Gå til innhold
Hundesonen.no

Tror du på det unaturlige?


ipadda

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Jeg har da varme hender.. Men har aldri lært meg dette med healing.

Min søster sin svigermor er healer og synsk. Første gang hun tok meg i hånden så smilte hun og sa "du er lik din oldemor, du er oppkalt etter henne. Hun er også din søster sin verge. Du derimot har ingen verge. For du har en kraft hun ikke har" Hun forklarte også hvordan hun så ut og min far (som absolutt ikke tror på slikt) ble helt grå. (stemte altså)

Nå sitter jeg her i min søster sitt hus. Her er det noe på ferde som vi vanlige mennesker ikke har styring på. Her kan man av og til se en hånd som presser seg mot glasset på døren inn til stuen.. Hundene KLIKKER avogtil bananas på kjellerdøren (lyset går av og til på, men jeg kan ikke gå ned der for jeg blir dårlig)

Så jeg tror så absolutt på at det er noe mellom himmel og jord.

Jeg tror også at menneskene skapte gud, ikke omvendt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo faktisk svare selv også, i og med at jeg ikke har det.

Jeg er åpen for det meste, hva jeg tror på er en helt annen ting..

Jeg har "evnen" til å føle, og til og med se... (ulempen er jo at jeg blir pisse nervøs da).

Her hvor jeg bor går det igjen en mann, denne mannen er høy og tynn, ca 75år eller noe. Han holder hus oppe på to av soverommene og på badet oppe (der går jeg bare om det er nødvendig, ettersom jeg føler sterk ubehag der!)

Jeg sanndrømmer ofte, kan sitte midt blandt folkemengder og få inn bilder/"videoer" i hodet mitt, som etterhvert faktisk skjer, det syns jeg er utrolig fasinerende! :ahappy:

Jeg kan føle på meg om det er spesielle energier hos folk jeg besøker osv...

Så ja, jeg har opplevd såpass mye at jeg velger å tro på det meste..

Mormor har forresten og sånne "evner"... hun føler, enda sterkere en meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååånei noen sa noe som virket nedverdigende...oOoooooUUUHhhhh nå tråkka jeg over streken. Jeezes. Sa ikke at JEG vet noe bedre enn henne, men årsaken til "overnaturlige" ting er i min verden 100% naturlige ting som man a) enda ikke har kartlagt/forsket på b) man generelt har lite viten om c) folk flest ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da varme hender.. Men har aldri lært meg dette med healing.

Min søster sin svigermor er healer og synsk. Første gang hun tok meg i hånden så smilte hun og sa "du er lik din oldemor, du er oppkalt etter henne. Hun er også din søster sin verge. Du derimot har ingen verge. For du har en kraft hun ikke har" Hun forklarte også hvordan hun så ut og min far (som absolutt ikke tror på slikt) ble helt grå. (stemte altså)

Nå sitter jeg her i min søster sitt hus. Her er det noe på ferde som vi vanlige mennesker ikke har styring på. Her kan man av og til se en hånd som presser seg mot glasset på døren inn til stuen.. Hundene KLIKKER avogtil bananas på kjellerdøren (lyset går av og til på, men jeg kan ikke gå ned der for jeg blir dårlig)

Så jeg tror så absolutt på at det er noe mellom himmel og jord.

Jeg tror også at menneskene skapte gud, ikke omvendt..

Så spennende! Og det nederste, er jeg helt enig i! :ahappy:

Jeg kan jo faktisk svare selv også, i og med at jeg ikke har det.

Jeg er åpen for det meste, hva jeg tror på er en helt annen ting..

Jeg har "evnen" til å føle, og til og med se... (ulempen er jo at jeg blir pisse nervøs da).

Her hvor jeg bor går det igjen en mann, denne mannen er høy og tynn, ca 75år eller noe. Han holder hus oppe på to av soverommene og på badet oppe (der går jeg bare om det er nødvendig, ettersom jeg føler sterk ubehag der!)

Jeg sanndrømmer ofte, kan sitte midt blandt folkemengder og få inn bilder/"videoer" i hodet mitt, som etterhvert faktisk skjer, det syns jeg er utrolig fasinerende! :hyper:

Jeg kan føle på meg om det er spesielle energier hos folk jeg besøker osv...

