Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere med Mopsedrops


Mari

Recommended Posts

Hvordan steller man best den uhyre kvalme nesepølsa på toppen av snuta til Mopsen?

Jeg tror Mopsi (ja, du leste riktig) har fått no soppinfeksjon eller no dritt i rynka si, for hun lukter litt. Jeg tenkte at daglig vask med Optima pH hudvask, tørke godt, og så enten smøre med hvit vaselin (fått tips om det fra en oppdretter) eller kjøre på med talkum i stedet. Hva synes dere om det?

Hva sier ekspertene? Hva funker best for dere, og hvor ofte steller dere nesegrevet til dropset deres?

Dette er forøvrig beviset på hva som skjer når man gir menneskeheten makt til å leke gud... :)

3063226341_2d62622c56.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan først ta litt klorhexidin og rense med.. TYNT lag vaselin og potetmel over en tid skal gjøre susen.. :ahappy:

Hvit vaselin eller vanlig? Potetmel på toppen der igjen? Hva slags funksjon har vaselinen egentlig? Er dette noe som skal gjøres hver dag?

Jeg vil heller bruke Optima pH enn klorhexidin forresten, jeg tror den er mye bedre for en slik type jevnlig stell. :)

Om jeg får spørre.. hvor er hun fra og hvem er hun sin?

Hun kommer fra Ungarn og hun tilhører min samboers bror. :D

Josephine: Ja, ikke sant? Og hun er ikke feit engang! :P Hun er den slankeste mopsen jeg har snublet over, og har gått ned flere kilo siden han fikk henne. Det er mye på en så liten hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit vaselin eller vanlig? Potetmel på toppen der igjen? Hva slags funksjon har vaselinen egentlig? Er dette noe som skal gjøres hver dag?

Jeg vil heller bruke Optima pH enn klorhexidin forresten, jeg tror den er mye bedre for en slik type jevnlig stell. :ahappy:

Ja, ok.. bruk da det du føler for sålenge det bakteriedrepende. Jeg bruker Vanlig (gul boks) Vaselin. Dette er bare hvis det er sår der. Potetmel tar fuktigheten som kan ha fått frem soppen :)

Neserynken på mops skal vaskes med en våtserviett (el likn) ca 1 gang hver tidende dag. i den verste røytesesongen noe oftere.

Hun kommer fra Ungarn og hun tilhører min samboers bror. :DHun var søt.. Ikke typisk skandinavisk mops heller.. :P

Josephine: Ja, ikke sant? Og hun er ikke feit engang! :P Hun er den slankeste mopsen jeg har snublet over, og har gått ned flere kilo siden han fikk henne. Det er mye på en så liten hund!

haha, hun er faktisk litt "tynn" :P Men ja... de er valkete! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke noe vits i å bruke vaselin med mindre hun har sår? Da er det bare vask og potetmel?

haha, hun er faktisk litt "tynn" :) Men ja... de er valkete! :D

Neida, det er hun ikke, Mopsi er langt ifra tynn. :P Hun er i mye bedre form enn hun var, er mye blidere og har mer energi. Men nok hud til overs, det har hun definitivt.

Søt er hun muligens for noen, men noen pen Mops sånn utstillingsmessig tror jeg ikke hun er. Hun er veldig salrygget iallefall, men det er mulig at det er ok for rasen. :P

The Freakshow :ahappy:

3072526216_f0f027b9ea.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke noe vits i å bruke vaselin med mindre hun har sår? Da er det bare vask og potetmel?

Neida, det er hun ikke, Mopsi er langt ifra tynn. :) Hun er i mye bedre form enn hun var, er mye blidere og har mer energi. Men nok hud til overs, det har hun definitivt.

Søt er hun muligens for noen, men noen pen Mops sånn utstillingsmessig tror jeg ikke hun er. Hun er veldig salrygget iallefall, men det er mulig at det er ok for rasen. :D

The Freakshow :ahappy:

3072526216_f0f027b9ea.jpg

med tynn mente jeg fintynn! (ser litt for mange FEITE)

Nei, noen utstillingsmops er hun ikke. :P At hun er salrygget kan ha og komme fra at hun var noen kilo større? Dette er ikke ok for rasen :P De skal ha helt rett rygg :P

edit: sålenge det ikke er sår så er det bare å vaske og stø på litt potetmel ja! :P Lykke til! Alle mine får "mopsefnatt" av det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tynn mente jeg fintynn! (ser litt for mange FEITE)

