Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva må jeg ha?


ipadda

Recommended Posts

Det kommer helt an på hvordan du skal lage den og hvor du skal laste den opp. Jeg bruker forsåvidt ikke noe annet enn notisblokk (eller, banner/design bruker jeg ofte photoshop for å få laget - men hvis du ikke har det, kan du jo få noen her på doggis til å lage ønsket banner). Filene laster jeg opp på Freewebs, så jeg slipper å bruke ftp-program.

Du kommer langt med Dreamweaver (det har vel fremdeles "integrert" ftp-program?). Men det du trenger er et webhotell eller en konto på en nettside hvor du kan laste opp html-filene. Et webhotell trenger ikke å koste all verden, i alle fall ikke hvis du laster opp bilder i photobucket og således ikke bruker så veldig mange MB. Eventuelt kan du ha en gratiskonto hos f.eks. freewebs eller start.no hvor du laster opp siden din. Problemet med gratiskontoer er at det følger med reklame og/eller siden er ofte nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Mac...

Og da har du ikke notepad, notisblokk eller noe sånt liggende der?

Uansett trenger du forsåvidt ikke det - Dreamweaver har både WYSIWYG (what you see is what you get), ren HTML og en kombiløsning. Det vil si at du kan kode direkte inn i Dreamweaver, og dessuten samtidig se hvordan siden blir seende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...