Gå til innhold
Hundesonen.no

ÅÅÅÅÅÅÅååååÅÅÅååååå!


Tini

Recommended Posts

Nei nå er jeg frustrert her... skikkelig IRRITERT frustrert!

Tini er i trass alderen og hun er helt UMULIG...

Det sto på en topic her åssen triks du burde ha lært hunden før den kommer i trass alderen..

Da var det noen som sa innkalling. Det hjelper ikke her nei.. nå er hun helt gææærn..... hun gidder ikke komme på innkalling nå.. bare løper rundt å ærter meg..

Også sliter jeg enda med denne stueren greia...åååå er utslitt...

Hun er flink i perioder.. men så plutselig skjærer det ut... er helt knust jeg..

jeg tror hun begynner å få løpetid nr 2 for hun tisser hele tiden OVER ALT...

Det skjønner jeg jo, men hun driter jo inne å.... om natta mens jeg er på jobb..... eneste jeg gjør er jo å gå rundt å tørke opp, tørke opp.. hun gidder jo ikke gjøre noe EFFER på å hjelpe meg... hun skjønner ikke ordet holde seg... hun får flere turer om dagen..

nå er hun 1 år og begynner å slite meg ut i hode allså.. skikkelig frustrerende. Føler meg som en dårlig hunde eier som ikke greier å få henne stueren.... :) jeg her helt fortvilet her jeg allså...

i dag kom jeg hjem og hun hadde klint dritt ut over hele senga mi... og hun har ikke vært hjemme alene i dag en gang......... :-o :?

mamma har vært hjemme i hele dag......

sliten av å bo hjemme høre på alt dette maset... den DUSTE familien min som knuser meg helt.. masse søvnløse netter.. nei jeg er bare SLITEN JEG ALLSÅ... :D sitter her med tårer i øynene og fortvilet... :D :-o :? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg føler virkelig med deg, for har vært der selv. Så mange stunder med sinne, oppgitthet og irritasjon. #-o Men la oss ta det du sa om innkalling. Ikke tenk på innkallingen nå i den værste perioden. Ta på langt tau og ha kontroll på hunden slik. Hunder i trassalder vil gjøre alt annet enn å høre på det du har å si, og alt annet rundt omkring er mer spennende. I trassalderen er det best å ikke kreve mye av hunden, men bare la det gå over først. Bare ta det mest basise treningen, men ikke noe nye greier.

Dette med rensligheten har jeg desverre ikke så mye gode råd.. det høres forferdelig ut! Høres nesten rart ut hvis det skjer så ofte.. At hunden kan være forvirret angående hvor hun skal gjøre ifra seg.. Har du bur? Jeg vet ikke helt jeg.. Håper noen har kan gi deg noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det med husrenhet så er du ikke alene..Min hund er to og et halvt år gammel og er enda ikke husren.

Jeg har prøvd ALT! Fra å venne henne til aviser igjen,kjefte hvis hun gjør fra seg inne,rose når hun gjør fra seg ute,overse når hun tisser inne osv osv.

Nå er jeg så oppgitt at jeg gjør ingenting hvis hun gjør fra seg inne. Bare ser på henne med et oppgitt blikk og tørker opp mens jeg biter meg selv i tunga for å ikke klaske bikkja i veggen...

Si f.eks at jeg skal til senteret et ærend. Jeg lufter henne før jeg går og når jeg kommer tilbake så er det en stooor dam på gulvet. Og jeg har bare vært vekke et par timer. og nei det er ikke seperasjons angst fordi at hun kan finne på dette tullet om natten også.

Jeg er så LEI!!! Begynner å lure på om det er noe fysisk gale med henne for dette KAN ikke være normalt. Har lest at pomeranian er vanskelig å gjøre husren men det må da finnes grenser!

Gulvet i gangen begynner å bli ødelagt pga urin og det stinker piss i hele gangen. Det er store misfargede flekker oppe på stuegulvet pga hun har tisset om natten og så har jeg ikke oppdaget det før jeg har våknet morgenen etter.