Aah, da skjønner jeg. Hun er fin og slank ja. Langt slankere enn de fleste Mopser jeg ser. :ahappy:

Nei, noen utstillingsmops er hun ikke. :) At hun er salrygget kan ha og komme fra at hun var noen kilo større? Dette er ikke ok for rasen :D De skal ha helt rett rygg :P

Hun er veldig salrygget, så jeg tror det rett og slett bare er dårlig struktur... Men det spiller ingen rolle. Hun er glad og fornøyd, har en flink eier, spiser rått kjøtt og får være med overalt. Mopsi har det toppen, så da kan det bare være med rygglinja. :P

edit: sålenge det ikke er sår så er det bare å vaske og stø på litt potetmel ja! :P Lykke til! Alle mine får "mopsefnatt" av det... :P

K. Jeg har formidlet øyensminkefjernerservietter (ja, det er et ord!) uten alkohol eller parfyme, optima pH hudvask tidligere, og skal plusse på potetmel. Han har brukt vaselin innimellom, men jeg tror ikke hun er sår så jeg skal få ham til å kutte det ut. Takk for hjelpen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, da skjønner jeg. Hun er fin og slank ja. Langt slankere enn de fleste Mopser jeg ser. :)

Hun er veldig salrygget, så jeg tror det rett og slett bare er dårlig struktur... Men det spiller ingen rolle. Hun er glad og fornøyd, har en flink eier, spiser rått kjøtt og får være med overalt. Mopsi har det toppen, så da kan det bare være med rygglinja. :D

K. Jeg har formidlet øyensminkefjernerservietter (ja, det er et ord!) uten alkohol eller parfyme, optima pH hudvask tidligere, og skal plusse på potetmel. Han har brukt vaselin innimellom, men jeg tror ikke hun er sår så jeg skal få ham til å kutte det ut. Takk for hjelpen :P

Bare hyggelig! :P

Ja, det er ett ord.. (senest igår SKREIK jeg det til min far (som er døv på ene øret..) han skjønte SVÆRT lite å kom hjem med sånne ovns tenn biter...

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Freakshow :)

3072526216_f0f027b9ea.jpg

med tynn mente jeg fintynn! (ser litt for mange FEITE)

Nå er det mulig det bildet her lyver noe, men her ser hu da virkelig ikke TYNN ut? Syns fortsatt hu ser trulte ut jeg der, men som sagt :D:ahappy:

Og hva jeg mener om hunderasen i kropp og hud tror jeg jeg skal la være usagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bare fo å ta en liten OT.

En Mops skal være muskuløs. Den skal ikke være tjukk men den skal heller ikke gå for mye "opp" i buken. De skal heller ikke ha for mye overflødig hud. De skal egentlig ikke ha slike "rynker" på ryggen som mange mange mops har.

Jeg har hatt mopser med på å gå løvstakkfjellet her i Bergen. (høyeste av de 7) Ingen problemer untatt at jeg ikke hadde kondisen på helt rett plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig det bildet her lyver noe, men her ser hu da virkelig ikke TYNN ut? Syns fortsatt hu ser trulte ut jeg der, men som sagt :):ahappy:

Hehe, hun er ikke så feit som hun ser ut til på dette bildet. Jeg slenger inn et siste et også jeg.

Hun har masse hud, men du ser at den er "tom", liksom. Kjenner jeg på henne så har hun opptrukket buk under all huden, jeg kan kjenne ribbeina, og når du ser henne ovenfra så har hun markert midje. Hun er faktisk akkurat passe.

Jeg vet ikke om det er mulig for en Mops å se slank ut sånn som jeg og du mener er slank. Om du skjønner?

3074295256_a7e5186851.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hun er ikke så feit som hun ser ut til på dette bildet. Jeg slenger inn et siste et også jeg.

Hun har masse hud, men du ser at den er "tom", liksom. Kjenner jeg på henne så har hun opptrukket buk under all huden, jeg kan kjenne ribbeina, og når du ser henne ovenfra så har hun markert midje. Hun er faktisk akkurat passe.

Jeg vet ikke om det er mulig for en Mops å se slank ut sånn som jeg og du mener er slank. Om du skjønner?

Skjønner, og på bildet du la ut her ser det jo bedre ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...