Så ja, jeg har opplevd såpass mye at jeg velger å tro på det meste..

Mormor har forresten og sånne "evner"... hun føler, enda sterkere en meg!

Oi! Jeg har aldri sett ting, og det er jeg ganske glad for, for da tror jeg at jeg rett og slett hadde besvimt.. :yes:

Men jeg har følt ting da.. F. eks i et rom ellerno, så føler jeg bare at jeg må ut derfra, og føler at jeg blir uglesett eller noe. Andre reaksjoner jeg har på slike ting er blandt annet hodepine og grøssing..

Jeg får også ofte bare bilder, tanker og videoer inne i hodet mitt. og dette har også skjedd senere.

Jeg husker det var en gang jeg skulle ta noen blodprøver. Jeg hadde nylig vært på leirskole, og hadde kjøpt meg en T' skjorte derfra. Jeg følte da at jeg skulle ta på meg den, for det var ett eller annet med den dama(ante ikke hvem det var, visste heller ikke det var en dame) og at hun hadde en forbindelse med den T- skjorten :yes: jeg møtte opp i den T- skjorten, og det første hun sa var: næh! har du vært på den leirskolen? (husker ikke i hvilken forbindelse det var..)

Nå når jeg skriver det, så hørtes det ikke så spesiellt ut alike vel :ahappy:

EDIT; Og jeg synes forøvrig folk kan ha sine egene meninger om hva de tror på, for man kommer ikke til å skifte mening av den grunn at man sier seg imot.

EDIT2; Og da mener jeg absolut ikke at man ikke skal komentere ting.. men synes det blir litt barnslig, når folk oppfører seg som om de var 3 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååånei noen sa noe som virket nedverdigende...oOoooooUUUHhhhh nå tråkka jeg over streken. Jeezes. Sa ikke at JEG vet noe bedre enn henne, men årsaken til "overnaturlige" ting er i min verden 100% naturlige ting som man a) enda ikke har kartlagt/forsket på b) man generelt har lite viten om c) folk flest ikke vet om.

Jeg er veldig enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....enn om du ikke har kunnskap nok til å vite de hendelsene? :ahappy:

Enn om det er du som ikke har kunnskap nok, da?

Åååånei noen sa noe som virket nedverdigende...oOoooooUUUHhhhh nå tråkka jeg over streken. Jeezes. Sa ikke at JEG vet noe bedre enn henne, men årsaken til "overnaturlige" ting er i min verden 100% naturlige ting som man a) enda ikke har kartlagt/forsket på b) man generelt har lite viten om c) folk flest ikke vet om.

Og årsaken til overnaturlige ting kan - sånn i resten av verden - også være fordi man a) enda ikke har kartlagt/forsket på b) man generelt har lite viten om c) folk flest ikke vet om.

Du VEIT ikke at det ikke er noe overnaturlig du heller.. Isåfall har du vel beviser?

Kom gjerne med en naturlig forklaring på hvorfor min venninne drømmer om en bekjent som truer oss flere måneder før det faktisk skjer - helt uten at vi har noen krangel med han? Og hvorfor hun drømmer så nært det som faktisk skjedde når han trua oss - også flere måneder før det faktisk skjedde? Ikke bare en gang, hun drømte det opptil flere ganger.. Hva er den naturlige forklaringa på sånt, frøken vitenskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hjernen vår streber etter den store sammenhengen. Fordi hjernen vår har problemer med å se at ting faktisk kan være tilfeldige. Ved den minste lille sammenheng knytter vi tråder sammen og henger oss på den. Du drømmer gjerne om ting du har opplevd, men ikke tenkt på. Selv den minste lille ting som kan få underbevisstheten til å reagere kan være nok. Du trenger ikke være OBS på det i din egen "bevisste" bevissthet engang.

Det er derfor f.eks gambling er noe som florerer, fordi folk ikke klarer å innse at alt er tilfeldig og du ikke har noe "winning streak" eller ekstra evner til å vinne.

