Gå til innhold
Hundesonen.no

Rebusløype med hund


Susanne&Tapper

Recommended Posts

Eg og ei veninne har fått i oppgåve å lage ei rebusløype til "grautefesten" hundeklubben skal ha. Vi må ta hensyn til at det (kanskje) skal vere med ungar på løypa. Vi tenkte å lage lag, der eine laget blir vinnaren. Ellers står vi ganske fritt til å velje det vi måtte ville...

Det eg har tenkt på er veldig 17.mai inspirert. Sekkhopp med hund? Springe med potet og skei i munnen samtidig som ein held ein hund i bandet. Kanskje få hunden til å bære noko? Denne rebusløypa skal holdast i ein stor ridehall, og eg reknar med vi kan bruke det utstyret som er der. (Ikkje noko hundeutstyr, men hinderstøtter og kjegler osv.)

No treng eg/vi hjelp frå dykk kreative doggisar! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med forskjellige poster med oppgaver enten om eller med hund?

Ja, eg tenkte litt på ein liten hundequiz, men det må vere med noko fysisk også. Eg såg på bilete frå den forrige grautfesten, og der hadde dei slik som man har på gymkhana. Fyrst skal man ta eit eple i munnen frå ein skål med vatn, så skal man ta ein mandel/rosin med munnen i eit kar med mjøl!

Edit: Takk for forslag uansett :icon_redface: Kom gjerne med fleire om du kjem på noko smart, eller noko som ikkje er fullt så smart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Trenger fleire forslag! Den nyaste idèen er å ha ein lett løype som førarane skal føre hunden sin gjennom med bind for auga. Så er det to lag, slik at det blir ein slags stafett, men det blir lite barnevennlig, og mykje rot vil eg tru ... + ein hundequiz:) (Takk Hilde!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- slalom gjennom kjegler

- apportere epler fra ei bøtte med vann og legge over i en annen bøtte

- gjøre et triks

- svare på noen spørsmål

- få med hunden forbi godbitdunger uten å bruke godbiter eller leker selv (heller ikke straff)

EDIT: Så kan man være ca fem på hvert lag og konkurrere mot de andre lagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...