Gå til innhold
Hundesonen.no

Eukanuba vs Royal Canin?


ipadda

Recommended Posts

Siden du råfôrer og tydeligvis aldri vil tillate at dine 4-beinte får tygge i seg slik sagflis som tørrfôr tydeligvis framstår som, så skjønner jeg ikke at interessen for innholdet skal ha noe annet for seg enn at du skal fortelle alle andre hvor dårlig det er ? For det er jo det du gjør i hver eneste diskusjon om fôring ?

Og dermed er jeg altså, i dine øyne, ikke kvalifisert til å kritisere mangelen på informasjon? Skal jeg, som råfôrer, ikke få lov til å kritisere fôrprodusentene for at de holder tilbake relevant info på internett?

Ja, jeg er faktisk interessert i innholdet til de tørrfôrene som er på markedet, selv om jeg altså selv fôrer rått. Er det kritikkverdig? Mener du at kun de som fôrer med det-og-det fôret skal ha enkel tilgang til innholdsfortegnelsen? Hvorfor, om jeg får spørre?

Og jeg venter fremdeles på en forklaring fra deg om hvorfor jeg er paranoid og fanatisk... Kom igjen, la oss nå for all del få høre det! Definér paranoia og fanatisme, og fortell oss hvorfor jeg i dine øyne fortjener disse diagnosene fordi jeg ønsker info om innholdsfortegnelser på internett.

Fant du den ikke nå heller ? Ligger her.!

http://www.eukanuba-eu.com/Norge/products/201.htm

Joda, og takk for lenken. Men det jeg altså kritiserer er den generelle mangelen på innholdsfortegnelser på hjemmesidene til diverse fôrprodusenter. All ære til Eukanuba for at de er blant de som legger dette ut på internett. Jeg har en venninne som har en hund med allergi mot kylling, og hun sliter litt med å finne et tørrfôr som både er uten kylling OG har et høyt nok fettinnhold i forhold til hundens aktivitetsnivå. Hun sliter skikkelig med å finne innholdsfortegnelser på nett, og som beboer i en ganske avsidesliggende bygd kan hun ikke kjøre milevis omkring til dyrebutikker og lete gjennom innholdsfortegnelser i fôrhyllene. Det er faktisk ikke alle som bor i eller nær større byer med mange dyrebutikker!

Selv bor jeg på landet og har 1,5 kilometer å gå til min egen postkasse, men jeg har faktisk to dyrebutikker innen etpar mils omkrets, så jeg bor langt mer sentralt enn venninnen min. Da jeg bodde i Oslo hadde jeg selvfølgelig betydelig bedre tilgang til dyrebutikker, så da kunne jeg gjort det Siri tydeligvis mener at man som ikke-paranoid og ikke-fanatisk hundeeier skal gjøre: gå fra dør til dør i utallige dyrebutikker for å finne informasjon som like gjerne kunne vært enkelt tilgjengelig på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f***? Paranoia og fanatisme, bare fordi "enkelte" ikke kan finne informasjon som burde ligge ute på nettstedene til fôrprodusentene?

Blir kanskje litt vel tungvindt å stå på dyrebutikken å sammeligne og evt skrive opp innholdsfortegnelsen ser jeg for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin har da en full næringsanalyse på fôrene sine på sin hjemmeside.. Kan ikke se at det skal være så vanskelig å finne denne info'en uten å måtte reise seg opp fra PC'n engang..

(http://www.royalcanin.no/MEDIUM+Adult.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1Q00.ips?template=webshop - kun som eksempel)

Men hva som er "best" kan ikke leses utifra noen tabell - som du jo ser her i diskusjonen også. Nettopp fordi det er hva som fungerer best på DIN hund som gjør fôret best for dere.

Så prøv det ene i ca 3 mndr - og hvis det er ting du ikke er fornøyd med - prøv det andre.

Men det er ikke noen vits å gi det en uke og så komme med noen "dom" - på den tiden har ikke hunden i det hele tatt begynt å ha få virkningen av verken fordelene eller ulempene. Bortsett fra evt. allergiske reaksjoner, selvsagt - da MÅ man slutte umiddelbart.'

Ang. fôrskiftet, så er disse fôrene nokså likeverdige vil jeg tro. Så hvis man blander i litt etter litt av den nye typen (over f.eks. en ukes tid) så bør hunden ikke reagerer i magen i det hele tatt.

