Gå til innhold
Hundesonen.no

Kul over den ene spenen


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Vanskelig dette her, vet litt hvordan det føles å få sånn prosenter av veterinæren..

Jeg så først på de prosentene som var der for at hunden kunne dø av operasjonen, og var sikkelig lei meg og deppa ei stund. Men så innså jeg at uansett hvor mye jeg deppa over de "dumme" prosentene så hjalp jo ikke det spesielt mye. Maja ble jo usikker på meg når jeg oppførte meg slik, så det ble jo dumt fra min side. Det gikk jo heldigvis bra med Maja da, og jeg tenkte hvor dum jeg hadde vært som hadde oppført meg slik på starten. Men man er jo redd og det er fort å tenke seg det verste. (ble litt rotete dette, men håpte du skjønte hva jeg mente..)

Krysser fingre og tær for at det skal gå bra, og det gjør det nok. Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vet ikke hva jeg skal si :)

Har gruet meg til å få resultatet veldig lenge nå, og i dag ringte de like etter at jeg hadde kommet hjem. Og gjett hva! Det hadde skjedd en liten glipp i rutinene, så prøvene er borte og blir ikke analysert. Jeg ble helt stum! ER DET MULIG????!! Hadde det vært snakk om et menneske hadde det vært krise om sykehuset ikke hadde fått sendt inn svulstene, sendt de feil eller lignende.

Veterinæren beklaget seg sikkert 500 ganger, og sa det var første gang noe slikt hadde hendt.

For å gjøre det bra igjen får jeg sterilisering på Cita til 3000kr (siden jeg fortalte at jeg skulle sterilisere henne så snart hun er i fin form igjen), i tillegg til gratis undersøkelse og røntging av hele buken om 3 mnd. De skal følge henne opp som om svulstene var ondartet, siden vi ikke får vite om de var det eller ikke. Dersom det dukker opp svulst igjen skal jeg også få analysert de gratis.

Jeg kommer til å fortsette å gå dit, for til tross for denne idiotiske tabben (men alle gjør feil, ikke sant?) syns jeg de er veldig flinke og jeg har fått god kontakt med dem. Har jeg spørsmål får jeg alltid svar og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Oslo Dyreklinikk du har vært på?

Hvis det er det, så er jeg ikke overrasket over glippen.

Veldig synd at du ikke få vite. Men vi krysser fingrene for at alt vevet etter svulsen er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Groruddalen :)

Ok, mente jeg bare husket det var Oslo, men da tok jeg feil. Grunnen til at jeg lurte er pga jeg og to dårlige opplevelser personlig og flere venner av meg etter operasjoner hos Oslo Dk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si :D

Har gruet meg til å få resultatet veldig lenge nå, og i dag ringte de like etter at jeg hadde kommet hjem. Og gjett hva! Det hadde skjedd en liten glipp i rutinene, så prøvene er borte og blir ikke analysert. Jeg ble helt stum! ER DET MULIG????! Hadde det vært snakk om et menneske hadde det vært krise om sykehuset ikke hadde fått sendt inn svulstene, sendt de feil eller lignende.

Veterinæren beklaget seg sikkert 500 ganger, og sa det var første gang noe slikt hadde hendt.

For å gjøre det bra igjen får jeg sterilisering på Cita til 3000kr (siden jeg fortalte at jeg skulle sterilisere henne så snart hun er i fin form igjen), i tillegg til gratis undersøkelse og røntging av hele buken om 3 mnd. De skal følge henne opp som om svulstene var ondartet, siden vi ikke får vite om de var det eller ikke. Dersom det dukker opp svulst igjen skal jeg også få analysert de gratis.

Jeg kommer til å fortsette å gå dit, for til tross for denne idiotiske tabben (men alle gjør feil, ikke sant?) syns jeg de er veldig flinke og jeg har fått god kontakt med dem. Har jeg spørsmål får jeg alltid svar og litt til.

