Gå til innhold
Hundesonen.no

Egg i signaturer!?

Silje

Recommended Posts

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg har fått kennelnavn! Ereganto Ryu. Ereganto betyr elegant, og Ryu betyr drage - på japansk.

A-kull:

8tDV.gif

Ereganto Ryu's Arigatoo

Skrevet

Enda en jente <_< Da har jeg 4 jenter og en gutt. Håper den grå er gutt.

Alle dragene mine heter "Shadow of" Så da er nok kennel navnet mitt Shadow.

Skrevet
Jeg kommer med diverse navn som kan brukes og endres som dere vil, til de forskjellige dragetypene. Bare gi meg en 10-20 min. :sleep:

du er så flink med navn

Skrevet
Fordi jeg bare skal ha oppdrett av to spesielle raser.

Men jeg har bestemt meg for og beholde den dragen.

Jeg skal drive helt motsatt av hva jeg gjør i hundeavl jeg... :sleep: Nå går jeg for blandings avl, kryssing av type, tvangsparring, jeg skal bare se på utssende og hva jeg synes er søtt, rovavl og lange kronglete navn som jeg aldri husker...

Jeg venter og venter på at de skal bli voksne da så jeg få begynt med min useriøse drageavl... :sleep:

En liten presantasjon av mine som jeg ikke har plass til i signatur...

( de som ble døpt før jeg merka de med "KENNELNAVN" )

Fiasko Blue

NSBr.gif

Pink Lava

lFXo.gif

North Bris

okPV.gif

Jeg synes de er sabla trege på å bli voksne, så de trenger sikkert noen klikk....*hint hint*

Her er de som har fått laaaaaange navn :o

El Creature von Light My Fire

WI6a.gif

Wicked Blue von Light My Fire

rU97.gif

Wings of Steel von Light My Fire

ftTG.gif

Peppers Sun von Light My Fire

z4Ok.gif

Skrevet

Black dragons:

Pasa sa Mata(Svart øye), Itim Sundan-sundan(Svart hale), Nero Coda(Svart hale), Occhio Nero(svart øye), Fosc Billantor(Dark Glow), Akis(Svart øye), Tamsi Uodega(dark tail).

Dark Green dragons:

Žalioji drakonas(Green dragon), Dragón Verde(green dragon), Berdeng puno ng ubas(Green vine), Zielonych winorośli(green vine), Zielony smok(green dragon), Smok trawa(dragon grass).

Gray dragons:

Kulay-abo(Gray), Kalangitan(Sky), Obloha draco(Sky dragon), Niebo(Sky), Dangaus drakonas(Sky dragon), Tamsiu dangumi(Dark skies).

Edit: det kommer flere navn til de andre typene. I tillegg kommer det noen navn etterhvert som ikke har noen betydning, noe jeg bare roter fram fra innerst i fantasien min. :sleep:

Skrevet

Ohh.. Synd jeg ikke har noen av de som trenger navn nå <_< Er det bare meg eller bruke de veldig laang tid på å bli voksne? Jaja, den som venter, venter som regel ikke for gjeves...

EDIT; Tatt en ny klikkerunde, klikke tilbake ? :angel:

Skrevet
Klikket! :sleep:

Edit: JEG HAR FÅTT 4 VOKSNE! :o:sleep:

Husk å ta dem bort slik at vi ikke ender med å ikke får ha egg her inne.

Forslag:

Når dragene vår vinger, fjerne dem fra signaturen og heller legge link til dem direkte på forumet i denne tråden?

Så slipper vi at det brått er masse voksene drager om noen reiser bort i noen dager e.l.?

Skrevet

Green/Earth dragons:

Malalim Daigdig(Deep Earth), Mundo Gumuho(Earth Cave), Jaskini Smoka(Dragon Cave), Sismo Dragão(earthquake dragon), Malaking Bato(Boulder).

Guardian dragons:

Tagapag-alaga(Guardian), Kalasag(Shield), Tarcza(Shield), Scudo(Shield), Skydas(Shield), Apsaugoti(protect), Ochrony(protect).

Magi dragons:

Reyes Magos(Magi), Màgia drac(Magic dragon), Ull màgic(Magic eye), Reyes Magos ojo(Magic eye), Magia ojos(Magic eyes), Magiczne oczy(Magic eyes), Pomarańcza(Orange).

Mint dragons:

Przestraszony(Scared), Tímid(Shy), Tímida nadó(Shy baby), Drovus(Shy), Pequeños menta(Small mint), Maliit berde(Small green).

Pink dragons:

Kulay rosas(Pink), Dulce Mujer(Sweet woman), Dulce dragón(Sweet dragon).

Purple dragons:

Púrpura dama(Purple lady), Haban Babae(Purple lady), Purpurowy pani(Purple lady).

Red dragons:

Czerwony Ogień(Red Fire), Rojo Fuego(Red Fire), Pulang Sunog(Red Fire), Raudonas Ugnis(Red Fire), Liepsna(Flame), Apoy(Flame), Crida(flame).

Skywing dragons:

Ala Cel(Sky Wing), Ala Cielo(Sky Wing), Wiatr Mistrz(Wind Master), Ones de Vent(Wind Wave), Melynas(Blue), Zils Sparnu(Blue Wing).

Split/Twoheaded dragons:

Divas galvas(Two Head), Dos Cabezas(Two Head), Paghatiin(Split), Dalawang Ulo(Two Head), Dvivietis(Double), Dvyniai(Twin), Kopiuj(Copy).

Stone dragons:

Kamień(Stone), Pedra de drac(Stone dragon), Rokas Drakonas(Rock Dragon), Kamen Jedec(Stone Eater).

Serpentine water dragons:

Vodni Zmaj(Water dragon), Asul Tubig(Blue dragon), Niebieski Woda(Blue Water), Vandens Drakonas(Water dragon), Drac d'aigua(Water dragon).

White dragons:

Baltas Sparnas(White wing), Gydytojas(healer), Curandeiro(healer), Zdravilec(healer), Balta Siela(White Soul), Ànima Blanca(White Soul).

Skrevet

Åh, sliten i hodet. :o Også har jeg fantastisk lyst på is. ;)

Senthie Soheit Tei'ile, Erecie Caerne Terro, Sperient Sobell Anterrei, Mita Dei Rekiel, Sarente Merian Coor, Feanhte Ta'e Enaeive, Isopeth Ereinth Nemien, Parnei Alea Treme, Sperte Neic Niolla, Orcne Deante Spietles.

Sånn, nå orker jeg ikke finne på flere navn til dere. :P:sleep: Nå skal jeg drikke sjokolademelk, spise en appelsin, ta en røyk og så sove.

Natta, folks! :sleep:

Skrevet

Ååååå jeg har plutselig fått to voksne...og ikke bare det EN av HVERT KJØNN! *JUBLE* ;)

Edit: Til dere mer erfarne oppdrettere og eggleggere - Hvor lang tid tar det etter parring før de legger disse eggene? ;)

Skrevet
Ååååå jeg har plutselig fått to voksne...og ikke bare det EN av HVERT KJØNN! *JUBLE* ;)

Edit: Til dere mer erfarne oppdrettere og eggleggere - Hvor lang tid tar det etter parring før de legger disse eggene? ;)

Ca så lang tid som det tar å oppdatere siden. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...