Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

SFX

Recommended Posts

Skrevet
Marco fikk 1jk, 2jkk og HP i dag :) Veldig fornøyd, super kritikk og generellt sett mye skryt og laaange blikk fra andre lapphundeiere :D

Søstera hans fikk 1jk, 1jkk, CK og 3BTK i dag. Ikke verste å hevde seg såpass blant en haug av champion tisper.

Utrolig nok fikk hun faktisk certet som jeg knyttet rundt båndet hennes, men så sa plutselig hun med 2btk'en at certet skulle til henne ettersom at hunden hennes ikke var norsk champion allikevel selv om hun akkurat hadde svart ja på spørsmålet.. Så sånn kan man bli misforstått gitt... hehe, men innmari morsomt var det uansett.

Knallbra !! :whistle:

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass
Skrevet

Jeg leter etter LP resultater, ikke bare hvem som har vunnet HP pettersen.. Hvorfor er ikke det like intressant som utstillingsresultater, for det får man jo opp... argh!

Skrevet
Jeg leter etter LP resultater, ikke bare hvem som har vunnet HP pettersen.. Hvorfor er ikke det like intressant som utstillingsresultater, for det får man jo opp... argh!

Lydigheten pleier jo komme opp med jevne mellomrom, i alle klasser. Ag'en derimot...

Skrevet

Dagen startet med akita, og dommeren var streng, men dømte godt. 11 deltagende, bare 2 hanne og 2 tisper fikk CK.

Eikou ble beste tispe, BIM og NV-08; N S Uch NV-08 Ak-inu-bas- Im-a-ru Eikou no Hoshi

Shiba var i rute og dommeren var dyktig og effektiv. Jeg måtte handle en ukjent hanne, men han ble 3BHK med resCACIB, så det var vel bra. Han var barnebarn av min tispe, så jeg tar litt av æren ;-)

Min egen unghund, Ak-inu-bas Hayai Sakura-Hime vant unghundklassen og fikk CK, så da var det bra å ha handler i bakhånd i tilfelle begge tispene skulle få CK.

Gamla, Makka, snart 11 år, tok dommeren med storm og vant veteranklassen med CK, og endte som 2BTK. Med litt bedre forbensbevegelser, ville hun nok blitt beste tispe. Hun ble også BIR veteran.

Og det er første gangen jeg har opplevd at dommeren kommer etter bedømmingen og vil ha inn 2BTK i ringen for å ta bilder... Han tok mange bilder av Makka og var full av lovord. Dette var tydeligvis en dommer som var kjent med rasen og opptatt av hvordan de skal være. Martin Croeser fra Sør- Afrika, en veldig behagelig dommer!

Alt i alt en veldig bra dag!

Skrevet

Grattis med gode resultater!

Her har jeg kun børstet en halv hund ennå, men, men.. Har jo ennå ca 17 timer til jeg kjører oppover, da.. Plenty med tid!

Hvordan var hallen, da - trangt, kaldt, varmt?

Noen som oppdaget om de startet med ring 1 nærmest døren - eller innerst i hallen (vi skal i ring 1 i morgen, nemlig) ?

Fortsett å tikke inn med gode resultater da!

Susanne

Skrevet
Og det er første gangen jeg har opplevd at dommeren kommer etter bedømmingen og vil ha inn 2BTK i ringen for å ta bilder... Han tok mange bilder av Makka og var full av lovord. Dette var tydeligvis en dommer som var kjent med rasen og opptatt av hvordan de skal være. Martin Croeser fra Sør- Afrika, en veldig behagelig dommer!

Alt i alt en veldig bra dag!

Gratulerer! Har selv stilltfor denne dommerenn ved nkk i Trondheim for noen år siden. Som du skriver, meget bahagelig dommer, som faktisk setter seg veldig inn i rasene han dømmer (får med seg vesentlige spesielle detaljer som mange andre allrounddommere ikke tar notis av, men som er rasespesifikke). Hans "vesen" i ringen er også utrolig behagelig.