Mine tåler fôrskifter når jeg bare fordeler det over 2-3 dager, men hvis man har en følsom mage på hunden så er det mer fornuftig å gjøre det ennå saktere.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bor jeg på landet og har 1,5 kilometer å gå til min egen postkasse, men jeg har faktisk to dyrebutikker innen etpar mils omkrets, så jeg bor langt mer sentralt enn venninnen min. Da jeg bodde i Oslo hadde jeg selvfølgelig betydelig bedre tilgang til dyrebutikker, så da kunne jeg gjort det Siri tydeligvis mener at man som ikke-paranoid og ikke-fanatisk hundeeier skal gjøre: gå fra dør til dør i utallige dyrebutikker for å finne informasjon som like gjerne kunne vært enkelt tilgjengelig på internett.

Tja.. I de aller fleste dyrebutikker jeg har vært innom, så har de hatt både Eukanuba og RC i tillegg til f.eks Pro Plan. Det er vel heller ikke værre enn at man sender de en mail og spør om en komplett innholdsfortegnelse - sånn når man allikevel sitter på internett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin har da en full næringsanalyse på fôrene sine på sin hjemmeside.. Kan ikke se at det skal være så vanskelig å finne denne info'en uten å måtte reise seg opp fra PC'n engang..

(http://www.royalcanin.no/MEDIUM+Adult.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1Q00.ips?template=webshop - kun som eksempel)

Og for å gjøre det enda enklere. Når du har kommet inn på den siden, scroll helt ned og vips der får du en link til "næringtabell" (pdf) Så vansklig var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin har da en full næringsanalyse på fôrene sine på sin hjemmeside.. Kan ikke se at det skal være så vanskelig å finne denne info'en uten å måtte reise seg opp fra PC'n engang..

(http://www.royalcanin.no/MEDIUM+Adult.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1Q00.ips?template=webshop - kun som eksempel)

Susanne

Og for å gjøre det enda enklere. Når du har kommet inn på den siden, scroll helt ned og vips der får du en link til "næringtabell" (pdf) Så vansklig var det :wub:

At RC har innholdsfortegnelser liggende ute, hjelper meg ikke i det hele tatt når jeg leter etter innholdsfortegnelser på Eukanuba sine sider. Det var Eukanuba jeg kommenterte i posten min. Det kunne dere faktisk funnet ut uten å måtte reise dere opp fra PC-en engang, om dere hadde sjekket hva jeg skrev.

Så vanskelig var det. :)

Jeg sendte faktisk en e-post til importøren av Eukanuba i Norge (Premium Pet Products Norge AS, som har nettstedet www.eukanuba.no) og spurte dem om de hadde noen innholdsfortegnelser på internett, og om de kunne sende meg lenker til hvor de lå. Svaret jeg fikk var: "Innholdsfortegnelsen finner du på sekkene, eller brosjyren i butikken du kjøper fôr."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, og takk for lenken. Men det jeg altså kritiserer er den generelle mangelen på innholdsfortegnelser på hjemmesidene til diverse fôrprodusenter. All ære til Eukanuba for at de er blant de som legger dette ut på internett. Jeg har en venninne som har en hund med allergi mot kylling, og hun sliter litt med å finne et tørrfôr som både er uten kylling OG har et høyt nok fettinnhold i forhold til hundens aktivitetsnivå. Hun sliter skikkelig med å finne innholdsfortegnelser på nett, og som beboer i en ganske avsidesliggende bygd kan hun ikke kjøre milevis omkring til dyrebutikker og lete gjennom innholdsfortegnelser i fôrhyllene. Det er faktisk ikke alle som bor i eller nær større byer med mange dyrebutikker!

At RC har innholdsfortegnelser liggende ute, hjelper meg ikke i det hele tatt når jeg leter etter innholdsfortegnelser på Eukanuba sine sider. Det var Eukanuba jeg kommenterte i posten min. Det kunne dere faktisk funnet ut uten å måtte reise dere opp fra PC-en engang, om dere hadde sjekket hva jeg skrev.

Jeg gikk ut i fra det du skrev lenger opp jeg :wub: og siden du alt hadde funnet eukanuba sin, så regnet jeg med at det var RC du var ute etter.