Kognitiv psykologi er spennende. Har noen venner som studerer det og jeg stjeler bøkene deres i ny og ne :icon_cry:

Folk skal da ha lov til å tro alt de vil, er lov å prøve å presentere andre siden av saken. Man kan alltid si at nei det er ingen ting som er bevist, og du må gjerne tro det. Men _jeg_ sverger til vitenskapen og en evig hypotese til alt.

(Er klar over at du kan bruke førstnevnte påstand rett tilbake på meg. Det må du bare, mitt poeng står enda.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne 2 opplevelser jeg selv har hatt.

Jeg skulle ha eksamen i tverrfaglig på VGS. Første året, drømte jeg noen dager før eksamen, hva jeg skulle komme opp i. Nemlig to fag som het smådyr og treteknikk. Og gjett hva jeg kom opp i?

Det samme skjedde andre året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjettet en gang på at jeg kom til å få heads up hvis jeg kasta ei krone i lufta. Jeg fikk rett! Også andre gangen. Og tredje. Så gikk det galt og jeg orka ikke mer.

Oddsen var jo trossalt 0,50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hjernen vår streber etter den store sammenhengen. Fordi hjernen vår har problemer med å se at ting faktisk kan være tilfeldige. Ved den minste lille sammenheng knytter vi tråder sammen og henger oss på den. Du drømmer gjerne om ting du har opplevd, men ikke tenkt på. Selv den minste lille ting som kan få underbevisstheten til å reagere kan være nok. Du trenger ikke være OBS på det i din egen "bevisste" bevissthet engang.

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg skriver?

Venninna mi drømte om det som skjedde i flere måneder før det skjedde, så mange ganger at hun fortalte meg om drømmen FØR det skjedde.. Han var bare en bekjent vi møtte ute på byen nå og da, ikke en vi hang med ellers, og det var ingen grunn til at han skulle true oss (og han var såpass utrivelig at vi politianmeldte han) da hun begynte å drømme det. Grunnen til at han fant ut at han skulle ta oss, hadde egentlig ikke noe med OSS å gjøre heller, sånn i utgangspunktet. Så hvordan underbevisstheten hennes kunne vite at dette kom til å skje - ikke bare noe som ligner, men det som faktisk skjedde - er det ihvertfall ingen naturlig forklaring på, samme hvor mange ganger du hevder det.

Folk skal da ha lov til å tro alt de vil, er lov å prøve å presentere andre siden av saken. Man kan alltid si at nei det er ingen ting som er bevist, og du må gjerne tro det. Men _jeg_ sverger til vitenskapen og en evig hypotese til alt.

Hvis folk får lov til å tro hva de vil, så kan du jo prøve å presentere andre siden av saken på en mindre nedlatende måte, uten å leke overbærende og hevde at du sitter på sannheten.. For som jeg sa i forrige innlegg, det er ikke noen bevis på at det IKKE finnes overnaturlige fenomener heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til fotsoneterapaut jevnlig. hun er synsk, om jeg kan kalle det det.

En gang var jeg veldig usikker på hvilken u. skole jeg skulle begynne på. Den ene skolen gikk alle vennene mine på, og jeg hadde jo ikke lyst til å forlate dem.. selv om det bare er snakk om 6 km. forskjell.. Den andre skolen, hadde jeg veldig lyst til å begynne på, siden jeg hadde hørt så mye fint, og hadde også hørt at miljøet der var mye bedre.

Hun sa til meg at jeg skulle jo velge helt selv, men hun sa jeg skulle begynne på den skolen jeg hadde hørt så mye om, altså forlate mine gamle venner. Det tok jeg veldig tungt, selv om jeg nå i ettertid har funnet ut at de som var mine beste venner kunne vært mye, mye bedre. Hun sa også at jeg kom til å få en veldig god venninne som drev med hest. Hun begynte på T, og hun trodde det var enten Tone eller Tonje.

Jeg bestemte meg for å begynne på den nye skolen. allerede første dag på skolen hørte jeg at noen ropte opp navnet Tonje. jeg fikk hjertet i halsen.. etter dette, så skulle vi skrive litt om oss selv på lapper, og læreren skulle lese dette opp.. Det viste seg at Tonje drev med hest.

