Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjeft for feil rase


Decarabia

Recommended Posts

Ei jeg kjenner og jeg satt og diskuterte det med raser. Hun har satt sin elsk på dobermann og DP. Og det er også de 2 rasen hun har nå. Det er utrolig flotte raser på mange områder.

Vi ble sittende å diskutere litt ang hvilken raser vi liker og hvilken raser vi synes vi passer med. Og jeg klarer det dumme trekket å si at dobermann og DP ikke helt passer for meg. Men dette er jo kun ut av det jeg har lest om rasene og de jeg har hilst på og passet på og erfaringer fra forskjellige eiere.

Hun blir fly forbanna på meg og kaller meg opp i det høye. Hun mente jo samtidig at før jeg i det hele tatt kunne si at disse rasene ikke passet meg så fikk jeg skaffe meg dem og da uttale meg om den saken. Jeg svarer bare at joa jeg kunne jo gjort det, men hva om jeg da virkelig finner ut at disse rasene ikke passer for meg. Hva gjør jeg da? Fikk bare beskjed tilbake om at da fikk jeg bare omplassere dem.

Så nå sitter jeg jo her da og lurer virkelig på hvem som er mest gal. Jeg fordi jeg kun ut av det jeg har lest om rasene, hilst på, passet på og hørt på forskjellige erfaringer fra folk som virkelig eier disse rasene, eller henne som mener jeg heller skal skaffe meg rasene før jeg kan uttale meg?

Jeg går vel heller over at det er henne som er mest gal. Jeg vil da ikke skaffe meg 2 raser som utfra det jeg har fått vite om dem ikke passer meg, for så å finne ut neh passer meg ikke, dere får jeg bare omplassere.

Til dere med DP og dobermann, jeg sier ikke dette for å henge dere ut eller noe, men bare ut fra det jeg har forstått ang rasene. Har dere noen motargumenter så gi dem gjerne ut.

Etter en del kjefting fra hennes side så sier hun at jeg har jo dalmatiner. De er mye verre enn en dobermann eller DP noen gang kan bli. Og hva med de tynne fiskebeina av mynder?

Nå ja, jeg vet jo at hun ikke har så mye erfaringer med dalmiser og mynder. Hun har ikke engang lest om dem hellern eller hørt med andres erfaringer. Hvordan jeg vet det? Jo for hun har jo vært med mine hunder og har hele tiden sagt at dette er raser hun ikke kommer til å skaffe seg noen gang. Så jeg kan vel egentlig bruke det som motargument.

Altså noen finner en rase som de synes passer for seg mens andre raser ikke gjør det. Det er jo individuelt for hver enkelt. Ja, dalmisen, greyhound og whippet er hunder som passer meg utmerket synes jeg.

Noen med synspunkter? Jeg jeg virkelig lagt gullegget med å si at dobermann og DP ikke passer for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dramatikk? Så lenge du ikke har direkte fornærmet henne eller hundene hennes eller sagt noe du ikke kan stå for, er det vel ingenting å bry seg om? For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt hva denne tråden har på hundeprat å gjøre, for det handler jo om mellommenneskelige relasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hva du vil om barna til folk, men for all del ikke si noe om bikkja...

Det er jo damen som har et problem da. Ikke alle raser passer til alle mennesker, og at man faktisk klarer å innse at den og den rasen ikke passer en, er jo faktisk en bra egenskap. Så lenge du ikke har slengt fra deg en haug med spydige kommentarer om rasene/hundene hennes, så finnes det egentlig ikke noen grunn til at hun skal reagere på denne måten. At hun ikke takler at ikke alle ønsker hennes raser, er jo egentlig hennes problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj ta så av fordi du sier at disse to rasene ikke passer for deg, hun skal være glad hun har ei venninne som er ærlig og tørr og si det selvom hun selv har netopp disse rasene.

