Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings armbånd?


Recommended Posts

Jeg har sånne klyper fra før, men synes at de er litt dumme spesiellt nå som man printer ut nummerene selv så har det lett for å krølle seg og sånn. Men noen som vet hva man kaller så nummerlapp holder som man fester på armen og hvor jeg kan få tak i det? Gjerne nettbutikk om det er det ;) Altså en sånn plastarmbånd ting som man fester øverst på armen med utstillingsnr inne i.. :P Veldig dum til å forklare i dag kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har flere hunder du stiller, men dersom du har det så anbefaler jeg og bruke klypen din.

Det er skikkelig STRESS med den blå dingsen du har på armen når du skal skifte nummerskilt for hver enkelt hund ;)

Dersom du bare har en du stiller er de skikkelig greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke slike overarmssaker - borrelåsen setter seg fast i klærne, drar ut tråder, de blir ikke festet stramt nok og sklir av, eller de festes så stramt at det gjør vondt. Og jeg kan ikke feste de på meg selv alene.

Jeg liker klyper, de kan jeg feste hvor jeg vil på kroppen. Når jeg printer ut nummerlappen, bretter jeg den tre ganger - da blir den passe stiv og krøller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT

Jeg mistet nummerlappen min tre ganger i letohallen jeg ;)

da brukte jeg klype.. etter den hadde falt av 1 gang, kjpte jeg en ny, for den jeg hadde var slakk.. Men etter jeg kjøpte ny, så var jeg jo dum nok til å feste på nummerlappen igjen, selv om det var flere timer til jeg skulle i ringen igjen.. jeg fant nemlig ut når jeg stod klar til å gå inn i BIG ringen at jeg mangla lappen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke slike overarmssaker - borrelåsen setter seg fast i klærne, drar ut tråder, de blir ikke festet stramt nok og sklir av, eller de festes så stramt at det gjør vondt. Og jeg kan ikke feste de på meg selv alene.

Jeg liker klyper, de kan jeg feste hvor jeg vil på kroppen. Når jeg printer ut nummerlappen, bretter jeg den tre ganger - da blir den passe stiv og krøller ikke.

Min "overarmssak" har ikke borrelås, den har to "strikker" bare... Så den drar jeg bare oppover armen. De strikkene er riktignok for store for meg (og jeg har ikke de minste armene egentlig), så jeg har strammet inn min med sikkerhetsnåler.

Min er forresten kjøpt på NKK sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, let's nerd over utstillingsutstyr! ;)

OT

Jeg mistet nummerlappen min tre ganger i letohallen jeg :P

da brukte jeg klype.. etter den hadde falt av 1 gang, kjpte jeg en ny, for den jeg hadde var slakk.. Men etter jeg kjøpte ny, så var jeg jo dum nok til å feste på nummerlappen igjen, selv om det var flere timer til jeg skulle i ringen igjen.. jeg fant nemlig ut når jeg stod klar til å gå inn i BIG ringen at jeg mangla lappen... :)

Nummerklyper har to forskjellige festemekanismer.

Du har disse ordinære, billigste, hvor lappen klypes fast med en "lem" som åpnes og lukkes - også er det de som ofte er dyrere, men mer solide - de festes med en "krokodillekjeft". Sistnevnte fester hardere, er vanskeligere å åpne, og blir ikke slakke med bruk - som de andre etter hvert blir.

Min klype koster nok 150 kroner, men så har den holdt foreløpig i (regne...) 12 år. Og jeg har ALDRI mistet verken nummerlapper eller selve klypa (noen er også slakke i selve "sikkerhetsnålen, men disse sitter)

Min "overarmssak" har ikke borrelås, den har to "strikker" bare... Så den drar jeg bare oppover armen. De strikkene er riktignok for store for meg (og jeg har ikke de minste armene egentlig), så jeg har strammet inn min med sikkerhetsnåler.

Min er forresten kjøpt på NKK sine hjemmesider.

Ah, jeg har bare sett med borrelås (i den grad jeg har studert overarmsnummerlappholdere), da lærte jeg det. Men du sier jo selv det er et tilpasningsproblem. Jeg sverger til klype. Klype til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en hund og har stort sett "assistent" med meg :) Jeg er så muskuløs at den jeg bestillte fra NKK sikkert ikke faller ned på meg (og det med muskler var veldig ironisk.. det kalles fett) Så for meg som liker å ha nummer lappen godt festa på overarmen så er det best tenker jeg. Glemmer at jeg har dem på armen osv så jeg ødelegger dem inne i jakka og sånn ;) Så nå blir e bånd rundt armen. Håper den kommer før helgen, men hvis ikke så får den sin debut på NKK Hamar.

Og et litt OT spørsmål her, men pleier det å være like trangt i vikingskipet og kongsberghallen som det var i Letohallen i år?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Og et litt OT spørsmål her, men pleier det å være like trangt i vikingskipet og kongsberghallen som det var i Letohallen i år?? :)

Vikingskipet var minst like trangt, om ikke verre, i fjor synes jeg... Kongsberg vet jeg ikke noe om, der har jeg ikke vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en hund og har stort sett "assistent" med meg :P Jeg er så muskuløs at den jeg bestillte fra NKK sikkert ikke faller ned på meg (og det med muskler var veldig ironisk.. det kalles fett) Så for meg som liker å ha nummer lappen godt festa på overarmen så er det best tenker jeg. Glemmer at jeg har dem på armen osv så jeg ødelegger dem inne i jakka og sånn :P Så nå blir e bånd rundt armen. Håper den kommer før helgen, men hvis ikke så får den sin debut på NKK Hamar.

Og et litt OT spørsmål her, men pleier det å være like trangt i vikingskipet og kongsberghallen som det var i Letohallen i år?? ;)

Hehe, jeg orker ikke følelsen av å få målt blodtrykket en hel utstillingsdag, ellers er det saktens nok polstring til å få svinebundet overarmsnummerlappen på denne tjejen også...

Kongsberg er det lenge siden jeg har vært, men Hamar er etter min mening ikke like trang som Letohallen var - særlig ikke etter at de utvidet til tre dager. Men, jeg er ikke den type person som går rundt i hele hallen hele dagen, jeg starter ringside og forflytter meg først når rasen er ferdig bedømt - og da har veldig mange dratt hjem...

(Veldig ofte har jeg også vært ringsekretær, og da er jeg bare inni ringen, og der har jeg i hvert fall god plass... :) )

Edit: Vær så god, jeg svarer motsatt av Anette, da ble du klok, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ait! men oi så at det kun var gruppe 5 og 7 i vikingskipet på fredag, det vil jo muligens gjøre at det er litt færre der eller? Gruppe 7 er vel ikke den gruppen som det kommer mange fra hver rase heller? På Lørdag er det jo både gruppe 2, 3, 4, 6 og 10! og 1, 8, 9 på Søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...