Gå til innhold
Hundesonen.no

Dressurkurs i trondheim

espest

Recommended Posts

Skrevet

Er en finsk støver det er snakk om, den er 8 år gammel, er en veldig selvstendig hund som kanskje gjør litt som den vil, er dette jeg vil forsøke endre på

Skrevet
Er en finsk støver det er snakk om, den er 8 år gammel, er en veldig selvstendig hund som kanskje gjør litt som den vil, er dette jeg vil forsøke endre på

Unnskyld for at jeg kommer med "breaking news", men du HAR faktisk en støver! :shocked: De ER selvstendige, de SKAL være det, og all verdens trening vil aldri kunne gjøre den til en border collie, eller hva nå motparten er.. I tillegg er den åtte år, og har mao hatt GOD tid på å innarbeide disse helt naturlige vanene. Men når det er sagt, så er det jo fint å trene og finne på ting med hunden, bare du har de rette forhåpningene til hva utfallet skal være. ;)

Skrevet

Er klar over at de er selvstendige hunder. så det er ikke "breaking news" som du sier, men er tross alt mulig å lære noe nytt om hunden, har nettop fått den hit, og villle derfor prøve dresurkurs for å lære mer om hunden, if you catch my drift?

Skrevet

synes det er kjempebra at du tar dette initiativet jeg.!

Man KAN lære en gammel hund nye triks.!

dressurkurs er tross alt for mennesket, hunden er bare med,

hunden lærer jo ikke noe nytt i løpet av kurset..........

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
    • Takk. Ja har prøvd med en hund avgangen. Men da blir det konsert ved siden av på de andre hundene. Men prøvd flere ganger. Har dog ikke prøvd å ha kattungene i bur med hund løse. Men er redd kattungene da blir utrygge hvis de ikke kan klatre høyt eller gjemme seg. Og at hunden da skal bjeffe på kattungene utenfra.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...