Jeg har også flere ganger at et par spesifike raser ikke passer for meg, rasen til en av mine beste venninner inkluderer disse rasene, men hun blir da ikke sur av den grunnen.

Og jeg blir da ikke sur når andre sier at de ikke kunne tenkt seg en blandingshund med BC i, smaken er som baken, heldigvis.

Det er IKKE du som er rar i denne situasjonen, folk må tåle å høre at den rasen man har ikke tiltaler andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du legger ut sånne problemstillinger her jeg. Hvorfor ikke heller ta det opp med venninnen din (som helt sikkert også leser her inne), istedet for å gjøre saken enda større ved å legge den ut her?

Alle har rett til å legge ut hva de vil av problemstillinger her inne uansett hva det skulle være, men det er opp til hver enkelt å SVARE på det. Om du i det heletatt synes det er ett innlegg som er for dumt så skjønner jeg ikke hvorfor du i det heletatt gidder å kaste bort tiden din på å svare henne med ekle kommentarer som får henne til å føle seg enda mer ille til mote.

Til hovedtopic. Vi har alle våre meninger om hvilke raser som passer for en og ikke, noen liker kinesisk nakenhund, mens noen liker grand danois. Vi er forskjellige, sånn er det bare. Virker rett og slett som hun ble fornermet av at du ikke ville valgt en av hennes favoritter, men det er jo da opp til deg. Jeg ville enkelt å greit gitt henne beskjed om at vi har alle hver vår smak, men at du ikke har noen ting mot hundene hennes fordi, å at hun selv har uttalt seg om at hun aldri ville hatt den type rase som du nettop har. Å hvorfor vet hun at den type rase ikke er noe for henne? Det er snakk om smak å behag, akkurat som med alt annet. Biler, klær, mat etc.

I mine øyne er det INGENTING å bli fornærmet for, du har lov å si din mening. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du legger ut sånne problemstillinger her jeg. Hvorfor ikke heller ta det opp med venninnen din (som helt sikkert også leser her inne), istedet for å gjøre saken enda større ved å legge den ut her?

Skjønner hva du mener. Dette har jo egentlig ingenting med HUND å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du legger ut sånne problemstillinger her jeg. Hvorfor ikke heller ta det opp med venninnen din (som helt sikkert også leser her inne), istedet for å gjøre saken enda større ved å legge den ut her?

1 Jeg har gjort det og snakker til en vegg

2 Hun er ldri her inne eller på noen forum for det er for tapere i hennes øyne

3 Hun mente det var greit å legge ut og hun leste helle dette før jeg posta det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Skal man bare poste tråder som er "nødvendig", så hadde det blitt et ****** snevert forum for min del. Jeg syns vel at flesteparten av trådene her er unødvendige - men jeg syns vel heller ikke at det er kjempenødvendig å drive og fortelle hvor unødvendig ymse tråder er heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt til venner om deres raser at den ikke passer for meg, at det ikke er min type hund osv. Er da ingen som blir sure av den grunn, og jeg tar det da heller ikke personlig om jeg får høre at dalmatiner ikke passer til den og den...

Ja for et drama du, hun venninnen din må da vitterlig være veldig hårsår, kanskje har hun hørt mye negativt om rasene.

Er DP dverg-pincher forresten?

Og ja, ser ikke problemet med denne tråden i det hele tatt, hva så om det handler om mennesker og ikke direkte hunder? Er da fortsatt hundeprat, og henger meg på belgerpia, det hadde vært snevert her om alle folk som synes diverse tråder er unødvendige fikk viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din hadde nok en litt sår tå fra før av, når dere begynte å diskutere. Jeg tviler vel på at hun seriøst ønsker at folk skal skaffe seg hunder av "hennes" rase for så å kvitte seg med dem hvis det faktisk ikke passer... ....

Men hvis hun ikke hadde en sår tå, så ja... kjipt for de respektive raser å ha en slik "talskvinne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...