Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei

Koda Naruto

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei

Jeg er ei jente på 20 år. Skal straks få meg ny leilighet, så da blir drømmen virkelig :P

Endelig skal jeg få kjøpt meg hund :P Har spurt de som leiler ut om det er ok med en hund, og til min stoooore glede sa de ja ;)

Rasen jeg har valgt meg ut er en Welsh Corgi Pembroke (rød/orange og hvit) helst med hale.

Jeg forelsket meg i denne rasen etter jeg møtte den på ferie en gang.

Jeg har sevlfølgelig lyst på tusen andre raser, men alle de andre er stor raser som passer dårlig i en leilighet :P

Raser jeg har lyst på

- New Foundlander

- Labrador

- Flat coated retriever

- Schæfer

- Rottweiler

- Mops

- Jack Russel terrier

:P Må nok kjøpe meg en gård jeg.. For å få plass til alle disse :P

Jeg kan en god del om hunder, nå når jeg har vært med på alle typer kurs, vært med på opptrening av hunder fra de var valper, og lest mange bøker + rent innstinkt :P

Men alt det der har jeg gjort sammen med andre eller med andres hunder så tipper det blir anderledes å gjøre det med egen bikkje, så trenger nok noen start tips etterhvert når tiden nærmer seg :P

Det eneste jeg vet er at jeg har aldri gledet meg så mye som jeg gjør nå for å få en hund som bare er min. ;)

Vel vel det var min lille tale :P

post-4800-1224579342_thumb.jpg

Skrevet

Velkommen! Søte hunder de corgiene! Fetteren cardigan kommer jo med hale, vettu, og er jo minst like skjønne!! Men du har sikkert bestemt deg allerede... :rolleyes: Masse lykke til i ny leilighet og med kommende hund!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• De springende og cokerne jeg har vært borti har samtlige vært veldig god med nesen. Litt for opptatt av å bruke nesen til og med, til frustrasjon for eiere som vil drive med lp. Men hvorfor ikke bare bruke en av de dere har? De burde jo duge i massevis? Viss ikke så har man jo alltids working utgaven av både cocker og springer som ett alternativ.  
    • Nei. 😆 jeg takler ikke hund som lukter "parfyme" fra sjampo etter vask. Sykt kvalm å "feil"/kunstig lukt.
    • En selskapshund, "fuglehund" og en vokterhund.. 3 veldig forskjellige hunder i både størrelse,  type og bruksområde.  Hva lurer du på mer spesifikt? Det er ganske omfattende å skulle beskrive 3 hele hunderaser på generelt grunnlag.
    • Jeg tenker nok at dette handler mer om hvordan du samhandler med hunden enn om.at du er hovedmennesket.  Du synes synd på hunden og vier sikkert mer oppmerksomhet til disse uønskede dillene og når det hjelper å mase så maser man mer.  Sørg for at hunden får det den trenger, helst før den maser selv. Når man vet at hundens behov er dekket så kan man helt fint ignorere eller bare be den kutte ut å gå å legge seg.  På siden av det hele, hvorfor er du alene ansvarlig for at alle de andre i huset ikke skal forstyrres av denne hunden? Er den bare din? Og hvorfor ikke bare legge den på stua eller så skjermet som det går an å få det fra soverom?    Kommer du hjem fra jobb å ingen har vært på skikkelig tur med han så er det antagelig greit å bare gå ut først som sist, det har iallefall jeg alltid gjort. Gå en passelig tur, deretter inn å slappe av med god samvittighet. Å få de andre til å hjelpe til mer er nok en positiv ting for deg og skulle bare mangle, men det alene vil ikke nødvendigvis fikse masingen,  det handler nok mer om deg.
    • Jeg er ute etter en hund som skal brukes til soppsøk, evt. blodspor.    Men hvilken hund skal man velge? Jeg har vurdert både springer og cocker spaniel, men syns kanskje at det er mange «pyntehunder» og ikke så mange med fokus på nesa. Ikke at det er noe galt i det altså! Man har selvfølgelig ulik bruk for hunden sin🙌  Jeg vurderer derfor andre hunderaser men vil gjerne høre andres erfaringer/ meninger om både spaniel og andre hunderaser.  Selv driver jeg med jakt, og har en Vorsteh og en tysk Jaktterrier. Jeg har erfaring med nosework, blodspor og litt ettersøk. Begge hundene mine krever mye aktivisering og stimuli. Derfor er jeg ikke redd for en hund som krever mye. Gjerne mellomstor eller liten i størrelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...