Noen ganger så tisser hun og så tråkker hun i det flere ganger etterpå slik at hele stuegulvet oppe er fullt av tisse poter...

GJETT om jeg er lei da...Så du er ikke alene..får håpe det bare er alderen!

Skjønner at du blir sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den er der kjip assa... :) Føler med deg... *Trøsteklem!!!*

Enig i det som er skrevet over, ta på henne en langline og ikke mas noe mer med innkallingen nå. Hun trasser og da er ALT mye vanskeligere å lære inn. Og det som er lært inn er ofte glemt...

Har du vært hos dyrlegen og sjekket at hun ikke har et fysisk problem...? Hvis ikke hun har det så er bur en genial løsning. De finnner seg stort sett fort til ro på plassen sin og odsen for at hun vil gjøre fra seg i buret er minimal. Om hun gjør det så lærer hun vel fort at det ikke er spes digg å ligge oppi sitt eget tiss eller bæsj...! :wink:

Håper virkelig at du får bukt med problemet snart!!!!!! Masse lykke til!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, høres ikke greit ut, men jeg har hørt at mange småhunder sliter med å bli husrene, er det tilfelle at de er vanskeligere å få husrene enn store hunder? isåfall hvorfor?

Har du prøvd å ha henne i bur? det kunne jo hende det hadde hjulpet? altså når du er borte hvertfall eller hun ikke er under oppsyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, høres ikke greit ut, men jeg har hørt at mange småhunder sliter med å bli husrene, er det tilfelle at de er vanskeligere å få husrene enn store hunder? isåfall hvorfor?

Har du prøvd å ha henne i bur? det kunne jo hende det hadde hjulpet? altså når du er borte hvertfall eller hun ikke er under oppsyn...

Ja jeg tror små hunder er vanskeligere å gjøre husren enn store...jeg vet faktisk ikke hvorfor :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no dritt det der med urenslighet altså. En hund jeg hadde var fortsatt ikke renslig ved 1 års alder, han tisset inne stadig vekk (men det var noe som ikke stemte i hodet på han..).

Det jeg lurer på: Har du vært hos veterinær?

Om det ikke er noe fysisk galt med henne har hun kanskje rett og slett ikke skjønt at det kun er ute man skal gjøre fra seg... jeg har selv en liten hund og han ble renslig ved 4-5 mnd alder, men han må oftere ut en de store hundene jeg har hatt. Har jo mindre blære :)

Synes du skal ta kontakt med noen som kan se på hunden (gjerne utdannet veterinær OG atferdsterapaut i samme person) og kanskje finne ut av hvorfor du ikke får henne renslig.

Det meste kan løses, så ikke gi opp :wink: og blås i innkalling foreløpig, bruk langline eller ha på bånd til det ikke koker sånn i hodet på henne lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tissingen kan være at hun har en liten urinveisinfeksjon. Det er ganske mange små raser som kan få det problemet, spesielt i løpetidsperioder :D Enig med Pinsher, spør en vetr.

Det med bæsjing, vet jeg ikke helt. Den ene hunden min hadde utrolig ofte avføring tidligere, men etterat jeg skiftet over til nytt for ble det bedre.

Innkalling: Enig med de andre, bruk langline og ikke stress med noe annet foreløig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedo er jo bare en genial oppfinnelse, også for hunder :D

Den er rett og slett et vidundermiddel som løser alle dine største problemer (nesten) :D Hihi.. Jeg følte det akkurat som deg, holdt på å gå fra vett og forstand, helt til denne fantastiske effekten begynte å funke. Problemet er rett og slett forsvunnet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med renligheden må være svært at få bugt med! Jeg føler virkelig med dig, det må ikke være sjovt.

Måske er løsningen kattedo som lilleariel skriver, jeg har ingen erfaringer med dette, men hvis du er ved at bli skør af alt dette, var det da nok en god ide.

