Gå til innhold
Hundesonen.no

"kopibeskyttelse"


tulip

Recommended Posts

Lurer på en ting her tidlig på morran... Når man har lagt inn signatur/bumerke på bildene sine i photoshop, postet det på nett (i blogg/forum osv) kan noen andre da kopiere bildet fra nettet og photoshoppe vekk signaturen? Har brukt deler av natta til å lese et dårlig oversatt russisk hundeforum, der en jente hadde stjålet "identiteten" til en norsk hund og sagt den var hennes. På enkelte bilder var signaturen fra den ekte eieren synlig, på andre ikke.

http://translate.google.no/translate?u=htt...sl=ru&tl=no

Så, hvor god er "kopibeskyttelsen" man legger på bildene sine ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal legge en kopibeskyttelse på bildet i form av tekst, så må du legge den over midten av bildet og gjøre den vanskelig å fjerne. Legger man den i et hjørne, er det bare å klippe den vekk. Er den for liten, er den veldig enkel å fjerne.

Jeg gidder ikke å gjøre dette med noen av mine bilder. Hvis noen føler for å leke at de eier mine hunder, javel. Det er jo litt spesielt :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver bare bokstavene mine nede i hjørnet jeg, tar vel omtrent 10 sek å enten croppe eller clone det bort om man vil. Skal man sikre det skikkelig, så må man begynne å legge inn watermarks i bildet, men da blir det skrekkelig tydelig igjen... Aner ikke om det finnes noen enkel måte å sikre seg på jeg, og fremdeles ha bildet synlig på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...