Gå til innhold
Hundesonen.no

brukshund stavangerområdet


vitany

Recommended Posts

Skrevet

hei! jeg har lyst til å trene bruks, men aner ikke hvor jeg kan trene det, eller hvem jeg kan kontakte.

jeg er ganske ny her i stavanger:) er det noen som er interessert i å trene bruks? eller vet hvor?

Skrevet

Jeg bor ikke i Stavanger selv akkurat nå men skal flytte tilbake dit (etter 5 år i Bergen, yikes) i juni/juli om alt går etter planene.

Har selv sett litt på Sør-rogaland brukshundklubb, du kan jo kontakte dem. Vet de har et treningsområde på Åsen frislippområdet.. De har agility bane der og et område til å trene lydighet på. Vet ikke om de trener i skogen, har ikke klart helt å finne ut noe på hjemmesiden deres.. Vet ikke hvor mye kurs de holder heller, men du kan jo sikkert ringe eller maile dem å høre!

Jeg er også interessert i å høre om andre klubber som driver trening i Stavanger.

Raseklubben min er dessverre ikke aktiv der :/

Skrevet

jepp, jeg vet det;) jeg er der å trener agility 2-3gonger i veka.. jeg har prøvd å spørre litt om hvordan det er med bruksaktivitet, men det er liksom ingen svar å få. så jeg tror ikke de er så aktivie innen bruks. jeg vet at retreiverklubben er det, men de har runderingstreningene på lørdag kl.9, å de passer ganske dårli for meg..da jeg jobber en del lørdagsmorninger...

Skrevet

Vi trener hvertfall lydighet og agility hos SBK og rundering med retrieverklubben.

Vi går mest spor da, men bare sammen med "privatfolk", ikke via en klubb - hvis du skjønner :whistle:

Skrevet
hei! jeg har lyst til å trene bruks, men aner ikke hvor jeg kan trene det, eller hvem jeg kan kontakte.

jeg er ganske ny her i stavanger:) er det noen som er interessert i å trene bruks? eller vet hvor?

Schaferhundklubben i Stavanger har en aktivt bruksgruppe ellers er det også en klubb på Klepp. :whistle:

Skrevet

Ah, da fikk jeg endelig svar på det jeg alltid har lurt på: nemlig om det finnes brukshundklubber som faktisk driver med bruks.. rundering, spor osv... i Stavangerområdet.

Ville være synd om vi må slutte treningen når vi flytter.

Krever retrieverklubben gjennomført kurs for å være med på runderingstrening? Hvor foregår denne treningen hen?

Skrevet
Ah, da fikk jeg endelig svar på det jeg alltid har lurt på: nemlig om det finnes brukshundklubber som faktisk driver med bruks.. rundering, spor osv... i Stavangerområdet.

Ville være synd om vi må slutte treningen når vi flytter.

Krever retrieverklubben gjennomført kurs for å være med på runderingstrening? Hvor foregår denne treningen hen?

Retriverklubben bytter på å ha treningene på Bore, Sviland, Melsheia og Skjæveland. :whistle: Om de krever kurs vet jeg ikke, gikk aldri på noen av treningene de hadde før jeg hadde vært på runderingskurset deres. Hva med å sende de en mail ? De pleier å være veldig hjelpsome :DHjemmesiden til klubben

Skrevet
Retriverklubben bytter på å ha treningene på Bore, Sviland, Melsheia og Skjæveland. :whistle: Om de krever kurs vet jeg ikke, gikk aldri på noen av treningene de hadde før jeg hadde vært på runderingskurset deres. Hva med å sende de en mail ? De pleier å være veldig hjelpsome :DHjemmesiden til klubben

Ja, det skal jeg gjøre når det nærmer seg flytting til våren tenker jeg. Takk for tips!

Skrevet

Dere har fått svar ser jeg, men kan jo si litt likevel. SBK driver ikke med noe særlig bruks. De har et og annet kurs en sjelden gang, men ingen treninger.

Jeg trener med schäferhundklubben på Sviland tre dager i uken, tirsdag 18-21, torsdag 18-21 og lørdag fra 11 og utover. Der er alle raser velkomne og du trenger ingen kurs på forhånd. Bare møt opp med hunden og vilje til å gi litt selv, så får du all hjelp du måtte trenge. :icon_confused:

  • 4 weeks later...
Skrevet
Dere har fått svar ser jeg, men kan jo si litt likevel. SBK driver ikke med noe særlig bruks. De har et og annet kurs en sjelden gang, men ingen treninger.

Jeg trener med schäferhundklubben på Sviland tre dager i uken, tirsdag 18-21, torsdag 18-21 og lørdag fra 11 og utover. Der er alle raser velkomne og du trenger ingen kurs på forhånd. Bare møt opp med hunden og vilje til å gi litt selv, så får du all hjelp du måtte trenge. :)

Kan jo også prøve Rogaland Hundepark. Som også holder til på Sviland. http://www.rogaland-hundepark.com/

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Skrevet

Vi har startet brukshundgruppe i dalane hundekubb. Vi er en nyopprettet gruppe så her kan du få være med å forme gruppen sånt du vil ha den. Vi har faste treninger på onsdager og vi prøver å trene de fleste søndager også. treningene finner sted på klubbens område på Fotland, Hellvik og i Hetlandskogen. Her er det mulighet for å trene hva dere vil men nå holder vi på med ID-spor, blodspor, feltsøk, apportering på vann og land og etterhvert så er vi noen som vil trene rundering. Vi skal prøve å få i gang kurs i spor etter sommeren.

skjekk ut gruppens hjemmeside: http://dalanebrukshund.blogspot.com/

du finner oss på facebook bare søk på: dalane hundeklubb - brukshundgruppen

Vi ønsker alle hjertelig velkommen :frantics:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...