Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på tur og butikker


Linda Kristin

Recommended Posts

Nå passer faktisk ikke alle foreldre på barna sine. Det er alt fra de som synes det er helt OK at unger plager hunder til de som løfter ungen opp og stapper de i tryne på bikkja. Og så lenge du går i fra din hund, så er det ditt ansvar. Skjer det noe, så har du kun deg selv å skylde på. Ikke sikkert bikkja di er så trivelig om noen enten kaster noe på ham, eller stikker han med noe. Og ja, det skjer faktisk...

Ja jeg vet det, det med at alle foreldre skal passe på barna sine rundt hunder er vel mer ønsketenkning, mange som er rimelige tette i pappen.

Mener bare at noen ganger blir jeg omtrent nødt til å ta den risikoen med å binde ham utenfor, og jeg kan ikke si at det blir en ustressende handletur iallefall, det er snakk om å løpe inn etter en melk eller noe.

Men grunnen til at jeg stresser er faktisk ikke at barn kan gå bort til ham, for jeg er ikke bekymret over at han kan bite (ja som sagt, jeg er klar over at man aldri skal stole på hunden), men jeg er redd for at han skal bli stjålet. Derfor blir det sjeldnere og sjeldnere han blir med på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Mener bare at noen ganger blir jeg omtrent nødt til å ta den risikoen med å binde ham utenfor, og jeg kan ikke si at det blir en ustressende handletur iallefall, det er snakk om å løpe inn etter en melk eller noe.

Du er aldri nødt til å ta den risikoen. Det er noe du velger helt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er aldri nødt til å ta den risikoen. Det er noe du velger helt selv...

Jeg VISSTE noen ville ta meg på den. Jeg skrev forresten OMTRENT nødt til ;)

Nei, selvsagt er jeg ikke nødt til det, man er nødt til svært lite her i livet. Men er du ute en lørdagskveld med hunden, og plutselig kommer på at du har glemt noe til søndagen, og ikke har tid til å ta med hunden hjem, forså å gå tilbake, da er du nesten nødt til det ja.

Så kan man jo begynne å argumentere, dårlig planlegging, burde husket å gå på butikken før, kan klare deg uten mel, osv osv. Men det gidder ikke jeg iallefall.

Det er bare slik at noen ganger er å binde hunden utenfor den eneste løsningen, med mindre man da begynner å plukke i hele hendelsesforløpet, og diskutere hva som er nødvendig og unødvendig osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en alaska husky som nå bare er 4 mnd, den pleier jeg å sette uten for butikken. Det som er med den er jo at den er så liten så den liker jo alle mannesker som kommer bort til han. Det jeg er redd for når jeg er i butikken og kanskje bruker litt tid er det at det er noen som bare kan ta den med seg. ;) Å kjenner jeg valpen min rett hadde det blitt med å vært blid og fornøyd. ;)

Men alle som kan gå bort til ham, trenger ikke å være snille. Skulle det skje at dne nå i en alder av 4 måneder blir plaget/skadet av f eks uvettige eller slemme unger: tror du da at han blir en trivelig og trygg hund som voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate A, Jeg putta det på spissen med vilje. Hva folk gjør vet jeg ikke ,men har sett mye rart igjennom tiden og ikkenoe forundrer meg-Bikkjer med krage og tydelig operert bindt utenfor butikk ..Jo sett det og jeg.Sykt men sant.

Men JEG gjør ikke slikt da,bare for å understreke det.

At folk har ansvar selv for hundene sine,er jeg helt enig i.Desverre finnes det noen som ødelegger og ikke tenker.Eller respekterer loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle som kan gå bort til ham, trenger ikke å være snille. Skulle det skje at dne nå i en alder av 4 måneder blir plaget/skadet av f eks uvettige eller slemme unger: tror du da at han blir en trivelig og trygg hund som voksen?

