Gå til innhold
Hundesonen.no

Flått/skaubjørn....


Stinebolset

Recommended Posts

Det var skikkelig ekkelt da eg fant ut at det som datt på gulvet i dag, var en MEGA SVÆR og METT flått. Den har tydligvis vert på aussie tispa mi lenge..uten at eg har merka den...

Og i dag datt den av på stuegulvet...

DSC_5575-1.jpg

DSC_5577.jpg

Noen som har opplevd det sammen?

Skikkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marco var med meg på sørlandet i sommer han.. Det var nøyaktig 37 flått jeg måtte plukke av han etter vi kom hjem. De satt overalt på han og spesiellt vanskelige var det som satt på testiklene hans.. Da ble han ikke glad for å si det sånn :icon_redface: Var vel et par sånne kjempe mette flått som bare datt av også.. ekkelt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, !

Jeg bor jo her i Tønsberg med esso skogen som nabo, og vi bruker og passe en tispe noen ganger, og i sommer passet vi henne i 3 uker. Og da ble det selvfølgelig mange skogsturer. Men jeg må bare si, det ekleste er ikke når flåtten er stor og feit men når du våkner midt på natta(av en eller annen grunn) og finner en flått i senga di !

Jeg ble så utrolig redd !xP Og neste dag(etter en ny skogstur) så plukket vi kjempe mange flått av hunden. Og 3 timer etterpå fant vi fortsatt 5-6 stykker kravlende i pelsen hennes..Ekkelt ! ;S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, !

Jeg bor jo her i Tønsberg med esso skogen som nabo, og vi bruker og passe en tispe noen ganger, og i sommer passet vi henne i 3 uker. Og da ble det selvfølgelig mange skogsturer. Men jeg må bare si, det ekleste er ikke når flåtten er stor og feit men når du våkner midt på natta(av en eller annen grunn) og finner en flått i senga di !

Jeg ble så utrolig redd !xP Og neste dag(etter en ny skogstur) så plukket vi kjempe mange flått av hunden. Og 3 timer etterpå fant vi fortsatt 5-6 stykker kravlende i pelsen hennes..Ekkelt ! ;S

Essoskogen er vel noe av det verste stedet i Tønsberg og omegn når det gjelder flått. Det er veldig synd, for det er fint turterreng der. Men jeg går aldri der om sommeren, siden jeg har en svart og veldig pelsa hund. Det er nesten umulig å finne flåtten på han.

Men med snøfallet i dag har den vel forsvunnet - juhu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...