Jump to content
Hundesonen.no

Registrere championat hos SKK

LouDan

Recommended Posts

I sommer var jeg, mamma og Bajnok på verdensutstillingen, og jeg fant i dag ut at resultatene endelig har kommet. Det jeg nå lurer på er hvordan registerer jeg championatet. Bajnok ble Svensk Champion der, så vil jo gjerne få registrert det :icon_redface:

Gratulerer!

Søknaden gjøres på samme måte som her i Norge - man printer ut championatsøknadsskjemaet (http://www.skk.se/pdf/blanketter/reg/chanm_1113.pdf), fyller det i og sender det til SKK sammen med bekreftelse på ditt norske champ.

Slik gjorde i alle fall jeg det i fjor - og det funket relativt bra (måtte bare informere NKK om det når jeg fikk godkjenningen fra SKK - noe jeg trodde skulle skje automatisk)

Susanne

Jeg sendte mail til NKK med vedl. utskrift av den Svenske siden (Hunddata) som bekreftelse - og da la de inn tittelen. Men jeg håper og tror at dette eg. skal gå "automatisk" da - dvs at SKK informerer NKK om slikt (og omvendt).

Susanne

Jeg sendte mail til NKK med vedl. utskrift av den Svenske siden (Hunddata) som bekreftelse - og da la de inn tittelen. Men jeg håper og tror at dette eg. skal gå "automatisk" da - dvs at SKK informerer NKK om slikt (og omvendt).

Susanne

Det foregår dessverre ikke automatisk - enhver utstiller må sørge for at titlene de vil ha (og har vunnet...) blir registrert av NKK, og NKK må ha en bekreftelse fra landet der tittelen er oppnådd.

Det norske championatet kommer heller ikke automatisk, en må også søke om dette. Men en kan og skal stille i championklassen før en har fått championatet bekreftet av NKK.

Jeg trodde det ble lagt inn automatisk jeg,at SKK informerte NKK...Men jeg får vel sende en mail til NKK da:)

Nopp, to ganger har jeg oppnådd tittler i Sverige. Begge gangene blir dem registrert av SKK HUndata. Men Such måtte jeg først søke til SKK for å få registrert. WW tittlen er automatisk registrert av SKK.

Til NKK kan du levere en kopi på mail/utskrift fra SKK Hundata så blir det godkjent.

Jeg trodde det ble lagt inn automatisk jeg,at SKK informerte NKK...Men jeg får vel sende en mail til NKK da:)

Nå har vel kennelklubbene nok å gjøre, om de ikke også skal ha ansvar for å fortelle 30 andre kennelklubber i Europa hver gang noen fra deres land har vært på besøk og fått en ny tittel...

Det funket i alle fall innenfor Nordisk Kennelunion (de nordiske landenes kennelklubber) tidligere å gi hverandre beskjed om oppnådde titler.

Men det var jo i de "gode gamle dager" da man måtte få tilsendt skjemaer, søke hit-og-dit, og alt funket pr vanlig post.. Men dataalderen gir "fotsoldatene" dårligere service i denne saken, selv om det sånn teknisk sett ikke burde være sååå vanskelig å få til en eller annen form for automatisk varsling mellom i alle fall de nærmeste kennelklubbene.

Forsåvidt var det ikke sååå "gamle dager" heller - kun de to siste av mine som jeg har måttet gjøre dette på, 6 åringen gikk det automatisk på i alle fall (dvs for 3-4 år siden).

Dog er NKK'damene kjempeflinke og kvikke når man sender de beskjed, da - så det ER jo ikke noe stort problem å gjøre det heller, da.

Susanne

Gratulerer!

Søknaden gjøres på samme måte som her i Norge - man printer ut championatsøknadsskjemaet (http://www.skk.se/pdf/blanketter/reg/chanm_1113.pdf), fyller det i og sender det til SKK sammen med bekreftelse på ditt norske champ.

Slik gjorde i alle fall jeg det i fjor - og det funket relativt bra (måtte bare informere NKK om det når jeg fikk godkjenningen fra SKK - noe jeg trodde skulle skje automatisk)

Susanne

Hva kan regnes som bekreftelse på norsk championat da? Er litt grønn på dette området :)

Tusen takk :)

• 4 weeks later...

Hvis hunden ikke er N UCH fra før (ikke godkjent) blir den heller ikke S UCh med ett cert.

Dersom den har fått tre svenske cert og derfor blitt S UCh skriver man på dèt på champ.søknaden og sender den til SKK. Utskrift fra Dog Web funket også for SKK (de har jo adgang å gå inn og sjekke selv, så egentlig er de ganske greie på dette..)

Susanne

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
    • Dette albumet har flere låter han liker. Artisten har gitt ut flere: https://music.youtube.com/playlist?list=PLQKkIV10JKf_ZFZxjvkB-LUc00Kyiifhz&si=Hc2-qFcJVQEsqZ_G
    • Om økonomien er stram låner man bøker på biblioteket. 100% positiv hverdagslydiget (eller Hverdagslydighet fra valp til voksen som den nye versjonen heter), På talefot med hunden, eller andre gode hundebøker. Men ta en titt på fra Bølle til bestevenn-seriene, Maren bruker mye metoden der med å få hunden til å legge seg og være trygg i sengen sin.
    • Jeg har ikke lyst til å beskrive metode å trene inn ro med tekst på internett. Kroppspråk, toneleie, timing og ikke minst følelser. Jeg anbefaler å leie inn en instruktør. Det er alltid det beste, fordi de ser en utenifra. En ser ikke sitt eget kroppsspråk, og når en har fokus på hunden og barna så er det fort gjort å glemme eget kroppsspråk. Alternativt, om økonomien er veldig stram: Dunbar Academy abonnement? 
    • Jeg tenker at hvis du har en solid "gå og legg deg på plassen din"-kommando så er det en fin avledning når hun maser sånn. Men pass også på at hun ikke blir eksludert når det er barn inne i bildet. Ellers så er det kontrollert og rolig omgang med barn. Sett dere ned på litt avstand til en barnehage i hentetid, og belønn ro og kontakt. Gå tur sammen med små barn og/eller barnevogn, helst uten nærkontakt mellom hund og barn. Lær hunden at hun får være med selv om det er barn der, men at hun ikke trenger å bry seg om dem.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...