Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i senga


Linda Kristin

Recommended Posts

Mine sover i senga mi. Var så dum da jeg fikk Chira at jeg løftet henne opp.... fordi hun var så nydelig der hun lå i buret sitt *host*

Løfter dem kanskje opp enda, når jeg tenker meg om... om de sover på sofaen når jeg skal legge meg så bærer jeg dem opp i senga mi. Men de kan sove i sine egen senger også, ihvertfall til jeg har sovnet.

post-5441-1243201743_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Jepp, Bella sover i senga mi hver eneste natt.

Det er like utenkelig for henne å ikke sove i senga som det er for meg å ikke gjøre det. :)

bella_drektig.jpg

Albin hender det at ligger i senga av og til, men så fort jeg eller Bella rører litt på oss eller skumper borti han, eller at det blir for varmt så hopper han ned igjen.

n723220224_2813221_350184.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine småttiser sover i sengen. Dsg'en sover ved siden av meg, akkurat som et menneske. Med hodet på puten og dynen over kroppen :D Griffonen sover oppå dynen nederst ved bena mine, tror han synes det blir litt for varmt under dyna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg syns nesten det må bli opp til den enkelte, jeg!

Jeg har ikke noen hygieniske motforestillinger for egen del i hvert fall. Om hunden får være der eller ikke varierer litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to nakenhundene mine får sove i sengen min. Dem røyter ikke og drar ikke med seg dritt i sengen. Ei heller

er det noe flått-problem med dem. Mens blandingshunden min (som fikk sove i sengen tidligere) får ikke sove

i sengen lenger. Det var svært tungt for meg å plutselig nekte han tilgang til sengen, spesielt når jeg har de to

små i sengen, men jeg var DRITT lei pels og sand i sengen. Han har de søteste dådyrøynene, og prøver den dag

i dag å smiske seg til å komme opp, selv om det er snart 2 år siden jeg begynte å nekte ham å sove i sengen.

Jeg har dobbeltseng også, så nok av plass, men så var det jo denne hersens pelsen og dritten han dro med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven vet hun ikke får lov til å sove i senga, eller i sofaen, men tydelige merker etter en som har kost seg grundig finner vi likevel av og til, eller hører at noen hopper ned på gulvet straks noen nærmer seg soverommet. Sleipe dyret... :)

Personlig hadde jeg ikke hatt så mye imot å ha henne i min seng, men ikke alle som er like enige i det :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theo ligger noen ganger i sengen. Men han sover ikke godt der. For han skal helst ligge på magen min eller ryggen min. Og hver gang jeg beveger meg, så våknet han. Så det er mer for min del når han ligger der. Ellers sover han i Oversize bur med masse dyner og tepper og puter, så det er ikke synd på han der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tila får ikke komme oppi senga.. Men hun har veeeldig lyst.. :blink: Hun legger først en labb på sengekanten når vi ligger i senga.. Så kommer den andre.. Og hun har DET blikket.. :lol: Men jeg synes personlig at det ikke er særlig hygienisk å ha hnd i senga mtp alt mulig rart de kan ha med seg etter dagens gjøremål.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...