Gå til innhold
Hundesonen.no

Egg i signaturer!?


Silje

Recommended Posts

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar
Ååååå jeg har plutselig fått to voksne...og ikke bare det EN av HVERT KJØNN! *JUBLE* ;)

Edit: Til dere mer erfarne oppdrettere og eggleggere - Hvor lang tid tar det etter parring før de legger disse eggene? :P

"til dere med erfarne eggledere..." leste jeg... ;) på tide å slå av pc'n tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende de ikke produserte noen egg ved denne parringen. De kan produsere alt fra 0-4 egg per parring. ;)

Er det ikke typisk når jeg har gleeeda meg så masse til å parre...også når de endelig blir voksne så får jeg en infertil dragebitch... Også ble jeg super gla da, når en til ble voksen også viste det seg også at den var en hun...men det er sikkert noen begrensninger på hvor mange ganger jeg kan bruke hannen også for parring ble det ikke.... Og jeg som skulle drive rov avl.... ja, ja ...nye egg får jeg i alle fall.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke typisk når jeg har gleeeda meg så masse til å parre...også når de endelig blir voksne så får jeg en infertil dragebitch... Også ble jeg super gla da, når en til ble voksen også viste det seg også at den var en hun...men det er sikkert noen begrensninger på hvor mange ganger jeg kan bruke hannen også for parring ble det ikke.... Og jeg som skulle drive rov avl.... ja, ja ...nye egg får jeg i alle fall.... ;)

haha. jeg fikk et egg ved første forsøk på parring. Nå ser jeg at avkom fra A-kull er blitt voksen, så nå skal hu få ha seg med den andre hannen. Kan jo ikke drive innavl heller vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ta dem bort slik at vi ikke ender med å ikke får ha egg her inne.

Forslag:

Når dragene vår vinger, fjerne dem fra signaturen og heller legge link til dem direkte på forumet i denne tråden?

Så slipper vi at det brått er masse voksene drager om noen reiser bort i noen dager e.l.?

God Idé! ;)

Jeg tok vekk mine for det skjer jo sånn PLUTSELIG.. ;)

Edit: jeg er VELDIG nysgjerrig på hva som kommer ut av det 1-desember egget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden var stor i går da jeg endelig fikk 3 voksne drager. 1 hann og 2 av hunnkjønn. Endelig var jeg der! Nå skulle endelig oppdretter planene realiseres! Jeg hadde $$$$$ tegn i øynene. Jeg så for meg et klekkeri i størrelse med ”Orkla egg” hvor jeg i ukene fremover skulle spy ut drage babyer på markedet. Skuffelsen var enorm da den første parringen mellom Pink Lava og North Bris gikk tom. Har jeg fått ikke fertile drager…? De skal få prøve seg en gang til før jeg dumper de… Kan de ikke produsere går de rett på omplasserings markedet! Så plutselig vokste Fiasko Blue opp til å bli en vakker hun drage også… $$$$$ tegn i øynene nok en gang. Trykte på knappen ”breed” og skuffelsen var igjen enorm da det ikke kom opp en hann… Fiasko levde helt klart opp til navnet sitt….Så ikke bare hunn drager som er vanskelige å få egg i, men en hann drage som har så dårlig fertilitet at han kun holder til en dame i gangen… :P

Jeg vurderte sterkt å legge alle oppdretter planene på hylla en stund… Poenget med oppdrett er jo penger…ikke sant. Men så dukket det en løsning opp i hodet mitt. Om jeg var litt kjapp i avtrekkeren på omplasseringsstedet ”abandon” kanskje jeg kunne klare å skaffe meg noen ungdyr til å spe ut avls stammen med. Jeg tenkte at det i alle fall kunne være verdt et besøk. Og verdt det DET kan jeg love dere det ble… på en halvtime klarte jeg å skaffe 3…JA 3 nye ungdyr. Så litt flaks i uflaksen er det faktisk mulig å ha… jeg hadde som man sier på ekte trøndersk ”gullhår i ræva” :P Nå er eneste bekymring at alle mine små pengemaskiner ikke skal vokse opp. Jeg er spesielt bekymret for lille grønne Shorty som MÅ vokse opp i løpet av 1.66 dager og oppfordrer ALLE til å klikke for den gode saken ”min lommebok” ;) ;) :P

Shorty

VSWg.gif

Wirus

QGwc.gif

Thunder Splash

DQZT.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Englefjeset funka...sikkert fordi det nærmer seg jul :P

Roya og Modicata

*englefjese i masser og bauer og kanter* ;)

Også lurte jeg på, XO, hvordan du fikk tak i så mange babyer? Har du fryktelig rask internett eller noe sånt? Min bruker så lang tid på å oppdatere siden, at alt jeg vil ha, er tatt før jeg får opp bildene engang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg kan jeg spørre, for du har vel hatt drager såpass lenge at du har avlet på dem to ganger eller? Hvor lenge måtte du vente på å få avle igjen? Har ventet 7 dager nå, og får ikke avlet på dem. :/

Hmmm, jeg har vel kun avlet på samme drager engang tror jeg.. Mener jeg å huske. Men jeg fikk opp alternativet om å bruke LuciferLynx andre gangen også. Men da parret jeg jo dattern hans, og syns det var litt grotesk ;)

Husker ikke hvor lenge det er siden, men du kan jo se når Arjana Lynx var født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...