Gå til innhold
Hundesonen.no

stram eller slakk line?


MarieR

Recommended Posts

hvis hunden viser seg ordentlig så blir det med slakk line men hvis hunden er mer innteresert i å snuse i bakken så bruker jeg å nøkke i båndet for å få opp hodet og hvis det ikke hjelper så blir det stram line. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser mye penere ut å gå med stram line også. Enn å se en "fiskesnøre" som henger ned.

Og for all del! Ikke la løkkene på utst linen henge nedover båndet. Det ser GRUSOMT ut og dommerne legger merke til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser mye penere ut å gå med stram line også. Enn å se en "fiskesnøre" som henger ned.

Og for all del! Ikke la løkkene på utst linen henge nedover båndet. Det ser GRUSOMT ut og dommerne legger merke til det

Joda, det er jeg enig i. Men det ser ikke pent ut når det ser ut som om hunde henger i løse lufta og forbeina så vidt rører bakken heller. :roll: Det er faktisk noen som går sånn også. Og jeg mener at hundene skal gå selv. På noen så ser du jo at de virkelig holder alt de greier for å holde hodet opp, det ser helt sjukt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jeg enig i. Men det ser ikke pent ut når det ser ut som om hunde henger i løse lufta og forbeina så vidt rører bakken heller. :roll: Det er faktisk noen som går sånn også. Og jeg mener at hundene skal gå selv. På noen så ser du jo at de virkelig holder alt de greier for å holde hodet opp, det ser helt sjukt ut.

Ja det er ikke pent. Men det går faktisk utover bevegelsene til hunden også. Når man holder linen for stramt så "padler" hunden og man ødelegger bevegelsene fremme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke pent. Men det går faktisk utover bevegelsene til hunden også. Når man holder linen for stramt så "padler" hunden og man ødelegger bevegelsene fremme

Jepp, det var noe sånt jeg prøvde å si :) hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke pent. Men det går faktisk utover bevegelsene til hunden også. Når man holder linen for stramt så "padler" hunden og man ødelegger bevegelsene fremme

Jepp, det var noe sånt jeg prøvde å si :) hihi.. Forresten, sånn handler-kurs vil jeg påååå!!!! Du vet ikke om noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke pent. Men det går faktisk utover bevegelsene til hunden også. Når man holder linen for stramt så "padler" hunden og man ødelegger bevegelsene fremme

for noe tull om at hunden padler om du holder for stramt, Astrix padler når han går løs også han( #-o hvordan skal jeg få plukket det av han :-k )

men ellers så har jo han utrolig bra bevegelser da, bare jeg kan få roet ned den padlingen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at hunden padler BARE når man har stram line.

Men Det sier jo seg selv at hvis hunden mister bakkefestet så begynner den å padle.

Pito padler veldig hvis jeg har for stram line for hun får "panikk" siden gulvet er glatt og hun mister bakkekontakten med frembeina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..prøvde slakk line med ask i dag, han slappet mye bedre av! men vi får se, må prøve det på hundetreff, med andre hunde, er ikke sikkert fokusen er like god der :)

om jeg holder båndet for stramt, begynner ask og grynte, han får mer eller mindre panikk, og da går alt dundass! :P så må bruke en mellomting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn passe stram. Synes det er mye bedre å holde den litt stram' date=' enn å rykke hvis hun senker hodet. Men synes det er finest når den er slakk da, hvis jeg bare får henne til å gå med det :)[/quote']

hjelper ikke på min hund å bare ha båndet stramt, han bare brekker seg da for han hever ikke hodet av det, men med litt napp så hever han det for å unngå ubehaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syns det ser penere ut når linen er stram (Ikke så stram at man kveler hunden seff!!) enn hvis den henger ned og man "pilker"..

Dessuten har hundene er nerve i bakhodet som gjør at de er mye lettere å kontrollere hvis man har båndet over denne nerven (det gjør IKKE vondt for hunden) så man har båndet OVER strupen på hunden helt under kjeven og helt opp bak ørene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lærte dette med padling av Steinar Balken :D Syns det er fornuftigst å ha slakt bånd, sånn at hunden får vist sine naturlige bevegelser. Men selvsagt kan det ikke være så slagt at man ikke har kontroll på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...