Gå til innhold
Hundesonen.no

Rebusløype med hund

Susanne&Tapper

Recommended Posts

Skrevet

Eg og ei veninne har fått i oppgåve å lage ei rebusløype til "grautefesten" hundeklubben skal ha. Vi må ta hensyn til at det (kanskje) skal vere med ungar på løypa. Vi tenkte å lage lag, der eine laget blir vinnaren. Ellers står vi ganske fritt til å velje det vi måtte ville...

Det eg har tenkt på er veldig 17.mai inspirert. Sekkhopp med hund? Springe med potet og skei i munnen samtidig som ein held ein hund i bandet. Kanskje få hunden til å bære noko? Denne rebusløypa skal holdast i ein stor ridehall, og eg reknar med vi kan bruke det utstyret som er der. (Ikkje noko hundeutstyr, men hinderstøtter og kjegler osv.)

No treng eg/vi hjelp frå dykk kreative doggisar! :icon_redface:

Skrevet
Hva med forskjellige poster med oppgaver enten om eller med hund?

Ja, eg tenkte litt på ein liten hundequiz, men det må vere med noko fysisk også. Eg såg på bilete frå den forrige grautfesten, og der hadde dei slik som man har på gymkhana. Fyrst skal man ta eit eple i munnen frå ein skål med vatn, så skal man ta ein mandel/rosin med munnen i eit kar med mjøl!

Edit: Takk for forslag uansett :icon_redface: Kom gjerne med fleire om du kjem på noko smart, eller noko som ikkje er fullt så smart :(

Skrevet

Bump!

Trenger fleire forslag! Den nyaste idèen er å ha ein lett løype som førarane skal føre hunden sin gjennom med bind for auga. Så er det to lag, slik at det blir ein slags stafett, men det blir lite barnevennlig, og mykje rot vil eg tru ... + ein hundequiz:) (Takk Hilde!)

Skrevet

- slalom gjennom kjegler

- apportere epler fra ei bøtte med vann og legge over i en annen bøtte

- gjøre et triks

- svare på noen spørsmål

- få med hunden forbi godbitdunger uten å bruke godbiter eller leker selv (heller ikke straff)

EDIT: Så kan man være ca fem på hvert lag og konkurrere mot de andre lagene.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...