Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken


Kristiin

Recommended Posts

Hei! Lyst til å prøve meg på ett dekken som syslesetting fra min side :)

Noen som har noe tips?

Tenkt å kjøpe en pledd på IKEA og fore med det og fine noe regntrekk og ha utpå :)

Skal innom sybutikken og spørre om råd :)

Skal jeg bruke knapper, eller bårrelås ? Noen som har laget selv her?

Gjerne kom med erfaring, råd, bilder av det du har laget, også må jeg ha ett må også da :P

Tenkte dette skulle bli julegave til dyret :P

---

lure på om jeg skulle ha det slikt:

http://www.ecosystem.no/gfx/5.jpg

slikt med feste foran på brystet og separert feste fra under (skjønner?)

Eller om jeg skal ha det slikt:

http://web3.custompublish.com/getfile.php/...Varmedekken.jpg

der festet under mangen er annerledes..

*Dobbelpost, mod. Marthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal ha flapp under magen så pass på at den ikke blir for løs, da henger bena til hunden seg fort opp i den og hunden snubler.

Jeg ville ikke valgt knapper, men borrelås, lettere å justere dekkenet.

Tips; du kan også kjøpe refleks og sy eller lime på dekkent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! Tusen takk! Utrolig bra linkt! Har du noe bilder av noe dekken du har laget selv?

edit! Nå har jeg det helt klart her!

Kjøpe flicpled på ikea.

Dra på fretex og kjøpe regnjakke eller noe ligne for å bruke.

Kjøpe en refleks vest og klippe ut mønster og sy på :D

Feste meg bårreløs og ha trykk knapper på enden som ekstra sikring.

Trenger jeg noe spesiell tråd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! Tusen takk! Utrolig bra linkt! Har du noe bilder av noe dekken du har laget selv?

edit! Nå har jeg det helt klart her!

Kjøpe flicpled på ikea.

Dra på fretex og kjøpe regnjakke eller noe ligne for å bruke.

Kjøpe en refleks vest og klippe ut mønster og sy på :P

Feste meg bårreløs og ha trykk knapper på enden som ekstra sikring.

Trenger jeg noe spesiell tråd ?

Jeg har ikke noe spesielt godt bilde. Bruker mest dekken i rufsevær og da tar jeg ikke så mye bilder. Men du kan jo se noen dekken her: http://www.hundedekken.com/galleri.php Jeg har sydd det i midten. (De hvite dingsene er refleksklistremerker som jeg har limt på.)

Når det gjelder tråd, er det best å bruke noe syntetisk. Du bør i hvertfall ikke bruke billig bommulstråd! Ellers ser det ut som om du har utstyrslista klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dekkenet nesten ferdig :lol:

Det vi mangeler er halefestet og noe mer under buken, vi slet litt med å forstå oppskrifta litt på slutten ..

Også var det ett lite for på regnjakka jeg kjøpte så vi bruke ikke flecen, men vi klippa ut ett dekken av det også ..

Så selve dekkene ser slik ut nå:

1-20.jpg

3-11.jpg

Som dere ser han han på To dekken nå, så tanken var at vi kunne bruke "hoveddekkent" til regn/varme dekken, og vis det er ekstra kaldt ute slenger vi på flecdekkent på først og regn/varmedekkenet oppå! Vi teta det og det funka bra!

Kan sikkert ev. bruk bare flecdekkent noen ganger også, men festet til flecdekkenet er ikke så fint ..

2-16.jpg

her ser dere bare flecdekkenet, men det feste rundt buken trenger vi ikke når vi bruker begge dekkenene :)

Så, hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får veldig lyst til å prøve selv ;)

Ble jo kjempefint! ser veldig fin og solid ut!

Har du sydd lenge? Jeg har fått meg en slik råflott sy-maskin men kan ikke å sy enda... Men jeg begynner på sykurs på Tirsdag faktisk :lol: Kanskje jeg kan prøve meg på et dekken jeg også ;)

Men er det vanskelig (for en nybegynner :) )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje å ta meg en tur til IKEA for å kjøpe fleeceteppe :)

Bare synd det er søndag.. :lol: Jeg kan alltids prøve, så får resultatet bli så som så... Kan jo være fint å prøve på kurset også ;)

Brukte du syntetisk tråd (finnes jo også refelxtråd komer jeg på)? Andre tips før jeg handler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...