Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har tips om en SKIKKELIG god go`bit?

Antenette

Recommended Posts

Skrevet

Jeg går litt på utstilling og merker at han av og til ikke bryr seg om go`biten... :) Har prøvd leverbiter, ost, skinke, handlers godbit og pølse (som funker best som regel). Sitter og lurer på om d finnes en som lukter like godt som fenalår og tunfisk på boks?? hehe :-) Både hunden og katten er GAL etter dette, men fenalår er altfor salt og hvem vil vel ha tunfisk i lomma?? Noen forslag??

Skrevet

prøvd fiskepuddig og fiskekaker :-) Ser ikke helt for meg at jeg skal stå på kjøkken og tilberede lever...er veggis :) kan spørre gubben min da. vafler...hmm...kan prøve d. Men blir ikke hundene dårlige i magen av d?

Skrevet

Blås i at tunfisken er kjip å ha i lomma, du er ikke lenge i ringen uansett. Hvis hunden er gal etter det, så ofrer du en lomme for litt kliss :)

Skrevet

Men du skal ta jo kanskej ta dommeren i hånda etterpå? Lukter kanskje litt for mye, eller er d greit?

Ofrer alltid lommene mine jeg. Hater jo pølse :)

Skrevet

Laksepølse :) Funker ihvertfall veldig bra på Eira! Hun er bare unghunden, og jeg kan ha hun løs ute uten at hun stikker når jeg har laksepølse..

Skrevet
prøvd fiskepuddig og fiskekaker :-) Ser ikke helt for meg at jeg skal stå på kjøkken og tilberede lever...er veggis :D kan spørre gubben min da. vafler...hmm...kan prøve d. Men blir ikke hundene dårlige i magen av d?

Da er vi to :P Men jeg har ikke noe problem med å tilberede lever selv om. Hundefôr er jo også av kjøtt, og selv om lever ser mer "ekte" og ekkelt ut, er det fortsatt kjøtt begge deler. Men om du ikke klarer/vil det, så er det jo bare å se etter andre alternativer. Men hjemmelaget lever er uten tvil favoritten blant mine hunder :)

Skrevet

Kreativt innspill her: Hvis du moser tunfisken og kjøper en stor kanyle (sprøyte - uten spiss, vel og merke) så har du et genialt belønningsredskap for klissete ting. Verdt et forsøk i hvert fall?

Skrevet

Mamma, som er dyrlege, må ta inn godbiter til kundene sine. Derfor har vi prøvd mange typer... Det eneste som er passelig å ha i lomma, og som hundene liker ganske godt er de grønne Pedigree posene på dagligvare forretningen (;

Skrevet

Min samboer har lovd meg å lage leverbiter før jeg reiser til Hamar! jippi! :D

Caligula: Tunfisk i sprøyte, den var original! :)

Kanskje jeg skal prøve de grønne pedigree på ringtreningen i morgen? Må jo prøve alt :-)

Tenker jeg skal kjøpe tunfisk (ivann) på boks og legge noen biter på tørkerullpapir før jeg stapper den i lomma. Funker sikkert d

Skrevet

Kaviar på tube og leverpostei på tube er klissfritt og enkelt. Schmackos er visst også kjempegodt i følge Sølve. Frysetørket vom og frysetørket tørrfisk er også nammis. :)

Skrevet

haha...synes jeg ser meg løpe rundt i ringen med en tube kaviar! morsomt :) Tror faktisk d finnes sånne småtuber? kan dytte den oppi nasen på hunden før vi løper en runde

Skrevet
haha...synes jeg ser meg løpe rundt i ringen med en tube kaviar! morsomt :D Tror faktisk d finnes sånne småtuber? kan dytte den oppi nasen på hunden før vi løper en runde

Eller leverpostei på tube :)

edit: så at det var foreslått :P

Skrevet

Har selv meget god erfaring med Tørrfisk. Det lukter ille, men hunden blir helt i himmelen ved lukta av det. Kan nesten få hunden til å fly av det. hehe. Det finnes slike godbiter fra Provit, som er tørrfisk, men jeg syns vanlig tørrfisk er mer effektivt og lukter mye mer.

Skrevet

Tørket kyllingmage...

jeg spyr bare av å tenke på lukta, men hei og hå så mye fart den ellers så bedagelige og slække hunden min får hvis nesen hennes senser at jeg bare åpner en pose med slike. Tror hodet hennes kobler helt ut, jeg. Helt besatt av de godbitene.

Skrevet

Som regel foretrekker hunde myke godbiter fremfor harde, bløte fremfor tørre, lett oppvarmet fremfor kalde, og sterkt luktende fremfor lite luktende.

Jeg lagde en gang hvitløks"marinerte" levergodbiter til hunden, og DET fallt i smak! Bare mikset sammen litt hvitløk, litt lever, litt havregryn (av alle ting), litt vann og kanskje olje og muligens noen ting jeg har glemt (men det er sikkert ikke så farlig hva du blander sammen). Smurte "deigen" utover et bakepapir, og tørket/stekte det i ovnen på 175 grader i ca 10 minutter (eller til "deigen" var passe stekt). Delte opp i passende biter. Det luktet pjuk, men bikkja var i himmelen! Det er i grunnen ganske enkelt å lage godis; bare ta litt av hvert som hunden liker, bland sammen, gjerne med noe som lukter sterkt (hvitløk), og stek i ovn. Del opp og servèr. Yum. :)

Skrevet

Mange gode forslag ute og går ser jeg :-) Fantastisk! Jeg har faktisk, når jeg tenker meg om, tørket kyllingmage i hundeskuffen min... skal teste seinere :-) Synes jeg ser deg på kjøkkenet huldra: Hva lager du? Joda, bare litt lever med havgregryn og hvitløk, ikke noe mer enn det liksom, hehe ;-) god fantasi kommer vi langt med

Skrevet
Mange gode forslag ute og går ser jeg :-) Fantastisk! Jeg har faktisk, når jeg tenker meg om, tørket kyllingmage i hundeskuffen min... skal teste seinere :-) Synes jeg ser deg på kjøkkenet huldra: Hva lager du? Joda, bare litt lever med havgregryn og hvitløk, ikke noe mer enn det liksom, hehe ;-) god fantasi kommer vi langt med

Jepp! :) Her er det bare å spørre hunden hva den liker, mikse det sammen til en deig, og steike i vei! :D Fantasien lenge leve!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...