Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kaldt har du det på soverommet?


PsychoLynx

  

68 stemmer

  1. 1.

    • 20 grader +
      18
    • 17 - 20 grader
      20
    • 14 - 17 grader
      9
    • 10-13
      6
    • Så kaldt som mulig, inntil en viss grad.
      15


Recommended Posts

Skrevet

Liker å ha frisk luft på soverommet og at det er litt kjølig, men jeg klarer ikke å ha vinduet opp hele natta lenger nå.. og så tenker jeg litt på dyret som sover på romet sammen med oss også.. :closedeyes:

Skrevet
Liker å ha det så kaldt som mulig på soverommet. På vinteren er vinduet lukket på dagtid, men vi åper det før vi legger oss, og har det åpent hele natta. Stakkars Ganzie synes det er altfor kaldt, og sover alltid under dyna med oss :)

Varmeovn på soverommet? Herrgud, da hadde jeg dødd :shocked:

Jeg må vel legge til at jeg er en frossenpinn ellers, som alltid går i med tovede tøfler og ullpledd innendørs, selv om det er 22-24 grader inne :ahappy: Men soverommet, det skal være arktiske temperaturer der :closedeyes:

hehe, dette skjønner ikke Lars seg på når det gjelder meg. Jeg fryser hele tiden jeg også, men på soverommet MÅ det være kaldt :D

Skrevet

jeg liker at det ligger mellom 17-20 grader...hvis det blir for varmt klarer jeg ikk sove, det samme hvis det blir for kaldt!

Skrevet

Jeg har gjerne vinduet åpent en times tid før jeg legger meg.. men tørr ikke ha det åpent om natten.. (det kan åpnes utenifra LETT, å jeg bor RETT ved Hovedveien.. )

Om sommeren derimot.. da sover jeg LITE å har sånn kjøleting på rommet.. :rolleyes2: Geniaaalt!

Skrevet

Her står vinduet åpent på soverommet stort sett hele tiden når vi er i Tromsø. Jeg liker å ha det kaldt, puster bedre da. Er det varmt så vokner jeg bestandig opp med tett nese og fornemmelse av å kveles.. Også er jeg så sær som mange flere her at jeg gjerne sitter med teppe inne ellers for jeg fryser fort. Lyng trives også når det er kjølig og ligger helst rett på gulvet under vinduet på soverommet. Prinsessa derimot ligger i stua hvor det er en 20grader.

Er vi hjemme utenfor Kirkenes og gradestokken ligger på 20-40minus så går vinduet nesten helt igjen evt helt igjen.

Skrevet

Hvor varmt er vel heller riktig spørsmål. Jeg tåler varme meget godt men sover utrolig dårlig når jeg er kald. Så termostaten på soverommet står på 20 grader.

Skrevet

20+

Hater å våkne opp om morgenen og fryse, da blir morgenen ekstra fæl.

Men om sommeren kan jeg godt ligge med vinduet oppe ja (så lenge det er myggnetting foran, kan ikke fordra fluer).

Skrevet

Så kaldt som mulig,vinduet oppe på natta uansett temperatur,ligger med hodet rett under og liker kald nese :rolleyes:

Skrevet

Så kaldt som mulig,vinduet oppe på natta uansett temperatur,ligger med hodet rett under og liker kald nese :rolleyes:

Skrevet

Kaldt, vinduet står åpent dag og natt, men da er jeg avhengig av en skikkelig varm dyne, for jeg er en klassisk frossenpinn.

EDIT: Nå har vi tre dyner i sengen:P Jeg ligger på en, har en tykk enkeltdyne over meg, og deler også samboers dobbelt-sommerdyne. Er det ekstra kaldt har jeg et par hunder som gjerne kommer under dyna og varmer opp:) Jeg MÅ ha frisk luft.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...