Ja Ja, det skjønner jeg, men hunden må også lære at ikke alle mennesker er like snille. Men det som er også er at om den blir plaget av andre mennesker kan den bli veldig redd osv. Men har ikke så mangen andre muligheter når jeg skal på butikken, bor aleine og har ikke lappen, da må han jo være med meg når jeg skal ut. Har prøvd en del ganger å han han hjemme men da ser ikke leiligheten ut når jeg kommer hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VISSTE noen ville ta meg på den. Jeg skrev forresten OMTRENT nødt til :lol:

Nei, selvsagt er jeg ikke nødt til det, man er nødt til svært lite her i livet. Men er du ute en lørdagskveld med hunden, og plutselig kommer på at du har glemt noe til søndagen, og ikke har tid til å ta med hunden hjem, forså å gå tilbake, da er du nesten nødt til det ja.

Så kan man jo begynne å argumentere, dårlig planlegging, burde husket å gå på butikken før, kan klare deg uten mel, osv osv. Men det gidder ikke jeg iallefall.

Det er bare slik at noen ganger er å binde hunden utenfor den eneste løsningen, med mindre man da begynner å plukke i hele hendelsesforløpet, og diskutere hva som er nødvendig og unødvendig osv.

Om det skjer noe med hunden din. Enten den blir stjålet eller biter noe, så kan du jo tenke deg hvor viktig akkurat den liter med melken var.... Kanskje en litt fattig trøst at du i hvert fall fikk melka di, men ikke aner hvor hunden er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VISSTE noen ville ta meg på den. Jeg skrev forresten OMTRENT nødt til :lol:

Nei, selvsagt er jeg ikke nødt til det, man er nødt til svært lite her i livet. Men er du ute en lørdagskveld med hunden, og plutselig kommer på at du har glemt noe til søndagen, og ikke har tid til å ta med hunden hjem, forså å gå tilbake, da er du nesten nødt til det ja.

Så kan man jo begynne å argumentere, dårlig planlegging, burde husket å gå på butikken før, kan klare deg uten mel, osv osv. Men det gidder ikke jeg iallefall.

Det er bare slik at noen ganger er å binde hunden utenfor den eneste løsningen, med mindre man da begynner å plukke i hele hendelsesforløpet, og diskutere hva som er nødvendig og unødvendig osv.

Jeg skjønner at tilgjengelighet fører til latskap og skjødesløshet. Jeg er vokst opp tre mil fra nærmeste butikk - det sier seg selv at en ikke "svipper" ut tre mil for en rømme eller sjokolade. En overlever fint med det en har klart å handle, har i kjøleskap og i fryseren, en sulter ikke i hjel. Også lærer en seg å planlegge.

Jeg FATTER ikke at noen tør å binde hunden sin noe som helst sted, særlig når de uttaler her og andre steder at de er klar over risikoen.

Det er risikabelt å krysse E6 til fots, men jeg gjør ikke det selv om jeg er omtrent nødt til det for å komme kjappest mulig fram til badevannet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er veldig sjeldent med på butikken! Det er KUN en svipptur innom for å kjøpe ei melk, og når det ikke er barn til stede. På lokalbutikken dette, ikke større butikker.

Tidligere bet han i båndet og bjeffet på meg når vi begynte å gå, etter å ha sittet bundet utenfor. Vi hadde et langt butikkopphold. Nå har han sluttet med det, og får alltid et bein som godbit :P Det bærer han stolt hjemover... Så mye som et lite tegn på overslagshandling igjen så kutter vi ut butikktur for godt.

Utrolig hvor mange hunder som IKKE liker å sitte utenfor butikken. Ikke alle eiere, inkl meg selv for en stund siden, som skjønner hvorfor hunden biter i båndet når eieren kommer ut.

Hvor mange har ikke bitt barn som kommer busende bort.. Og må derfor bli avlivet. Kun pga eieren som setter en usikker hund alene utenfor en skummel butikk.

Dette med loven og butikk:

Er det ikke slik at de ikke får sitte rett utenfor inngangen som er loven?? De han stå rundt hjørnet, eller på egne hundeparkeringer.

Med fare for at hunden kan bli stjelt eller slått;

Min er så stor at ingen tørr å gå bort. Dessuten ligner han på en ulv i følge små barn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skjer noe med hunden din. Enten den blir stjålet eller biter noe, så kan du jo tenke deg hvor viktig akkurat den liter med melken var.... Kanskje en litt fattig trøst at du i hvert fall fikk melka di, men ikke aner hvor hunden er?