Som du sier; uhell kan skje den beste. Utrolig kjipt at det skulle skje med deg og Cita, men det høres jo ut som en grei avtale dere har laget.

Hvordan går det med henne etter operasjonen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier; uhell kan skje den beste. Utrolig kjipt at det skulle skje med deg og Cita, men det høres jo ut som en grei avtale dere har laget.

Hvordan går det med henne etter operasjonen nå?

Går veldig bra med henne heldigvis :D Hun er kjempekvikk og har begynt å gå spor igjen. Tok av plasteret i dag og hun prøvde å klø seg med bakbenet, så tok på en t-skjorte (hvor det står "Retrieverklubben i mitt hjerte" såklart). Hun er igjen blitt verdens lykkeligste labrador :rolleyes2: Såret gror også veldig bra, og skal fjernes neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her med en kul i halsen og klarer enda ikke helt å falle til ro med tanke på at jeg kanskje aldri får vite hva disse svulstene var. Jeg betalte jo for begge deler, både for at de skulle operere ut svulstene og sende de til analyse, og da har jeg krav på å få vite hva! Det er utrolig vanskelig for meg å sitte her og ikke vite! Hadde jeg fått vite at det var ondartet, så kunne jeg ha handlet deretter og fulgt henne nøye opp av meg selv og veterinær fremover, tillegg til få vite spredningsprosent. Hadde de vært godartet kunne jeg ha falt mer til ro (for jeg klarer seriøst ikke å legge større fremtidsmål på konkurransefronten med Cita nå, siden jeg ikke vet hvor lenge hun kommer til leve), og sluppet å bruke penger på jevnlige kontroller hos veterinæren fordi jeg er dødsredd for at flere ondartede svulster skal ploppe frem.

Siden telefonsamtalen med dyrlegen har jeg sittet igjen med en rar følelse i hele kroppen, og i tillegg til å ikke få vite føler jeg meg snytt. Greit at jeg får 1500 i avslag på sterilisering, men billig sterilisering kan jeg få gjennom hundeskolen min, så det betyr egentlig ingenting for meg. Og dersom det kommer en svulst til, så skal jeg få sendt inn den gratis? da-ah. Jeg har jo allerede betalt for noe jeg ikke har fått analysert, så det er jo en j**** selvfølge. Og gratis jursjekk om 3 mnd, er ikke det noe som egentlig er gratis/billig uansett? De fleste hunder som har vært under store operasjoner skal jo tilbake etter en stund og bli sjekket uansett, eller? Også gratis røntging da, men det hadde vært unødvendig om jeg hadde funnet ut at svulstene var godartet.

Jeg vet ikke jeg, men jeg føler jeg har krav på mer når de klarer å rote det såpass til. Det er ikke "bare" en feil, det er en veldig stor feil, og det skal ikke skje selv om det "bare" er en hund. Hadde det vært et menneske det var snakk om hadde erstatningskravene vært enorme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener seriøst at de i det minste kan si at HVIS hun får en klump til så skal de SELVSAGT betale for både operasjon OG sjekk av klumpen... Makan til oppførsel.

Men hvordan greide de å rote det så sinnsykt til egentlig? Det fikk jeg aldri med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener seriøst at de i det minste kan si at HVIS hun får en klump til så skal de SELVSAGT betale for både operasjon OG sjekk av klumpen... Makan til oppførsel.

Men hvordan greide de å rote det så sinnsykt til egentlig? Det fikk jeg aldri med meg!

De skulle betale for sjekk av klumpen, men ikke eventuell operasjon. ;) Men dette var jo tilbudene de ga meg, og er jeg streng nok kan jeg nok få krevd mye mer? Eller hva syns dere?