Synd at det ikke ble noen tur til Hamar for oss i år, håper på å komme sterkere tilbake neste år (kanskje)...

Gratulerer til alle som har fått gode resultater, både i lp, agility og "venstre-springerne"... :whistle:

Skrevet
Grattis med gode resultater!

Her har jeg kun børstet en halv hund ennå, men, men.. Har jo ennå ca 17 timer til jeg kjører oppover, da.. Plenty med tid!

Hvordan var hallen, da - trangt, kaldt, varmt?

Noen som oppdaget om de startet med ring 1 nærmest døren - eller innerst i hallen (vi skal i ring 1 i morgen, nemlig) ?

Fortsett å tikke inn med gode resultater da!

Susanne

Det var den beste dagen på Hamar jeg har hatt, nesten ikke hunder, god plass, ringer som ikke var en "dagsreise" fra inngangen.... Men nå er det slutt. Misunner ikke de som er der i dag og i morgen.

De startet med ring 1 nærmest inngangen på fredag i alle fall. Ring 1 var den første i rekken mot tribunen til høyre, hvis du skjønner hva jeg mener...

Og det var VARMT...

Skrevet

Jeg vet Emmas resultat, men det må da vel være flere som har stilt i dag? :whistle:

Nå er Norma nybadet, så nå gjelder det bare å komme seg opp og avgårde i morgen.

Skrevet
Har vært med MartineH og sett gode resultater fra hennes kant idag :whistle: Hun vil vel fortelle resultatene selv..

Ellers har jeg sett Huldra, Fanny, Benedicte, wesminster og sikkert fler! Var jo ikke såå mange folk der idag, så regner med det blir fler i morgen.

Du så meg å, to ganger til og med :(

www.lpnorge.com Der finner du både resultater fra Vikingskipet og fra Nordisk i Finnland, hvor Norge ligger som nr 2

Skrevet

Ei venninne stilte Black and tan coonhound og fikk 1kval, 1 konk, 1btk, ck, cert, cacib og bir. :whistle:

Første gang de stiller. :(

Skrevet
Du så meg å, to ganger til og med :whistle:

Eh, ja :P Nå skal du høre:

Vi er på vei inn i hallen og jeg ser en dame smiler til meg. Jeg smiler selvfølgelig tilbake, høflig som jeg er. Martine sier hei og jeg tenker, jaha. Så kommer vi inn og Martine sier: "Du så hvem det der var eller, det var Margrete". Så kommer det fra meg: "Hæ, nei, hun har jo kort hår" :( Litt lenge siden jeg så deg sist kanskje!

Skrevet
Eh, ja :P Nå skal du høre:

Vi er på vei inn i hallen og jeg ser en dame smiler til meg. Jeg smiler selvfølgelig tilbake, høflig som jeg er. Martine sier hei og jeg tenker, jaha. Så kommer vi inn og Martine sier: "Du så hvem det der var eller, det var Margrete". Så kommer det fra meg: "Hæ, nei, hun har jo kort hår" :whistle: Litt lenge siden jeg så deg sist kanskje!

Har Margrete LANGT hår??? :shocked: BILDE!!

Sorry, OT, men! :(

Skrevet

Jeg får være den førsta som kommer med et dårlig resultat jeg da :whistle:

Blei sparka ut på blå vi, etter å ha måttet løpe dobbelt så mye som alle andre måtte..

Synes det var litt kjedelig, for synes Zoey var veldig flink i ringen, men da var hun vel bare ikke bra nok i dag :(

(dommeren kan jo tydeligvis ikke se at jeg har verdens peneste hund i mine øyne :P )

Hehe.. men hun hadde vist bra poter da.. eeeh.. hyggelig at hun var bra litt sånn neders på beina <_<

Skrevet

Takk Inu for ringplasseringen!

Grattis igjen til alle de som er fornøyde, og Zoey - ikke alle forunt å ha pene poter, da! "Vær stolt av det du har" og alt det der.. ha ha ha

Det går sikkert bedre neste gang!

Susanne

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...