Gå til innhold
Hundesonen.no

Når er løpetiden over?

Fillerya

Recommended Posts

Jeg holder meg til 3 uker fra første dagen jeg ser blod. Det har alltid vært greit nok - etter et skikkelig bad, og tispen har fått sagt ifra til alle gutta' sånn en etter en, så er perioden over denne gangen også.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig - og ekstreme tilfeller finnes sikkert om man leter lenge nok.. Men man kan jo også SE på tispen, samt hennes oppførsel, hvordan det "står til" med løpetiden.

Hvis man skal tenke "iiik", så kan jo en tispe faktisk få en tørr løpetid (dvs uten blod) i totalt feil tidspunkt i forhold til forrige, og "plutselig" har hun parret seg med en av hannene hun bor sammen med, eller har møtt på tur.

Så nei, 3 uker er nok som oftest helt greit.

MEN hvis tispen blør telles såklart ikke dager. Da hadde jeg holdt henne vekk, selv om 3 ukersperioden er over, ja.

Dog er det litt "spesielt" da - at det er når tispen IKKE blør hun er parringsklar/har eggløsningen - sånn midt i løpetiden - men likevel er vi jo så redde når de blør.

Men også her ingen regel uten unntak - min Mitten blødde skikkelig nå denne løpetiden, så selv om hun og Mac parret seg (20 min henging) så dro jeg til vet'en to dager etterpå fordi hun fremdeles blødde (som den dagen hun parret). Men likevel hadde hun tydeligvis en normal løpetid, da - siden det ble 8 små av deres rendezvous...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...