Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken

Kristiin

Recommended Posts

Hei! Lyst til å prøve meg på ett dekken som syslesetting fra min side :)

Noen som har noe tips?

Tenkt å kjøpe en pledd på IKEA og fore med det og fine noe regntrekk og ha utpå :)

Skal innom sybutikken og spørre om råd :)

Skal jeg bruke knapper, eller bårrelås ? Noen som har laget selv her?

Gjerne kom med erfaring, råd, bilder av det du har laget, også må jeg ha ett må også da :P

Tenkte dette skulle bli julegave til dyret :P

---

lure på om jeg skulle ha det slikt:

http://www.ecosystem.no/gfx/5.jpg

slikt med feste foran på brystet og separert feste fra under (skjønner?)

Eller om jeg skal ha det slikt:

http://web3.custompublish.com/getfile.php/...Varmedekken.jpg

der festet under mangen er annerledes..

*Dobbelpost, mod. Marthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal ha flapp under magen så pass på at den ikke blir for løs, da henger bena til hunden seg fort opp i den og hunden snubler.

Jeg ville ikke valgt knapper, men borrelås, lettere å justere dekkenet.

Tips; du kan også kjøpe refleks og sy eller lime på dekkent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! Tusen takk! Utrolig bra linkt! Har du noe bilder av noe dekken du har laget selv?

edit! Nå har jeg det helt klart her!

Kjøpe flicpled på ikea.

Dra på fretex og kjøpe regnjakke eller noe ligne for å bruke.

Kjøpe en refleks vest og klippe ut mønster og sy på :D

Feste meg bårreløs og ha trykk knapper på enden som ekstra sikring.

Trenger jeg noe spesiell tråd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! Tusen takk! Utrolig bra linkt! Har du noe bilder av noe dekken du har laget selv?

edit! Nå har jeg det helt klart her!

Kjøpe flicpled på ikea.

Dra på fretex og kjøpe regnjakke eller noe ligne for å bruke.

Kjøpe en refleks vest og klippe ut mønster og sy på :P

Feste meg bårreløs og ha trykk knapper på enden som ekstra sikring.

Trenger jeg noe spesiell tråd ?

Jeg har ikke noe spesielt godt bilde. Bruker mest dekken i rufsevær og da tar jeg ikke så mye bilder. Men du kan jo se noen dekken her: http://www.hundedekken.com/galleri.php Jeg har sydd det i midten. (De hvite dingsene er refleksklistremerker som jeg har limt på.)

Når det gjelder tråd, er det best å bruke noe syntetisk. Du bør i hvertfall ikke bruke billig bommulstråd! Ellers ser det ut som om du har utstyrslista klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dekkenet nesten ferdig :lol:

Det vi mangeler er halefestet og noe mer under buken, vi slet litt med å forstå oppskrifta litt på slutten ..

Også var det ett lite for på regnjakka jeg kjøpte så vi bruke ikke flecen, men vi klippa ut ett dekken av det også ..

Så selve dekkene ser slik ut nå:

1-20.jpg

3-11.jpg

Som dere ser han han på To dekken nå, så tanken var at vi kunne bruke "hoveddekkent" til regn/varme dekken, og vis det er ekstra kaldt ute slenger vi på flecdekkent på først og regn/varmedekkenet oppå! Vi teta det og det funka bra!

Kan sikkert ev. bruk bare flecdekkent noen ganger også, men festet til flecdekkenet er ikke så fint ..

2-16.jpg

her ser dere bare flecdekkenet, men det feste rundt buken trenger vi ikke når vi bruker begge dekkenene :)

Så, hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får veldig lyst til å prøve selv ;)

Ble jo kjempefint! ser veldig fin og solid ut!

Har du sydd lenge? Jeg har fått meg en slik råflott sy-maskin men kan ikke å sy enda... Men jeg begynner på sykurs på Tirsdag faktisk :lol: Kanskje jeg kan prøve meg på et dekken jeg også ;)

Men er det vanskelig (for en nybegynner :) )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje å ta meg en tur til IKEA for å kjøpe fleeceteppe :)

Bare synd det er søndag.. :lol: Jeg kan alltids prøve, så får resultatet bli så som så... Kan jo være fint å prøve på kurset også ;)

Brukte du syntetisk tråd (finnes jo også refelxtråd komer jeg på)? Andre tips før jeg handler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...