Jeg fikk det ikke helt med meg selv egentlig, jeg var litt i småsjokk når hun forklarte at de ikke fikk sjekket de. Jeg spurte om det var mulig å gjøre noe som helst for å finne ut av det, men det var ikke mulig. Enten var svulstene sendt feil, eller så var de puttet i feil løsning (?) og sendt avgårde, eller merket feil. Svikten skjedde hvertfall på dyreklinikken, men de oppdaget det ikke før en uke senere (derfor regner jeg med at feilen ble oppdaget på labben). Skal spørre neste uke når jeg skal inn og fjerne sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev så mye du| føler du har krav på. Jeg er visstnok knallhard på forhandlingene, og det har jeg ikke tenkt å gi meg med. Hvis du klarer å be om mer - så gjør det! Det verste som kan skje, er at de sier nei.. (og for alt du vet, kan de være redd for at du skal gå til avisen med det liksom..) Blir litt som pruting; de begynner et sted, du ett annet. Så møtes dere på midten. Du godtok jo tross alt bare første bud, så du har helt sikkert mer å gå på! Skjønner du var litt isvimeslått av nyheten, men det skader ikke å høre om du egentlig burde få krav på mer. Og jeg støtter din tankegang; du bør i det minste får det du har betalt for, liksom.. Thumbs up og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle betale for sjekk av klumpen, men ikke eventuell operasjon. :icon_confused: Men dette var jo tilbudene de ga meg, og er jeg streng nok kan jeg nok få krevd mye mer? Eller hva syns dere?

Tror jeg ber pappa ta en telefon til de :ermm::)

Jeg er elendig til å prute og han er supergod (i tillegg er han kreftforsker så han er ikke heelt på jordet når det kommer til tema heller)

*ler* Var akkurat det jeg skulle foreslå. Forresten, kan jeg låne pappaen din når jeg trenger noen til å fikse ting for meg? Han virker ufattelig praktisk!!

Du skal jo heller ikke se bort ifra at de prøver å komme billigst mulig unna.. Bedrifter har en lei tendens til å gjøre nettopp det i første instans....*host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Var akkurat det jeg skulle foreslå. Forresten, kan jeg låne pappaen din når jeg trenger noen til å fikse ting for meg? Han virker ufattelig praktisk!

Haha. Når jeg får unger selv og vi blir nødt til å ordne opp igjen, kommer jeg til å be de om å ringe morfar :icon_confused: Lurer på når jeg skal bli helt selvstendig jeg :ermm:

Men problemet er at jeg ikke aner hva jeg har krav på, og er altfor naiv og ikke klarer å kjefte og kreve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaer er fine til sånt. :x Jeg ville jo tenkt at du skulle ha tilbake pengene du betalte for analysen jeg da, og så kunne de holdt det de har sagt. Har bare vært borti blodprøver som har forsvunnet i posten, det er rimelig greit å fikse opp i med en ny prøve. Da fikk jeg gratis "sjekk" samtidig som den nye prøven ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

På grunn av Djervekvinnen sin tråd, så vil jeg gjerne oppdatere hvordan det gikk her. Cita er røntget i buken 3 ganger allerede og ingen nye svulster har kommet, 2 år etterpå! :lol::wub: Utrolig lettende å lese gjennom alle bekymringene mine, og så sitter her nå og være så trygg på at hunden min er kreft-fri.

Dyreklinikken fikk et langt brev fra min far hvor vi krevde tilbake penger for operasjonen. Aldri har jeg hatt bruk for forsikringen til Cita, men akkurat den måneden jeg byttet forsikring fra Gjensidige til Agria (skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare overførte direkte) fikk jeg selvfølgelig bruk for den.

Så jeg måtte ut med 12.000 bare for operasjonen + 1.500 for innsending av svulstene til lab.

Pappa sa også at vi allerede hadde tatt kontakt med advokaten hans om saken, noe han hadde gjort.

Men Groruddalen nektet totalt, og jeg orket ikke tanken på rettsak eller noe, så vi sluttet med det, fikk 1.500 for innsendingen som aldri skjedde og jeg har aldri vært hos dyreklinikken igjen. Og jeg forteller selvfølgelig alle hvilket drittsted det er :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...