Jeg tror jeg ville tage en periode hvor jeg tog ferie eller hvor der var nogen hos hunden hele tiden, og så gå ud hver halve time...hver eneste halve time, eller måske hver time hvis det kan lade sig gøre...og når jeg var ude med hunden blive ude indtil denne har gjort fra sig. Hvis der skulle ske et uheld ville jeg tage hunden med ud uden videre postyr. Hvis jeg fangede hunden mens den gjorde fra sig ville jeg løfte den op midt i den var ved det og løfte den ud.

Det er vildt meget arbejde, og når man har skole eller arbejde, kan det jo være svært at gøre dette, men der var det måske en ide med det bur nogen snakkede om...ikke vet jeg.

Men under alle omstændigheder har du min sympati...håber det kommer til at ordne sig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd det er for sent å begynne å bruke kattedo nå, men det er jo verd å prøve. :D Mener å ha lest det et sted at man må begynne tidlig hvis man skal lykkes, siden det ikke er naturlig for hunder å grave ned avføringen, sånn som for katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tissingen kan være at hun har en liten urinveisinfeksjon. Det er ganske mange små raser som kan få det problemet, spesielt i løpetidsperioder :D Enig med Pinsher, spør en vetr.

Det med bæsjing, vet jeg ikke helt. Den ene hunden min hadde utrolig ofte avføring tidligere, men etterat jeg skiftet over til nytt for ble det bedre.

Innkalling: Enig med de andre, bruk langline og ikke stress med noe annet foreløig :D

Men min hund kan nå ikke ha kronisk urinveis innfeksjon vel? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke ta ferie også være med henne.. for rett etter ferien og jeg starter å jobbe igjen så er det påååån igjen...

Prøvd bur.. men er jo ikke alltid like lett når mamma er hjemme og hun skal stå i bur... hun står å bråker litt da.. og mamma gidder ikke høre på det..

også liker jeg å ha henne i sengen om natta, men får prøve å sette hun i bur i natt..

Har vært hos VETTEN 3 ganger.. kjekket alt.. hun har ikke noen infeksjoner eller noe...

Nå er det jo ikke bare dette ,med Tini som plager meg, men det er en stor del.

Jeg vil egentlig ikke bruke katte do... for da blir det så vanskelig når andre skal passe henne også går hun rundt å leter etter katte doen også driter hun på gulvet i stede... kan jo ikke ha med henne noe steder heller for jeg er redd for at hun skal gjøre fra seg inne...

Og jeg glemte vel å si.. hun spiser jo masse av bæsjen da.......æææssssjjj :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hatt katt? LiLi er blitt renslig borte også, pga kattedoen! Før gjorde hun fra seg inne hos folk, ikke særlig koselig. Nå er hun myyye bedre. Selvsagt må jeg følge med litt når det ikke er do der, men hun er mye bedre enn før. Nå leter hun i alle fal, setter seg ikke bare rett ned og gjør det...

Skjønner innmari godt frustrasjonen din *stoooor klem* Det er helt utrolig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hatt katt? LiLi er blitt renslig borte også, pga kattedoen! Før gjorde hun fra seg inne hos folk, ikke særlig koselig. Nå er hun myyye bedre. Selvsagt må jeg følge med litt når det ikke er do der, men hun er mye bedre enn før. Nå leter hun i alle fal, setter seg ikke bare rett ned og gjør det...

Skjønner innmari godt frustrasjonen din *stoooor klem* Det er helt utrolig slitsomt!

jeg har hatt katt.. men de gjordet fra seg for det meste ute..

Men jeg skal ut å kjøpe katte do i morgen.. så får vi prøve det... tusen takk for alle støtte meldingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt katt.. men de gjordet fra seg for det meste ute..

Men jeg skal ut å kjøpe katte do i morgen.. så får vi prøve det... tusen takk for alle støtte meldingene...

Er jo verd å prøve :cry: Men, ikke for å være gledessdreper, jeg tror mest sansynlig at det er for sent. Derfor kommer jeg til å "pottetrene" valpene til LiLi helt fra begynnelsen av :( Lykke til i alle fall! Håper dere finner en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...