Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrive gjennomsiktig på bilder


Guest LeenaM

Recommended Posts

Tror nok ikke det går ann å skrive gjennomsiktig i MS Paint, nei (nå er ikke jeg sånn kjempedreven i det programmet heller, kan være andre vet om noen triks der...). Men så trenger du jo ikke å kjøpe noe så dyrt som photoshop heller, er mange gratis programvare der ute du kan prøve. Det eneste du trenger for å skrive gjennomsiktig på bilder er jo et program som lar deg bruke layers og stille inn gjennomsiktigheten på dem :wub: Nå har ikke jeg prøvd noen av disse gratisprogrammene, så jeg kan vel ikke anbefale deg noen, men de jeg har hørt om er jo The GIMP og Paint.NET eller hva de heter, så du får jo se deg litt rundt :)

(eller noen kan gjøre det for deg? jeg har både paint shop pro og photoshop jeg, så bare si ifra om du trenger hjelp, altså :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Nå vet jeg ikke om det er noe vits i å spørre noen, for jeg har over 500 bilder, og flere kommer jo etterhvert :wub: Så det kommer til å bli veeeldig masse jobb både for meg og for andre. Jeg må sende bilde, så må den skrive på det, også må den sende det tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha en stor © midt på bildet, men sånn at man ser gjennom. Altså, en gjennomsiktig ©, men sånn at man ser den også :wub: Jeg har sett noen som har det. Jeg er så redd for at noen skal stjele bildene mine. Er allerede noen som har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker noe slikt så må du nok ha et program som er litt mer avansert en Windows Paint.

Dette er gjort i Photoshop Elements ~600kr

Photofiltre (gratis)

Paint.NET (gratis)

alle versjoner av Photoshop (600kr til 35.000kr)

og mange flere programmer gjør dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn jeg mente, ja ! :) *Må lure hvor du har funnet det bildet hen?* Får vel spørre faren min om det er greit at jeg installerer et av de gratis greiene, da :wub:

EDIT: Takk, forresten ,-

EDIT 2: Nå har vi installert paint.net. Eller, vi gjorde det før i dag, men har ridd, så jeg har ikke kunne sagt ifra før nå ;)

EDIT 3: Jippiiiiiiii ! :)

2upqwi9.jpg

Hva synes dere? Men den har et sånn rart filnavn. pl og en bokstav til. Derfor gikk det ikke an å laste den inn på tinypic eller photobucket. Jeg måtte ta print screen av den, sånn at den fikk et normalt filnavn. Men dette blir jo en veldig omvei.. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Se der ja (jeg svarer her nå jeg, kan være du har funnet ut av det alt :))!

Når du lagrer trykker du Fil (evt. File) --> Lagre som... (evt. Save as...), sant? Det er jo bare å velge filformat, liksom, jpg, png... Det går vel det? Har ikke paint.net selv så får ikke sjekka, men ei venninne av meg har det, så kan be henne sende meg noen screenshots eller noe i morgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Guest LeenaM

Oi, har ikke sett at du har skrevet her før nå, jeg :ahappy: Men ja, har funnet ut av det for lenge siden :) Takk for at du sa hva jeg skulle gjøre hvis jeg ikke visste det nå da, iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...