Gå til innhold
Hundesonen.no

Det rareste navnet i din hunds stamtavle

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Skrevet

Hadde vært morsomt å høre det, da :D

Jeg synes moren til vår "gamle" Lissi hadde rart navn:

Cavalinca's Moer Og Faer Sin Irilit :)

Også synes jeg tanta til nåværende Lissi har rart navn:

Cavalinca's Moer Og Faer Sin Irlit

Merkelig, hæ? de er i sleket og de har samme pappa :D

Skrevet

Faren til Puma heter Moss, og morfaren Moel Nap.. Det er vel de "rareste" (ellers så er jo Puma igrunn et ganske morsomt navn på en hund fra før da.. hehe)

Skrevet

Cita har ikke så veldig mange rare navn i stamtavlen sin :?

"

N UCH NV-00 Mambrinos Hjalmar

GB CH Cambremer Tom Cobbley of Charway

Charway Uncle Tom

GB SH CH Cambremer All That Jazz

N UCH KBHV-98 Mambrinos Veslemøy

N UCH Cuanbank Tug O`War

N UCH Gretel`s Haizel

Annvivi`s Alfa Shira

INT NORD UCH NORDV-98 Warringah`s Cobblestone

GB CH Cambremer Tom Cobbley of Charway

GB CH Warringah`s Whortleberry

N VCH Austrått`s Happy Go Lucky

Novacroft Arris

INT N S UCH N JCH N VCH Austrått`s Astra Victoria

"

Balder og Boris sin derimot:

"

N UCH Twillin Gate Silvermoon

CH Jubilee You`re the Top

CH Pouch Cove`s Favorite Son

Jubilee`s Anything Goes

CH I B-89 NED-91 BELG-91 Joringel Christmas Carol

DK CH Ursula`s Happy Hiawatha

Joringel North Country Song

Furrier`s Isola Bella

N S UCH Kanikula`s Elmer Automat

S N UCH Top Bear`s Arramac

N S UCH Bubbelina`s Chattanooga Choo Choo

N UCH Furrier`s Emma Goldman

N S UCH INT UCH NV-89-90 Nordkjerns Entertainer

N UCH Zambassadourgårdens Anna Conda

"

Hvem er det som kaller hunden sin for Elmer Automat? :roll: :)

Min neste hund skal hete "ettellerannet (kommer an på hvilket kull det er) Always On The Top" :D

Skrevet

haha! jeg kan nenvne i fleng!!

faren hans heter sondre normann( av kennel skadsemgaarden)

bestefaren heter pelle politi (av kennel cascilius)

oldemoren heter søte sara snorredatter (av kennel cascilius)

olderfaren heter håkon den gode av leite-gård(fra kennel leite-gård)

oldemoren på mor.siden tar kaka med gitte magnus lagabøter-datter!

jeg har ingen planer om å lære meg disse navnene i utenatt! :D den andre bestemoren han heter haidie håkondatter, (litt skryt) og er den mest premierte buhund.tispa i historien.. :)

Skrevet

Loke sin stamtavle:

Sire

Typhoeus At av Nagijala Sire

N.UCh.

Chac Mool C. av Nangijala

Sire

Ceres Gambler of Zoronique

Dam

N.UCh.

Black Hawkwind's Mosambique

Dam

Bente-Kim v. Lanas Hof

Sire

Jarl Wendy v. Lanas Hof

Dam

Kim v. Lanas Hof

Dam

Yggdrasil-A Sire

Taodelavie Des Terres Bergeres Sire

Imhotep de Condivicnum

Dam

F B LUXCH

Oshiwa Des Terres Bergeres

Dam

Dasgeda win for Rainbows End Sire

Niels at Skyloom de Loup at Zellik

Dam

Frostye Flickering Flame

Vet ikke hvem jeg synes har rarest navn...kanskje loke selv?:

BH Skuldh av Nangijala...

:oops: BH?Hvorfor kalle hunden BH?Nå heter alle valpene i det kullet BH først fordi det er BH kullet til Nangijala,men det må da kunne gå ann å hoppe over noen bokstavkombinasjoner....?

Skuldh vet jeg ikke hva kommer av..... :?

Mvh Annette

Skrevet

Hmm..

Diego har vel ett par rare navn i Stamtavlen..

Han heter jo Peer gynt's Cream Cake selv da..

Lai-troll's X-files

Unas greta garbo

Er en i slekta hans så har ett rått navn : Blue kiss of fire

Creme upon my soul

Han har noen kule navn til, men tror ikke dere er såå interessert i å vite. :)

Skrevet

Den hunden jeg hadde før, hadde en Mike Tyson i stamtavlen.

Og nå er det en Ta-Oya-Te-Duta i stamtavlen.. :)

Skrevet

Jeg leste i en stamtavle i dag, husker ikke hvilken rase det var engang, men hunden hette [Kennelnavn] Å såfin ! Sikkert Å kullet.. Hehe, lo lenge etter på.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...