Tonje var den første vennen jeg fikk på skolen! hun er nå en av mine beste venner.

Det er også mye annet, ting som hun har sagt, som stemmer så utrolig bra med sånn jeg føler ting. det er liksom en psykolog, bare at hun skjønner hva du mener veldig mye bedre!

Bare sånn, for å ha presentert min side av saken :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg skriver?

Venninna mi drømte om det som skjedde i flere måneder før det skjedde, så mange ganger at hun fortalte meg om drømmen FØR det skjedde.. Han var bare en bekjent vi møtte ute på byen nå og da, ikke en vi hang med ellers, og det var ingen grunn til at han skulle true oss (og han var såpass utrivelig at vi politianmeldte han) da hun begynte å drømme det. Grunnen til at han fant ut at han skulle ta oss, hadde egentlig ikke noe med OSS å gjøre heller, sånn i utgangspunktet. Så hvordan underbevisstheten hennes kunne vite at dette kom til å skje - ikke bare noe som ligner, men det som faktisk skjedde - er det ihvertfall ingen naturlig forklaring på, samme hvor mange ganger du hevder det.

Det er ikke fordi hun har opplevd nøyaktig det, men fordi vi søker sammenhenger. Ingen kan vite NØYAKTIG hva hun drømte, selv ikke henne. Jo lengre tid som går etter drømmen, jo mer difust blir det, og jo mer løst sammensatt blir det. Dermed kan hjernen raskt se sammenhenger som var meget tilfeldige.

For å illustrere litt av poenget mitt; "dyretolkning". Her kommer folk og presenterer generaliteter og sannsynligheter, som hjernen vår har lett for å knyte fast til virkeligheten fordi det nettopp er så generelt. Og fordi vi mennesker har LYST til å se slike sammenhenger og fantastiske tilfeldigheter som bare "matchet".

Hvis folk får lov til å tro hva de vil, så kan du jo prøve å presentere andre siden av saken på en mindre nedlatende måte, uten å leke overbærende og hevde at du sitter på sannheten.. For som jeg sa i forrige innlegg, det er ikke noen bevis på at det IKKE finnes overnaturlige fenomener heller.

Beklager at jeg ikke overøser innleggene mine med beklagelser og antakelser om den andre partens sak. På diskusjonsfora ser jeg ikke poenget med å hverken sympatisere med motparten eller argumentere med pluss og minusargumenter. Derfor man har "quote". Vi er da alle mennesker, aldri påstått jeg har sannheten. Hvis du ser etter er det spørsmålstegn i enden av mine spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fordi hun har opplevd nøyaktig det, men fordi vi søker sammenhenger. Ingen kan vite NØYAKTIG hva hun drømte, selv ikke henne. Jo lengre tid som går etter drømmen, jo mer difust blir det, og jo mer løst sammensatt blir det. Dermed kan hjernen raskt se sammenhenger som var meget tilfeldige.

For å illustrere litt av poenget mitt; "dyretolkning". Her kommer folk og presenterer generaliteter og sannsynligheter, som hjernen vår har lett for å knyte fast til virkeligheten fordi det nettopp er så generelt. Og fordi vi mennesker har LYST til å se slike sammenhenger og fantastiske tilfeldigheter som bare "matchet".

Okay, nå begynner jeg å lure på om du har PITTELITT tungt for det? Vi tar det igjen..

Min venninne dømmer om en bekjent av oss, som truer oss i drømmen..

Min venninne drømmer denne drømmen opptil flere ganger..

Min venninne forteller meg om denne drømmen - som hun har drømt flere ganger..

Min venninne fortsetter å drømme denne drømmen, og hun og jeg snakker om drømmen flere ganger..

Vår bekjent finner plutselig ut at han mener vi har fornærmet han, og han truer oss - som i drømmen..

Hvordan får det vært som dyretolking? Hun både drømte OG fortalte om drømmen FØRST. Da er det ikke snakk om at hjernen ser tilfeldige sammenhenger? Vi fortalte ikke akkurat dusten om drømmen hun hadde hatt, også har han funnet ut at han skal gjøre hennes drømmer sanne.. Vi gikk ikke inn for å provosere han heller, for å gjøre hennes drømmer sanne..

