Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

SFX

Recommended Posts

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Sitter og er litt sånn mellomfornøyd her. Det var jo ikke en blåsløyfe vi var ute etter liksom...

Men kritikken var knallbra! Tror jeg har klart å rote den bort, men den var sånn ca sånn: meget god type og modell, gode proposjoner, pent hode, litt lette ører, velutviklet kropp for alder, god driv, gode bevegelser men med litt knappe steg. Pelsen fremdeles for myk, derav premieringen.

Det positive er jo at det hun ble trukket for går det an å gjøre noe med.

Hun oppførte seg meget bra i ringen, sto fint og logret til dommeren når han kom og hilste. Jeg derimot tenkte ***** når han kom med målestaven, men hun ble målt til 30 blank og etterpå roste dommeren henne for størrelsen og den kompakte kroppen.

Skrevet

Kritikken vår: Tilt. Helh. femi. velsk hode. Bra utrykk. V.G kr. for alder.

tilstrk. vinklet. bra ben og poter. Bev. med utm steg fra siden. litt trang bak.

2BTK :) :) :) 22 tisper i alt...

Skrevet
Er det noen som har katalog som kan si meg hva Australsk Catteldog tispe, nr 2 inn av tispene (om jeg husker rett) og var blå, har for ett navn. Evt hvem foreldrene er?

Er det ingne som har tatt med seg en katalog hjem :)

Skrevet
Dæven, Bridie hadde jammen korte ben iforhold til Tia :)

Det er ikke Bridie, men ei tispe fra Thornapple. :)

Grattis til alle som er fornøyde!

Skrevet

blei nr to i jr klassen med hp vi :) fin kritikk fikk vi også :)

Så er strålende fornøyd.

Dommer kastet ut championer med blått og styra og ordnet værre, og var sær med CK, så kjempe happy :D

Caroline gjorde en strålende jobb med tyson :)

Skrevet
Det er ikke Bridie, men ei tispe fra Thornapple. :)

Grattis til alle som er fornøyde!

Det var det jeg mente, for hu hadde så korte ben :)

Skrevet
Australsk cattledog, tisper:

Åpen tispe: Ok A Step A Head

Champ. tispe: N UCh Willacarras Blue Biara

Susanne

Takk :)

Skrevet

Tja, ikke noe særlig å skryte av herifra... Jeg glemte å ta henne inn i en sving jeg visste hun ville gå ut i (alltid litt ukonsentrert i første løp.) Det førte til en vegring, ellers greit løp. 2. løpet var jeg helt forvirra og tullete og glemte helt hvor vi skulle, så frøkna tok det hinderet som sto nærmest :) Jaja.... fin fart hadde hun ihvertfall.

Grattis til alle andre med flotte resultater!

Skrevet

Bridie er blitt NV-08!! :) Med CACIB, BIM og hele pakka!! Jeg er så glad!! :):D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!!! :D:)

Skrevet

Vel, reisefølget vårt hadde hvertfall stor suksess, da vi hadde både beste hannhund og de 4 beste tispene :)

De var som følger:

BIM, Cacib, NV-08: Multi Ch Edglonian The Real McCoy (1 chkk)

BIR, Cert, Cacib og norsk Ch, NV-08: Fin Est Uch Lundecock's Waterlily (1 chkk)

2 BTK, res. Cacib: Mellsjøhøgda's Vision Of Trust (1 akk)

3 BTK: N Dk Uch NordV-08 Andvaka Solaris (2 chkk)

4 BTK: Kelroe's Real Queen (1 jkk/ukk)

Skrevet
Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:):D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :D Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI! :):D

Jøss!!! Gratulerer så mye. Sånt er jo bare drit kult. :)

Stor gratulasjonsklem fra meg.

GRATULERER til alle de andre som har oppnådd gode resultater også.

Skrevet
Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

Gratulerer så utrolig mye :)

Skrevet
Bridie er blitt NV-08! :) Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

Hallo, her kommer vi, totalt ukjente i utstillingsverden, og med HELT fersk handler, og slår Nv-07 rett i søla! :) Og går like gjerne avgårde med Norsk Vinner tittel og alt!

BRIDIE SNUPPA MI!! :D:)

GRATULERER! Hedersplass i bloggen, hehe... venter på bilder med slufser og greier nå:D

Skrevet

Jag tävlade Shejpa i agility + hopp 1 (medium) i fredags. Hon var inte i toppform, hon löper och blir lite seg. Men vi fick i alla fall vad vi åkte dit för! Två napp på två lopp. Vi vann hoppklassen och kom tvåa i agilityklassen. Det var hennes tredje tävling och hon har fått 4 napp på 6 lopp totalt. Duktig cocker spaniel!

Skrevet

Oi, er inne å titter på NKK sine sider og ser at en hund fra Siri sitt kull har blitt BIS 4 veteran. Søsteren til Babs altså.

Skrevet
Bridie er blitt NV-08! :D Med CACIB, BIM og hele pakka! Jeg er så glad! :D:D:D

BRIDIE SNUPPA MI!! :):D

WOOW! Gratulerer SÅÅ mye.. Bridie er jo bare helskjønn da! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...