Gå til innhold
Hundesonen.no

Laika - Vårt nye familiemedlem


thelberg

Recommended Posts

Endelig har vi fått henne. 5 år gamle Laika. Vi dro ned fra hytta på søndag ettermiddag og hentet henne, og dro rett opp igjen. Det så ut som om hun stortrivdes fra første stund.

Laika_1.jpg

Laika_2.jpg

Turde ikke å la henne gå løs den første tiden. Måtte jo se hvordan hun oppførte seg.

Laika_3.jpg

Laika_4.jpg

Hun fant fort ut hvem hun skulle velge til ny leder i den nye flokken. Allerede dagen etter da vi skulle ut på tur hadde jeg glemt noe på hytta. Hadde nettopp startet da. Og da jeg gikk tilbake bråstoppet hun, og ble sittende å se etter meg. Med en gang jeg rundet hjørnet på hytta og var ute av syne, begynte hun å klynke og pipe :roll:

Da var det gjort. Etter dette gikk hun så tett innpå meg at hun nesten tråkket av meg støvlene :)

Dagen etter, tidlig om morgenen, la vi ut på tur alene - Laika og jeg. Lot henne gå løs hele tiden, og det var aldri noe problem. Hun stoppet opp ustanselig for å forsikre seg om at jeg var med. Hun var aldri lenge unna enn omlag 20 - 30 meter, og hun kom umiddelbart når jeg ropte henne inn.

Laika_5.jpg

Laika_6.jpg

Også elsker hun vann. Der det er en liten bekk eller en pytt - der må hun gå :P

Laika_7.jpg

Godt å ligge i solen, men så snart jeg viser meg med kameraet er hun oppe :P

Laika_8.jpg

Nå har vi kommet hjem fra hytta, og hun har truffet resten av flokken - jentene våre på 11 og 18 år. De var forsåvidt også med da vi besøkte Laika hos de forrige eierne da.

Hun ser ut til å finne seg godt til rette allerede, og vi ser frem til mange koselige stunder med henne.

En herlig hund :P

Nå i helga var vi på hytta i Budalen igjen. Et alldeles nydelg høstvær, og Laika har det helt kjempetopp. (Det har jo forresten vi andre og da...)

Ingen andre som var oppe nå i helga, som har hund i hvert fall. Like greit det, da vi har mistanke om hun kan være løpsk nå. (Har fått høre at det kan være vanskelig å oppdage dette på henne...)

Laika_22.jpg

Fra "Sæteråsen"

Klikk her for å se resten av bildene...

For de som måtte ha interesse av det, så har jeg laget en blogg - en dagbok - på blogs.no, "Laikas Dagbok". (Én fordel med å ha dagboken som en blogg er at man kan poste ved hjelp av mobiltelefon...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var så go'! Skikkelig søt var hun. Typisk at de bare MÅ i vannet en tur.. :D

Er det noe rype oppi Midtre Gausdal tro? Det så veldig fint ut, ligger det i tregrensa?

Så ut som en ypperlig plass for fjell og lirype.

*Midtre Gauldal* :)

Takk for de mange hilsnene :D

Selve hytta ligger nøyaktig 600 moh, og turterrenget bildene er tatt i strekker seg opp til omlag 900 moh.

Normalt er det både rype og storfugl der oppe, men akkurat nå i jakta er det nesten ikke fugl å se i det hele tatt. For et par måneder siden gikk jeg alene i det samme området, og da lettet jeg ikke mindre enn 15 ryper og 3 tiurer på en liten 2-timers tur.

Vi jakter ikke selv, men vi traff da på en kar nå i helgen som "hadde sorten" i sekken sin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...