Beklager at jeg ikke overøser innleggene mine med beklagelser og antakelser om den andre partens sak. På diskusjonsfora ser jeg ikke poenget med å hverken sympatisere med motparten eller argumentere med pluss og minusargumenter. Derfor man har "quote". Vi er da alle mennesker, aldri påstått jeg har sannheten. Hvis du ser etter er det spørsmålstegn i enden av mine spørsmål.

Jasså? Og hvor hen er spørsmålene dine her da?

Åååånei noen sa noe som virket nedverdigende...oOoooooUUUHhhhh nå tråkka jeg over streken. Jeezes. Sa ikke at JEG vet noe bedre enn henne, men årsaken til "overnaturlige" ting er i min verden 100% naturlige ting som man a) enda ikke har kartlagt/forsket på b) man generelt har lite viten om c) folk flest ikke vet om.

Her har du slått fast at "i din verden" så er "overnaturlige ting" enten noe man ikke har kartlagt, man generelt vet lite om og som folk flest ikke veit om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er defintivt mer mellom himmel og jord enn hva vitenskapen kan forklare så langt. Morfar og hans direkte forfedre har hatt varme (helende) hender så langt tilbake vi vet. Morfar og tippoldefar kunne også stille blod, både ved kutt og fødsler. Morfar døde da jeg var bitteliten, men minnet mitt er en stor mørk mann med utrolig varme hender. Hans to sønner døde dessverre ganske unge, så om de hadde evnen vet vi ikke. Min eldste onkel fikk en sønn, han har også varme hender, men pga autisme kan han ikke kontrollere en eventuell gave.

Når vi sier varme hender, mener vi at de kan ved tankekraft varme opp hendene sine for så å bruke varmen til å heale. Nå har ikke noe blitt dokumentert av forskere, men i gamle kirkebøker kan man lese at bestefar og tippoldefar reddet livet til blødere. Om de hadde overlevd uten deres hjelp kan jeg ikke si noe om. På kirkegården vår står iallefall en bauta til minne om deres kraft, betalt av menigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,jeg tror på mye rart. Jeg har f.eks svært vanskelig for å tro at vi er de eneste "intelligente" vesnene i hele universet. For meg virker det usannsynlig egentlig.

Har aldri opplevd noe skikkelig rart selv,bortsett fra at jeg avogtil "ser" ting jeg ikke kan foklare.

Men uansett hvor mye rart jeg tror på,så er jeg ikke kristen. Har ingen tro på religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett med sånne "jeg tror" og "jeg har opplevd" som ikke lar seg bevise for andre. Så lenge andre ikke har opplevd det samme eller lignende ting, og dermed ikke tror på din opplevelse i det hele tatt, vil argumenter mot faktisk direkte eller indirekte føre til at noen påstår at den andre parten lyver...

Så Wretch. I dette tilfellet sier din skeptisime at det 2ne sier faktisk ikke er tilfelle. Du prøver å rasjonalisere det vekk ved å si at hjernen kobler enkelte hendelser med andre tilfeldigheter (man drømmer 100 forskjellige ting. Av de skjer 99 ikke, 1 skjer og man kobler denne ene tingen med den ene tingen som skjer og sier man er sanndrømt). Dette er nok det som skjer i mange tilfeller. Men i enkelte hendelser så kanskje det ikke er så enkelt...? Har man drømt noe som ligger vagt i bakhodet og man så opplever noe som gjør at man trekker fram denne ene vage drømmen så kan man absolutt si at ting er sånn som du påstår. Men her har 2ne en venninne som ikke bare har drømt dette EN gang, men flere ganger. Som har snakket om det med andre flere ganger. Og så skjer det hun har drømt uventet nok. Uventet fordi det ikke var en sannsynlig ting som skjedde (correct me if I'm wrong her!).

Da er det kanskje ikke så lett å rasjonalisere dette vekk uten å direkte kalle 2ne en løgner....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...