Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

SFX

Recommended Posts

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Sitter og er litt sånn mellomfornøyd her. Det var jo ikke en blåsløyfe vi var ute etter liksom...

Men kritikken var knallbra! Tror jeg har klart å rote den bort, men den var sånn ca sånn: meget god type og modell, gode proposjoner, pent hode, litt lette ører, velutviklet kropp for alder, god driv, gode bevegelser men med litt knappe steg. Pelsen fremdeles for myk, derav premieringen.

Det positive er jo at det hun ble trukket for går det an å gjøre noe med.

Hun oppførte seg meget bra i ringen, sto fint og logret til dommeren når han kom og hilste. Jeg derimot tenkte ***** når han kom med målestaven, men hun ble målt til 30 blank og etterpå roste dommeren henne for størrelsen og den kompakte kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har katalog som kan si meg hva Australsk Catteldog tispe, nr 2 inn av tispene (om jeg husker rett) og var blå, har for ett navn. Evt hvem foreldrene er?

Er det ingne som har tatt med seg en katalog hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei nr to i jr klassen med hp vi :) fin kritikk fikk vi også :)

Så er strålende fornøyd.

Dommer kastet ut championer med blått og styra og ordnet værre, og var sær med CK, så kjempe happy :D

Caroline gjorde en strålende jobb med tyson :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke noe særlig å skryte av herifra... Jeg glemte å ta henne inn i en sving jeg visste hun ville gå ut i (alltid litt ukonsentrert i første løp.) Det førte til en vegring, ellers greit løp. 2. løpet var jeg helt forvirra og tullete og glemte helt hvor vi skulle, så frøkna tok det hinderet som sto nærmest :) Jaja.... fin fart hadde hun ihvertfall.

Grattis til alle andre med flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08!! :) Med CACIB, BIM og hele pakka!! Jeg er så glad!! :):D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!!! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, reisefølget vårt hadde hvertfall stor suksess, da vi hadde både beste hannhund og de 4 beste tispene :)

De var som følger:

BIM, Cacib, NV-08: Multi Ch Edglonian The Real McCoy (1 chkk)

BIR, Cert, Cacib og norsk Ch, NV-08: Fin Est Uch Lundecock's Waterlily (1 chkk)

2 BTK, res. Cacib: Mellsjøhøgda's Vision Of Trust (1 akk)

3 BTK: N Dk Uch NordV-08 Andvaka Solaris (2 chkk)

4 BTK: Kelroe's Real Queen (1 jkk/ukk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:):D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI! :):D

Jøss!!! Gratulerer så mye. Sånt er jo bare drit kult. :)

Stor gratulasjonsklem fra meg.

GRATULERER til alle de andre som har oppnådd gode resultater også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

Gratulerer så utrolig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :) Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :D:)

GRATULERER! Hedersplass i bloggen, hehe... venter på bilder med slufser og greier nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tävlade Shejpa i agility + hopp 1 (medium) i fredags. Hon var inte i toppform, hon löper och blir lite seg. Men vi fick i alla fall vad vi åkte dit för! Två napp på två lopp. Vi vann hoppklassen och kom tvåa i agilityklassen. Det var hennes tredje tävling och hon har fått 4 napp på 6 lopp totalt. Duktig cocker spaniel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

WOOW! Gratulerer SÅÅ mye.. Bridie er jo bare helskjønn da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
    • Ser at det er nesten 6 år siden noen har skrevet her, men jeg prøver likevel:  Har et par spørsmål om whippet som jeg lurer på. 1) Leser her og der at det er veldig lett at de får overflatiske skader på kroppen, pga av full fart under "fri leik". Hvordan er det å kombinere tur  i typisk norsk skog med en løs whippet?  2) Whippet har jo jaktlyst. Er det mange som har erfaring med at naboens katt har fått en ublid skjebne? 3) Når det gjelder jaktlyst; er det helt "på trynet" å sette munnkurv på en whippet som skal få rase fra seg i fritt løp? Bare noen spørsmål fra en som har whippet på lista over "hunder jeg kanskje kunne tenkte med, når den hunden jeg har nå rusler til de evige jaktmarker"...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...