Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsbånd til setter

Hampus

Recommended Posts

Skrevet

Har ei venninne som skal stille sin irske setter for første gang i helga.

Hun har ikke kjøpt noe utstillingsbånd og lurer på hva slags som er mest vanlig brukt på settere?

Skrevet

Hvis hun skal kjøpe her i Tromsø har de ikke på "den store Dyrebutikken", ikke på FK butikken, ikke på Gullfisken zoo, og var dårlig utvalg på polarsenteret. Kjøpte på Fugler og Akvarier i dag, men det var lite igjen der også. Er vel bare den + Tropehagen på Pyramiden (+ evt. veterinær?) som er igjen da :icon_confused: Så det er sagt. Veldig utleita, jeg fant ikke retrieverkobbel.

Skrevet
Hvis hun skal kjøpe her i Tromsø har de ikke på "den store Dyrebutikken", ikke på FK butikken, ikke på Gullfisken zoo, og var dårlig utvalg på polarsenteret. Kjøpte på Fugler og Akvarier i dag, men det var lite igjen der også. Er vel bare den + Tropehagen på Pyramiden (+ evt. veterinær?) som er igjen da :icon_confused: Så det er sagt. Veldig utleita, jeg fant ikke retrieverkobbel.

Ja det straffer seg å være ute i siste liten...

Men i verste fall så har jeg et par hun kanskje kan låne om ikke akkurat i 100% rett farve.

Bedre med et utstillingsbånd i feil men nøytral farve, enn et tykt halsbånd synes jeg.

Skrevet

Utstilling med fuglehund er mye mer uhøytidelig enn på andre raser. Folk kommer i jaktklær og med alle slags bånd, vanlig kobbel, strupebånd osv

Så det er ingen krise om en ikke har et 100% perfekt bånd.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...