Eucanuba: http://www.eukanuba-eu.com/Norge/products/201.htm

RC: http://www.royalcanin.no/MEDIUM+Adult.9SVT...emplate=webshop

Var det ikke næringstabell og innhold du var ute etter? Har jeg misforstått totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Moghrebi, jeg svarte på ditt utsagn: "Er det ikke merkelig at det skal være så UTROLIG vanskelig å finne innholdsfortegnelser på hjemmesidene til fôrprodusentene?"

Så jeg antok at du ikke fant noen av dem, ikke at du brukte flertall om Eukanuba..

Men akk og ve - så feil man kan ta!

Og fysj så fælt HVIS man hadde måttet få tak i info om noe på en mere tungvint måte enn internett. (Som ikke var nødvendig her heller)

TENK hvordan det var i gamle dager, hvor man ikke kunne gjøre praktisk talt ALT uten å lette på stumpen... Vi fant da ut innholdsfortegnelser, sammenlignet fôrtyper og sånn dag også. Merkelig...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke næringstabell og innhold du var ute etter? Har jeg misforstått totalt?

Joda, det var det. Og jeg synes det er flott at RC og enkelte andre fôrprodusenter har denne informasjonen tilgjengelig på nett. Bare synd at ikke alle har det.

Beklager Moghrebi, jeg svarte på ditt utsagn: "Er det ikke merkelig at det skal være så UTROLIG vanskelig å finne innholdsfortegnelser på hjemmesidene til fôrprodusentene?"

Så jeg antok at du ikke fant noen av dem, ikke at du brukte flertall om Eukanuba..

Men akk og ve - så feil man kan ta!

Og fysj så fælt HVIS man hadde måttet få tak i info om noe på en mere tungvint måte enn internett. (Som ikke var nødvendig her heller)

TENK hvordan det var i gamle dager, hvor man ikke kunne gjøre praktisk talt ALT uten å lette på stumpen... Vi fant da ut innholdsfortegnelser, sammenlignet fôrtyper og sånn dag også. Merkelig...

Susanne

Uff ja, alt var mye bedre under krigen, ikke sant? Jeg skjønner at du lengter tilbake til da det ikke var noe internett, for noe så forferdelig som enkelt tilgjengelig informasjon er virkelig en uting. Man blir liksom så bortskjemt, og så begynner man å klage (slik som onde, grusomme, forferdelige, late jeg altså gjør).

Nei, tilbake til stensilmaskinenes tid! Eller nei, hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke liksågodt lengte tilbake til før telefonens tid, da man måtte lette på stumpen hver gang man skulle ha tak i folk. Åh ja, tenk om verden kunne bli så vidundelig tungvint igjen!

At du synes at folk skal kjøre milevis omkring til ulike dyrebutikker og skrive ned innholdsfortegnelsen på de fôrtypene de vurderer, fordi dette i dine øyne er en mer respektabel (?) infosamlingsmetode enn å søke på internett, sier jo en god del om deg og din holdning til internett. Jeg går ut ifra at du selv aldri innhenter info på internett hvis det lar seg gjøre på en annen og mer arbeidskrevende måte...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet jeg. Har du ikke fått linker til det du lurte på da Moghrebi? Mao så ligger det jo på nett, selv om du ikke fant dem, så da er vet vel lite å kritisere Eukanuba for på det området.

Og ja, det hender jo man er ute etter informasjon som ikke er tilgjengelig på nett. All verdens informasjon ligger jo ikke tilgjengelig for alle på internett. Da hender det seg at man må gå til andre skritt for å skaffe seg denne informasjonen. What's the big deal liksom? :)

Forøvrig har jeg prøvd begge de nevnte fortypene. Den eneste forskjellen jeg har merket er at begge bikkjene faktisk spiser RC. Eukanuba var det bare den ene som spiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet noen år i dyrebutikk og d er helt utrolig hvor forskjellig hunder kan reagere på fór! Noen kunder kom inn og ville absolutt ikka ha Eukanuba fordi hunden røyta, ble dårlig i magen osv, mens neste kunde iallefall ikke skulle ha RC for d var bare noe dritt.. Begge fórtypene er bra, men jeg for min del, heller faktisk mest mot RC for d fungerer kjempebra på min hund. Fin avføring og skikkelig glansfull pels :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...