Jaja da kan jeg iallefall lage meg en kopp kakao mens jeg gråter over tapt hund.

Nei herregud da, nå overdramatiseres det fryktelig her. Jeg er ikke den eneste som setter hunden min utenfor, og jeg er ikke den eneste som kommer til å fortsette med det heller.

Og nå har jeg pressisert mange ganger at jeg ikke gjør det ofte, det er faktisk mange ganger jeg går hjem med hunden før jeg går på butikken igjen.

Det hjelper ikke å belære oss, hadde vært mye bedre om dere la inn kreftene på å få satt opp ordentlige løsninger, fks. hundebur med mulighet for låsning, eller bare rett og slett åpne butikker for hunder, slik som mange steder i utlandet. (men det skjer vel ikke).

Jeg er som sagt klar over risikoen, og hadde jeg bodd et annet sted enn jeg gjør nå, hadde jeg ikke tatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja da kan jeg iallefall lage meg en kopp kakao mens jeg gråter over tapt hund.

Nei herregud da, nå overdramatiseres det fryktelig her. Jeg er ikke den eneste som setter hunden min utenfor, og jeg er ikke den eneste som kommer til å fortsette med det heller.

Og nå har jeg pressisert mange ganger at jeg ikke gjør det ofte, det er faktisk mange ganger jeg går hjem med hunden før jeg går på butikken igjen.

Det hjelper ikke å belære oss, hadde vært mye bedre om dere la inn kreftene på å få satt opp ordentlige løsninger, fks. hundebur med mulighet for låsning, eller bare rett og slett åpne butikker for hunder, slik som mange steder i utlandet. (men det skjer vel ikke).

Jeg er som sagt klar over risikoen, og hadde jeg bodd et annet sted enn jeg gjør nå, hadde jeg ikke tatt den.

Jeg skal fortelle det til en jeg kjenner som aldri har sett igjen hunden sin etter han bandt den utenfor en butikk for å "bare stikke inn". Eller kanskje til han som fant hunden sin, men som var så kraftig misshandlet at den måtte avlives? Jo da. Man "skal bare" fordi "man bare er nødt". Og en vakker dag så skjer det noe.... Men lenge leve latskapen og egoismen kanskje?

Og hva i all verden har en hund inne på en matbutikk å gjøre forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange redselshistorier man kan ta av, men hvorfor slenge de ut her og tråkke på de som er ærlige nok til å delta i debatten med ærlige svar???

Nei, man er klar over riskene og i utgangspunktet er det IKKE det denne debatten handler om. Den handler om hvorvidt man kunne funnet alternative metoder i denne situasjonen som ikke var enten å holde hunden hjemme eller binde den utenfor.

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er ikke noen stor fan av å binde hunden utenfor butikken jeg heller, men denne tråden begynner å bli litt drøy, vel? Å sammenlinge det med å krysse E6 for å komme kjappest til badevannet, liksom? Det er snakk om å stikke inn på butikken å kjøpe f.eks en liter melk, hvor lang tid kan DET ta da? :lol:

Men klart, jeg tar høyde for at det finnes en hundemorderbande jeg ikke har hørt om, som tråler landets butikker i håp om å finne en gjenglemt kjøter de kan mishandle til døde. Eller at alle landets ondskapsfulle småbarn bare henger rundt butikker i håp om at det skal være ei bikkje der de kan kaste litt stein på og slå med kjepper (kanskje de til og med har med seg egne balltre og/eller ishockeykøller?). Mye kan skje på 5 minutter, ingen tvil om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klart, jeg tar høyde for at det finnes en hundemorderbande jeg ikke har hørt om, som tråler landets butikker i håp om å finne en gjenglemt kjøter de kan mishandle til døde. Eller at alle landets ondskapsfulle småbarn bare henger rundt butikker i håp om at det skal være ei bikkje der de kan kaste litt stein på og slå med kjepper (kanskje de til og med har med seg egne balltre og/eller ishockeykøller?). Mye kan skje på 5 minutter, ingen tvil om det!

