnrAtt...ent?UTID=090001

2 aussier påmeldt!

*Fnis*

Janse kan være festlig til tider ja (refererer til Pm'en)

5 basselusker- Det var jo ikke mye.

Tror at jeg, Miniyodel & Dennis drar opp & ned begge dager. Har jo mulighet til å sove på hotellet, men da må jeg ta med 3 hunder til, og innbiller meg liksom at 4 vofser + barnevogn ikke er noen god kombinasjon. Også kommer en valpekjøper av meg med 2 hunder til som skal bo der i helgen- Må få yodelmannen til å ta seg av de trur eg.

Da er det vel enklere å kjøre opp og ned antar jeg.

ooh, ja- så skal jeg stille en kaukastisk ovtcharka. fine stoooore bamsen :yes:

(Noe litt annet enn hva jeg er vant med jah!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi arrangerer på søndag...

Det var da rart? Mulig klubbene samarbeider godt da... Hun var i hvert fall fra bernerklubben (jeg kan da virkelig ikke ha hørt så feil...), og hun sa at de trengte folk lørdag 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da rart? Mulig klubbene samarbeider godt da... Hun var i hvert fall fra bernerklubben (jeg kan da virkelig ikke ha hørt så feil...), og hun sa at de trengte folk lørdag 10.

Hun fra Berner klubben ordner skriver til begge dagene- så hun booket deg nok for dobermann klubben. De hadde vel nok skrivere til søndagen antar jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fra Berner klubben ordner skriver til begge dagene- så hun booket deg nok for dobermann klubben. De hadde vel nok skrivere til søndagen antar jeg?

Stemmer det, de hadde nok til søndagen, men manglet til lørdag. Da var det "mysteriet" oppklart :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i alle fall 110% sikkert at jeg ikke skal stille Bella, fy fader som hun røyter nå. Og det vises godt på henne, begynner å se veldig skabbete ut nå. Så i morgen blir det fram med underullsraka! Prøve å få av henne mest mulig pels så hun slipper å røyte fullt hele hotellrommet. :D

Men jeg gleder meg til å sitte 2 "hele" dager å se på masse bernere, skal også stille 2 hannhunder samt prøve å få med meg noen doggiser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i alle fall 110% sikkert at jeg ikke skal stille Bella, fy fader som hun røyter nå. Og det vises godt på henne, begynner å se veldig skabbete ut nå. Så i morgen blir det fram med underullsraka! Prøve å få av henne mest mulig pels så hun slipper å røyte fullt hele hotellrommet. :P

Men jeg gleder meg til å sitte 2 "hele" dager å se på masse bernere, skal også stille 2 hannhunder samt prøve å få med meg noen doggiser. :P

Hold deg unna alt av basselusker nå da, så du faktisk får sitte ringside! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...