Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken

Kristiin

Recommended Posts

Hei! Lyst til å prøve meg på ett dekken som syslesetting fra min side :)

Noen som har noe tips?

Tenkt å kjøpe en pledd på IKEA og fore med det og fine noe regntrekk og ha utpå :)

Skal innom sybutikken og spørre om råd :)

Skal jeg bruke knapper, eller bårrelås ? Noen som har laget selv her?

Gjerne kom med erfaring, råd, bilder av det du har laget, også må jeg ha ett må også da :P

Tenkte dette skulle bli julegave til dyret :P

---

lure på om jeg skulle ha det slikt:

http://www.ecosystem.no/gfx/5.jpg

slikt med feste foran på brystet og separert feste fra under (skjønner?)

Eller om jeg skal ha det slikt:

http://web3.custompublish.com/getfile.php/...Varmedekken.jpg

der festet under mangen er annerledes..

*Dobbelpost, mod. Marthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal ha flapp under magen så pass på at den ikke blir for løs, da henger bena til hunden seg fort opp i den og hunden snubler.

Jeg ville ikke valgt knapper, men borrelås, lettere å justere dekkenet.

Tips; du kan også kjøpe refleks og sy eller lime på dekkent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! Tusen takk! Utrolig bra linkt! Har du noe bilder av noe dekken du har laget selv?

edit! Nå har jeg det helt klart her!

Kjøpe flicpled på ikea.

Dra på fretex og kjøpe regnjakke eller noe ligne for å bruke.

Kjøpe en refleks vest og klippe ut mønster og sy på :D

Feste meg bårreløs og ha trykk knapper på enden som ekstra sikring.

Trenger jeg noe spesiell tråd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! Tusen takk! Utrolig bra linkt! Har du noe bilder av noe dekken du har laget selv?

edit! Nå har jeg det helt klart her!

Kjøpe flicpled på ikea.

Dra på fretex og kjøpe regnjakke eller noe ligne for å bruke.

Kjøpe en refleks vest og klippe ut mønster og sy på :P

Feste meg bårreløs og ha trykk knapper på enden som ekstra sikring.

Trenger jeg noe spesiell tråd ?

Jeg har ikke noe spesielt godt bilde. Bruker mest dekken i rufsevær og da tar jeg ikke så mye bilder. Men du kan jo se noen dekken her: http://www.hundedekken.com/galleri.php Jeg har sydd det i midten. (De hvite dingsene er refleksklistremerker som jeg har limt på.)

Når det gjelder tråd, er det best å bruke noe syntetisk. Du bør i hvertfall ikke bruke billig bommulstråd! Ellers ser det ut som om du har utstyrslista klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dekkenet nesten ferdig :lol:

Det vi mangeler er halefestet og noe mer under buken, vi slet litt med å forstå oppskrifta litt på slutten ..

Også var det ett lite for på regnjakka jeg kjøpte så vi bruke ikke flecen, men vi klippa ut ett dekken av det også ..

Så selve dekkene ser slik ut nå:

1-20.jpg

3-11.jpg

Som dere ser han han på To dekken nå, så tanken var at vi kunne bruke "hoveddekkent" til regn/varme dekken, og vis det er ekstra kaldt ute slenger vi på flecdekkent på først og regn/varmedekkenet oppå! Vi teta det og det funka bra!

Kan sikkert ev. bruk bare flecdekkent noen ganger også, men festet til flecdekkenet er ikke så fint ..

2-16.jpg

her ser dere bare flecdekkenet, men det feste rundt buken trenger vi ikke når vi bruker begge dekkenene :)

Så, hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får veldig lyst til å prøve selv ;)

Ble jo kjempefint! ser veldig fin og solid ut!

Har du sydd lenge? Jeg har fått meg en slik råflott sy-maskin men kan ikke å sy enda... Men jeg begynner på sykurs på Tirsdag faktisk :lol: Kanskje jeg kan prøve meg på et dekken jeg også ;)

Men er det vanskelig (for en nybegynner :) )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje å ta meg en tur til IKEA for å kjøpe fleeceteppe :)

Bare synd det er søndag.. :lol: Jeg kan alltids prøve, så får resultatet bli så som så... Kan jo være fint å prøve på kurset også ;)

Brukte du syntetisk tråd (finnes jo også refelxtråd komer jeg på)? Andre tips før jeg handler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...