Gå til innhold
Hundesonen.no

Student med hund


Maria

Recommended Posts

Jaaaaaa altså, det var ikke meningen å være veldig negativ, men jeg er sånn at jeg er dritusikker på ting med mindre jeg ser noe skrevet svart på hvitt. Hadde slik info som Mailin skriver her ligget på nett enkelt og greit så hadde man hatt mulighet til å planlegge slikt. Bare jeg som ser problemet i å ikke vite slikt? Ikke krever jeg at folk kommer og ringer på døra, men er man usikker på slike ting så er det vanskelig å troppe opp helt alene og, ja , usikker på seg selv.

Å stå på ei trening uten mål og mening er alltid kjipt, det har jeg opplevd mer enn en gang :P Men det er kanskje bare meg og min type som driter på draget i slike sammenhenger?

Men takk for info, og ja jeg har nummeret ditt og ja jeg skal tøffe meg opp og hive meg med på noe spor / rundering / bruks greier så snart året tipper om og eksamene roer seg... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Jaaaaaa altså, det var ikke meningen å være veldig negativ, men jeg er sånn at jeg er dritusikker på ting med mindre jeg ser noe skrevet svart på hvitt. Hadde slik info som Mailin skriver her ligget på nett enkelt og greit så hadde man hatt mulighet til å planlegge slikt. Bare jeg som ser problemet i å ikke vite slikt? Ikke krever jeg at folk kommer og ringer på døra, men er man usikker på slike ting så er det vanskelig å troppe opp helt alene og, ja , usikker på seg selv.

Å stå på ei trening uten mål og mening er alltid kjipt, det har jeg opplevd mer enn en gang ;) Men det er kanskje bare meg og min type som driter på draget i slike sammenhenger?

Men takk for info, og ja jeg har nummeret ditt og ja jeg skal tøffe meg opp og hive meg med på noe spor / rundering / bruks greier så snart året tipper om og eksamene roer seg... :icon_confused:

Denne infoen står på Tromsø Hundeklubb sine hjemmesider :P

Det er ikke bare du som kan føle deg usikker når du tropper opp på fellestreniger for første gang. De aller fleste av oss er nok nervøse og usikker på hvordan man skal te seg, hvordan kulturen er der og hva man skal si og gjøre. Så det er helt normalt. En fin ting kan være å la hunden ligge i bilen (men det har du kanskje ikke? Om du ikke har det, kan du kanskje legge hunden i burene som er inne i klubbhuset) for så å gå ned å hilse på dem som er der. Høre hva planen for kvelden er og si det er første gang du er der osv. Så blir man som oftes tatt veldig hyggelig i mot og folk forteller gjerne og hjelper gjerne. Etter hvert når mor har fått roet seg og blitt trygg, kan man ta ut hunden og trene. Trenger ikke gå ned på banen sammen med de andre, kan godt stå på parkeringsplassen og trene. Kan være evig nok utfordrende det for både hund og eier. Mange hunder mister jo alt vett og konsentrasjonsevne de første gangene de kommer på fellestreninger :P Da er det enklere å stå et stykke unna forstyrrelsene.

Da sees vi på trening en dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg vgs, men jeg er utrolig heldig og har funnet en super, stor leilighet hvor jeg kan ha hund. I tillegg har vi inngjerdet hage, siden det har bodd hunder her tidligere. Huseier elsker hunder og har hatt golden selv og pleier å gå turer med Cita innimellom. Flotte turområder og billig leie, til tross for at leiligheten er ganske ny (1998). Vi bor 3 hunder i leiligheten.

Jeg har også masse av tid utenom skole, selv om jeg har med hundene på skolen minst to ganger i uken.

Når jeg er ferdig på vgs blir det nok anderledes, men jeg håper jeg får fortsette å bo her i lang tid fremover :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa altså, det var ikke meningen å være veldig negativ, men jeg er sånn at jeg er dritusikker på ting med mindre jeg ser noe skrevet svart på hvitt. Hadde slik info som Mailin skriver her ligget på nett enkelt og greit så hadde man hatt mulighet til å planlegge slikt. Bare jeg som ser problemet i å ikke vite slikt? Ikke krever jeg at folk kommer og ringer på døra, men er man usikker på slike ting så er det vanskelig å troppe opp helt alene og, ja , usikker på seg selv.

Å stå på ei trening uten mål og mening er alltid kjipt, det har jeg opplevd mer enn en gang :icon_confused: Men det er kanskje bare meg og min type som driter på draget i slike sammenhenger?

Men takk for info, og ja jeg har nummeret ditt og ja jeg skal tøffe meg opp og hive meg med på noe spor / rundering / bruks greier så snart året tipper om og eksamene roer seg... :P

Jeg sender deg en PM med info kopiert fra hjemmesida til klubben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på dere som har fått hund i løpet av studietiden - merket dere noe forskjell i karakterene? Jeg har ønsket meg hund i årevis nå, og vurderer mulighetene for å skaffe en i løpet av 2009 :icon_confused: men er redd for at skolen skal gå åt skogen ..