Beklager men jeg må bare...

:lol::P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klart, jeg tar høyde for at det finnes en hundemorderbande jeg ikke har hørt om, som tråler landets butikker i håp om å finne en gjenglemt kjøter de kan mishandle til døde.

OT: det er ikke så veldig mange år siden de faktisk fantes i Oslo..Mange hunder ble stjålet utenfor butikker etc, man antok at det var til bruk som sparrings-partner i hundekamper. Og ja, de som stjal trålet faktisk rundt og fant dem bundet og alene og det tok dem ca 1/2 minutt å løse dem og bortevekk var de...Husker det ble oppfordret i bla lokal-avisene om IKKE å forlate en hund uten tilsyn.

Personlig tør jeg ikke binde mine utenfor, er faktisk pyse-mor bare å sette dem igjen i bilen jeg, når jeg skal inn å handle. Faktisk hater jeg å forlate dem overhode; bil, hjemme, borte, whatever...

Men det er vel kanskje å trekke streken litt langt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: det er ikke så veldig mange år siden de faktisk fantes i Oslo..Mange hunder ble stjålet utenfor butikker etc, man antok at det var til bruk som sparrings-partner i hundekamper. Og ja, de som stjal trålet faktisk rundt og fant dem bundet og alene og det tok dem ca 1/2 minutt å løse dem og bortevekk var de...Husker det ble oppfordret i bla lokal-avisene om IKKE å forlate en hund uten tilsyn.

Med fare for å høres ut som en nordlenning eller vestlenning - Norge er LITT mer enn BARE Oslo.. Det er greit å ta høyde for det, også i sånne diskusjoner, kanskje?

Personlig tør jeg ikke binde mine utenfor, er faktisk pyse-mor bare å sette dem igjen i bilen jeg, når jeg skal inn å handle. Faktisk hater jeg å forlate dem overhode; bil, hjemme, borte, whatever...

Men det er vel kanskje å trekke streken litt langt, hehe.

At du har seperasjonangst har vel ikke så veldig mye med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres ut som en nordlenning eller vestlenning - Norge er LITT mer enn BARE Oslo.. Det er greit å ta høyde for det, også i sånne diskusjoner, kanskje?

Hehe, ja du har helt rett. Man blir bare litt "sånn Oslo" av og til :lol: Beklager..

Men selv om man tar høyde for hele landet er det vel lov å "opplyse" også om bare Oslo?

At du har seperasjonangst har vel ikke så veldig mye med saken å gjøre?

Igjen, poeng til deg :P Det var bare et dårlig forsøk på å ualvorliggjøre litt.

*uhu, lider på jobb, hvor er "barna" mine; uler, skraper på tastaturet, vil hjeeeem....*

Tilbake til opprinnelige. Jeg tror neppe jeg hadde satt hund i oppsatte bur utenfor butikker etc, ei heller bundet dem. Jeg tror at skal man på handletur har hunden det best hjemme.

Men det er vel også fordi jeg bor i en storby, kan tenke meg at det kan være annerledes litt utenfor byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er ikke noen stor fan av å binde hunden utenfor butikken jeg heller, men denne tråden begynner å bli litt drøy, vel? Å sammenlinge det med å krysse E6 for å komme kjappest til badevannet, liksom? Det er snakk om å stikke inn på butikken å kjøpe f.eks en liter melk, hvor lang tid kan DET ta da? :lol:

Men klart, jeg tar høyde for at det finnes en hundemorderbande jeg ikke har hørt om, som tråler landets butikker i håp om å finne en gjenglemt kjøter de kan mishandle til døde. Eller at alle landets ondskapsfulle småbarn bare henger rundt butikker i håp om at det skal være ei bikkje der de kan kaste litt stein på og slå med kjepper (kanskje de til og med har med seg egne balltre og/eller ishockeykøller?). Mye kan skje på 5 minutter, ingen tvil om det!

Jeg var spydig da jeg brukte E6, men jeg har nå altså ingen forståelse for at noen føler at de MÅ ha med hunden på butikken - og jeg har altså bodd både tre mil, femti meter og midt i mellom det fra butikker uten å sulte ihjel.

