Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei alle sammen


Linda Kristin

Recommended Posts

Jeg er ny her på forumet og tenkte jeg skulle skrive litt om meg og mine.

Jeg er ei jente født i 80 som er bosatt i Østfold. Her bor jeg sammen med min samboer og våre to barn.

Jeg er en aktiv akvarist og sitter i styret i den lokale akvarieklubben. Akvariehobbyen er en stor del av livet mitt.

Jeg har vokst opp sammen med katter og i min barndom hadde vi også hund, men det er mange år siden. Fikk den triste med allikevel ventede nyheten om at jeg er allergisk mot katt for 3 uker siden. Har alltid være smått allergisk mot katter, men etter min siste fødsel har dette blitt værre. Hadde to puser som fikk nye gode hjem og nå er det så tomt her.

Samtidig så har jeg alltid ønsket meg hund igjen og siden tester viser at jeg ikke er allergisk mot hund så er jo saken litt lettere. Dere kan sikkert forestille hvor hjerteskjærende det er å forklare barn at pusene må flytte.

Sambo driver med jakt. Det er også grunnlaget for valget vi tok ang. hunderase.

Ellers er vi en ganske aktiv familie og liker å ta en tur på blades mens ungene sykler/er i vogn om sommeren.

Så var det valget. Siden vi ikke har et stort hus, selvom det er på 96 kvadrat, så ville vi ikke ha en stor hund, men den burde kunne være aktiv og pluss hvis den har litt jaktinstinkter. Derfor falt valget på en Jack Russel Terrier.

Cesar kommer til oss i neste uke og vi gleder oss masse. Skal bli deilig med hund igjen. Katter er vel å bra, men hund er litt annerledes.

Så med dette sier jeg hei til alle dere og håper på masse tips og gode råd her inne.

Mvh Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så flott at det er flere fra Askim her. Hadde håpet å treffe noen flere med hunder i Askim.

Selv bor jeg bak Hydro Texaco, nesten ved bærpresseriet.

Har ei venninde som har en golden retriver og min mor har en tysk kleinspitz, men det er utrolig kjekt å møte andre som har hund.

Tar deg på ordet og tar gjerne en tur etter at nurket komme. Av det jeg har lest og blitt fortalt er det viktig å sosialisere hunden og da er vel turer ypperlige.

Mvh Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Cecilie du kjenner med Zanto eller? Hun bor jo i nærheten av deg :) Bare gi beskjed om du vil gå tur etterhvert vet du.. Har ei venninne med japansk spisshund og pomeranian tisper, så hadde jo vært moro om vi kunne blitt en liten gjeng som traff hverandre av og til også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...