Jeg fikk hund siste halvdel av tredje året på vgs og merket ikke forandring i karakterene :lol: Men jeg må innrømme det krever ekstra disiplin på universitetet og ikke bare dra ut og trene hund på formiddagen i stedenfor å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 5 i matte på vgs, og får nok E på kalkuluseksamen.. Men så er kalkuluseksamen ganske vanskelig da, og vi fikk 10 oppgaver, hvor du må ha minst 4,5 av dem korrekt for å få E, sååå ;)

Neida. Jeg føler jeg har blitt flinkere å strukturere meg etter hunden. Må planlegge alt mye bedre. Når skal jeg ut med hunden? mellom 20-22? Da må jeg lese fra 17-20, med små pauser i mellom. Det er nesten motiverende, siden livet blir såpass "kontrollert", du har ett mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på dere som har fått hund i løpet av studietiden - merket dere noe forskjell i karakterene? Jeg har ønsket meg hund i årevis nå, og vurderer mulighetene for å skaffe en i løpet av 2009 ;) men er redd for at skolen skal gå åt skogen ..

Faktisk har de gått fra å være bra til å være topp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg går 2. året på sykepleien og får hund i mai...håper karakterene mine holder seg på samme nivå/eller blir bedre og...:) har min tvil siden jeg egentlig er møkklei hele skolen, og hund har vært drømmen i maaange år...det får gå som det går...:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hund når det er ca 3 mnd + igjen av det siste avgjørende skoleåret...

Har allerede vurdert å droppe noen forelesninger til fordel for hundeting, men får se .. :)

Er ihvertfall fast bestemt på at dette skal gå, og tror at det man vil det får man til!

Også har jeg nettopp stått på en veldig vanskelig eksamen jeg strøk på da jeg ikke hadde hund... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes student med hund er en utmerket kombinasjon! Har gått helt strålende, selv om man må prioritere. Jeg har jobbet ved siden av studiene, men når jeg begynner igjen til høsten slipper jeg det iallefall det første året. Allikevel må man jo velge, man kan ikke ha en hel skoledag, og så gå ut igjen på kvelden, iallefall vil ikke jeg det. Og mye fritid blir jo hunderelatert, men det er tross alt derfor jeg driver med hund- fordi det er gøy, og fordi det er min hobby. Det er nesten lettere å være student med hund enn i fullt arbeid med hund, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på Aya her. Nå er vi på mitt studie litt bortskjemt med tider så vi starter sent slutter tidlig og har mye studiedager. Og nå er det opp mot 10 stk av de på studie mitt som har/har fått bikkje så når det er eksamenslesing er vi hos meg og hundene leker og vi leser:P Nå kan det være at jeg er litt inhabil siden jeg fikk valp 2 uker etter studiestart men det har gått som en drøm, fikk tid til kurs og, avsluttet valpekurs 2 dager før første eksamen i desember :wub:

Så det går seg til, litt mer stress i begynnelsen med hustrening og div men det går seg til :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 3. året på sosionomutdanning og har ventet helt til nå med å skaffe meg hund. Grunnen til det er at jeg vet det ikke nytter for meg å skulle lese alt hjemmeifra, må på forelesning for å følge med i fagene. Vi har også to praksisperioder på de tre årene, og en god del obligatorisk undervisning gjennom semesterene. Jeg kommer til å få valp ca to uker ut i bacheloroppgaveskriving. Da har jeg et par måneder før jeg begynner å jobbe hvor jeg kan tilbringe mye tid med valpen.

Jeg tror at om man forhører seg ang obligatorisk undervisning og eventuelle praksisperioder på forhånd, eller om man har back up i form av familie og venner om man trenger pass, så kan man fint ha hund ved siden av studier. Men man må nok ha en god porsjon viljestyrke og klare å lese en del hjemmenifra. I en periode før skoleeksamen satt jeg fra morgen til kveld på skolen. Jeg er ikke effektiv hjemme. Om jeg hadde vært det er det godt mulig jeg hadde skaffet meg hund tidligere :wub:

Jeg har lovet meg selv at jeg skal komme godt i gang med bachelproppgaven før valpen kommer og at jeg skal være flink til å skrive på den når valpen eller leker. Så får vi se hvordan det går :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den med selvdisiplin ja - jeg har ingen obligatorisk undervisning (går på universitetet), men bør jo selvsagt få det meste med meg. Men om det er krise i heimen med hunden, så er jeg heldigvis ikke helt fastlåst. Så er det bare dette med å faktisk sette seg ned og jobbe, fremfor å ta turen ut for å gjøre masse hyggelige hundeting hele dagen i stedet.. :closedeyes:

Ser for meg at det er verre om man er i fast jobb ja - om du MÅ være på jobb 8 timer i strekk, er det ikke alltid så lett å slippe alt man har i hendene ved behov. Nei, jeg er optimistisk så langt, men så har jeg jo ikke fått henne i hus ennå heller da :yes: 5 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg vel endelig komme med tilbakemelding etter å ha hatt hund i to måneder. Så vel, på den tiden har jeg endelig skjønt at jeg går på feil studie, så nå lever jeg i "luksus", dvs. ser etter jobb og leser litt (tar bare et fag). Så det blir mye tid til hund. Men dette vet jeg at lett kan kombineres med det studie jeg velger å ta til høsten. Det er bare noe med det at man bør studere noe man virkelig kunne tenke seg.

Den eneste forandringen som kan skje, er at jeg flytter til Ås for å gå på skole der istedenfor. Men har hørt at hundehold der er nesten en nødvendighet. Så det blir spennende!

Men alt i alt, så har det gått fint da. Bortsett fra at jeg oppdaget dette med studiet mitt oppi anskaffing av hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...