Folk får gjøre hva de vil, men at de ser seg NØDT til å binde hunden utenfor (og til og med samtidig klarer å gi uttrykk for bekymring) er dårlig planlegging eller latskap, det finnes alltid andre løsninger. For å understreke: Hvis folk vil binde hunden sin i nærheten av butikken, er det deres ansvar. Men da er det et valg de gjør av vilje og ønske, ikke som en dyd av nødvendighet.

Jeg kan til og med servere en løsning her og nå:

Til alle de som har glemt en liter melk eller en stratos eller dasspapir og kommer på det når dere går forbi nærbutikken på kveldsrunden - få en som er på vei inn i butikken til å handle det for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at hunden kan bli stjelt eller slått;

Min er så stor at ingen tørr å gå bort. Dessuten ligner han på en ulv i følge små barn :lol:

Heldig du :P Helt omvendt med min hund. Når vi møter barn utenfor butikker, på tur ol, kan det komme en løpende unge bort til meg å spør: "Duuuuuuuu, kan jeg få holde den søte hunden din?" Mens de hopper opp å ned slik at bikkja mi blir max stressa.

Jeg svarer som oftes: "Eh, NEI - ser han ut som en dokke synes du? Dessuten liker han ikke barn eller fremmende." Det er alltid en slager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle det til en jeg kjenner som aldri har sett igjen hunden sin etter han bandt den utenfor en butikk for å "bare stikke inn". Eller kanskje til han som fant hunden sin, men som var så kraftig misshandlet at den måtte avlives? Jo da. Man "skal bare" fordi "man bare er nødt". Og en vakker dag så skjer det noe.... Men lenge leve latskapen og egoismen kanskje?

Og hva i all verden har en hund inne på en matbutikk å gjøre forresten?

Joda, og barn blir også kidnappet mens de sykler alene rundt kvartalet etc etc, ting KAN skje, men det gjelder jo alle ting, nesten alt er en riskiko, men noen er mindre enn andre

Latskap og egoisme ja, det er faktisk ikke alle her i verden som har bil, og har energi til å gå en time til butikken, for så å gå enda en time med hunden. (Jeg har ikke en time til butikken bare så det er sagt, men det er det faktisk noen som har, om de må gå). Men likevel, jeg har ikke bil, og jeg har ikke den luksusen at jeg kan sette igjen hunden i den. Og er man først i butikkens trakter, er det veldig greit å bare ta det på veien hjem.

Man må faktisk ta med stedet man bor i vurderingen, som sagt ville jeg aldri satt ham utenfor i oslo, men her jeg bor er faktisk rånere det største problemet, ikke hundebander.

Det er ingen grunn til å være skinnhellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må faktisk ta med stedet man bor i vurderingen, som sagt ville jeg aldri satt ham utenfor i oslo, men her jeg bor er faktisk rånere det største problemet, ikke hundebander.

Det er ingen grunn til å være skinnhellig.

Hehe :rolleyes:

Ja, hadde man bodd i Oslo så hadde man kanskje ikke måtte gått en time til butikken heller??

Helt enig i at man burde ta stedet med i beregningen.

Sambo kommer fra Folldal og det er et liten, med forbehold så jeg ikke tråkker på noen som er derifra, sted i Østerdalen. Hadde jeg bodd der hadde jeg uten tvil kunnet satt hunden min utenfor butikken hvis jeg trengte melk. Der kjenner folk hverandre bedre.

Hadde jeg bodd på Tøyen, eller Oslo S hadde jeg latt hunden være hjemme. Der er butikken omtrent 1 min unna liksom.

Stedet har mye å si.

