Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har tips om en SKIKKELIG god go`bit?

Antenette

Recommended Posts

Jeg går litt på utstilling og merker at han av og til ikke bryr seg om go`biten... :) Har prøvd leverbiter, ost, skinke, handlers godbit og pølse (som funker best som regel). Sitter og lurer på om d finnes en som lukter like godt som fenalår og tunfisk på boks?? hehe :-) Både hunden og katten er GAL etter dette, men fenalår er altfor salt og hvem vil vel ha tunfisk i lomma?? Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd fiskepuddig og fiskekaker :-) Ser ikke helt for meg at jeg skal stå på kjøkken og tilberede lever...er veggis :D kan spørre gubben min da. vafler...hmm...kan prøve d. Men blir ikke hundene dårlige i magen av d?

Da er vi to :P Men jeg har ikke noe problem med å tilberede lever selv om. Hundefôr er jo også av kjøtt, og selv om lever ser mer "ekte" og ekkelt ut, er det fortsatt kjøtt begge deler. Men om du ikke klarer/vil det, så er det jo bare å se etter andre alternativer. Men hjemmelaget lever er uten tvil favoritten blant mine hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har lovd meg å lage leverbiter før jeg reiser til Hamar! jippi! :D

Caligula: Tunfisk i sprøyte, den var original! :)

Kanskje jeg skal prøve de grønne pedigree på ringtreningen i morgen? Må jo prøve alt :-)

Tenker jeg skal kjøpe tunfisk (ivann) på boks og legge noen biter på tørkerullpapir før jeg stapper den i lomma. Funker sikkert d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørket kyllingmage...

jeg spyr bare av å tenke på lukta, men hei og hå så mye fart den ellers så bedagelige og slække hunden min får hvis nesen hennes senser at jeg bare åpner en pose med slike. Tror hodet hennes kobler helt ut, jeg. Helt besatt av de godbitene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel foretrekker hunde myke godbiter fremfor harde, bløte fremfor tørre, lett oppvarmet fremfor kalde, og sterkt luktende fremfor lite luktende.

Jeg lagde en gang hvitløks"marinerte" levergodbiter til hunden, og DET fallt i smak! Bare mikset sammen litt hvitløk, litt lever, litt havregryn (av alle ting), litt vann og kanskje olje og muligens noen ting jeg har glemt (men det er sikkert ikke så farlig hva du blander sammen). Smurte "deigen" utover et bakepapir, og tørket/stekte det i ovnen på 175 grader i ca 10 minutter (eller til "deigen" var passe stekt). Delte opp i passende biter. Det luktet pjuk, men bikkja var i himmelen! Det er i grunnen ganske enkelt å lage godis; bare ta litt av hvert som hunden liker, bland sammen, gjerne med noe som lukter sterkt (hvitløk), og stek i ovn. Del opp og servèr. Yum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag ute og går ser jeg :-) Fantastisk! Jeg har faktisk, når jeg tenker meg om, tørket kyllingmage i hundeskuffen min... skal teste seinere :-) Synes jeg ser deg på kjøkkenet huldra: Hva lager du? Joda, bare litt lever med havgregryn og hvitløk, ikke noe mer enn det liksom, hehe ;-) god fantasi kommer vi langt med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag ute og går ser jeg :-) Fantastisk! Jeg har faktisk, når jeg tenker meg om, tørket kyllingmage i hundeskuffen min... skal teste seinere :-) Synes jeg ser deg på kjøkkenet huldra: Hva lager du? Joda, bare litt lever med havgregryn og hvitløk, ikke noe mer enn det liksom, hehe ;-) god fantasi kommer vi langt med

Jepp! :) Her er det bare å spørre hunden hva den liker, mikse det sammen til en deig, og steike i vei! :D Fantasien lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...