Mvh Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har noen formeninger om denne saken og hva slags løsninger man kan finne på? Eller er dere likegyldig og lar hunden stå hjemme?? :P

Mvh Linda

Bare litt tilbake til første innlegget. Hvorfor er man likegyldig om man lar hunden stå hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt å ikke kunne ta med hunden på butikken, men jeg gjør det ikke med mindre jeg har noen med som kan handle for meg (typisk en samboer) eller noen som kan holde (typisk en samboer som er lei av å handle og måtte betale for alt dillet man skal ha). For det første er det ingen egnede steder å binde hundene som ikke er foran butikken (og dermed ikke lovlig), for det andre skjer det lett ting. Er ikke lenge siden jeg så en mamma ta med seg ungen for å hilse på en søt golden som sto bundet fast utenfor en butikk.......... Eller hva med venninnen min som fikk skuddredd hund etter at noen idioter kastet kinaputter på han... Det må ikke gå galt, men det kan gå galt. Og jeg tar ikke sjansen.

Edit: kinaputtepisoden skjedde ikke i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var spydig da jeg brukte E6, men jeg har nå altså ingen forståelse for at noen føler at de MÅ ha med hunden på butikken - og jeg har altså bodd både tre mil, femti meter og midt i mellom det fra butikker uten å sulte ihjel.

Folk får gjøre hva de vil, men at de ser seg NØDT til å binde hunden utenfor (og til og med samtidig klarer å gi uttrykk for bekymring) er dårlig planlegging eller latskap, det finnes alltid andre løsninger. For å understreke: Hvis folk vil binde hunden sin i nærheten av butikken, er det deres ansvar. Men da er det et valg de gjør av vilje og ønske, ikke som en dyd av nødvendighet.

Jeg har ikke rare behovet for å binde hundene mine utenfor butikken, her er butikkene åpne fra 7 om morran til 23 om kvelden, jeg har bil, jeg trenger ikke å ta handlinga på luftetur. Men jeg har bodd i gokk uten bil, den gangen jeg var ung og det fortsatt var lov å binde hunder utenfor butikken uten at de ble kidnappa av romvesen og satanister, så jeg har faktisk forståelse for at det kan være kjekt å legge lufteturen innom nærbutikken om man må ha dopapir (for man kan klare seg uten melk og brød, men det er ****** kjipt å være tom for dopapir, liksom).

Det jeg reagerer på, er scenarioene som tegnes opp her. Det er jo ikke måte på hvor ille det kan gå - og det blir nesten litt latterlig, sånn til tross for at jeg antageligvis er den eneste som har svart i denne tråden som faktisk har fått en hund begjæret avlivet fordi den sto bundet utenfor butikken og vissnok angrep noen - vedkommende var forøvrig godt voksen og litt til, så det finnes tydeligvis ikke bare psykobarn som juger om slemme hunder, det finnes psykogamlinger også (og DET er grunnen til at mine hunder ikke står bundet alene - men det er MITT valg). Nei, det er ikke optimalt, jeg syns ikke det er nødvendig - men at det skal være så ille som det beskrives her, blir bare teit, rett og slett.

Som Lola Pagola sa, barn blir kidnappet når de sykler rundt kvartalet også, man får ikke angstanfall og kommer med lover som forbyr barn å sykle i kvartaler av den grunn. Man burde kanskje, for sikkerhets skyld, det finnes langt flere psykinger som er ute etter unger enn psykinger som tør å hente bikkjer (ihvertfall bikkjer som mine), ikke burde man kjøre bil heller, så mange som er ute og kjører i påvirket tilstand - særlig ikke nå i disse høsttider hvor nordmenn atter en gang blir overrasket over at det er glatte veier i Norge, og de kan du jammen meg møte på som fotgjenger også, og alle veit at man lettere havner i voldsepisoder om man er så teit at man tar en runde på byen en helgekveld, så egentlig burde man ikke gå ut av døra i det hele tatt, sånn i tilfelle noe grusomt skulle skje..

En ting er å være forsiktig og ta hensyn til både hund og omgivelser, men den paniske moralpreikinga i denne tråden blir som før nevnt en anelse drøy for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å være forsiktig og ta hensyn til både hund og omgivelser, men den paniske moralpreikinga i denne tråden blir som før nevnt en anelse drøy for min del.

Apropos panisk moralpreiking....:

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Man trenger ikke ha en master i rettsvitenskap for å skjønne at det betyr at det ikke er lov til å binde fast en hund utenfor butiikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...