LouDan Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 I sommer var jeg, mamma og Bajnok på verdensutstillingen, og jeg fant i dag ut at resultatene endelig har kommet. Det jeg nå lurer på er hvordan registerer jeg championatet. Bajnok ble Svensk Champion der, så vil jo gjerne få registrert det
SusanneL Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 Gratulerer! Søknaden gjøres på samme måte som her i Norge - man printer ut championatsøknadsskjemaet (http://www.skk.se/pdf/blanketter/reg/chanm_1113.pdf), fyller det i og sender det til SKK sammen med bekreftelse på ditt norske champ. Slik gjorde i alle fall jeg det i fjor - og det funket relativt bra (måtte bare informere NKK om det når jeg fikk godkjenningen fra SKK - noe jeg trodde skulle skje automatisk) Susanne
Mini Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 Litt OT,men hvordan får man den svenske ch. tittelen registrert på dogweb?
SusanneL Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 Jeg sendte mail til NKK med vedl. utskrift av den Svenske siden (Hunddata) som bekreftelse - og da la de inn tittelen. Men jeg håper og tror at dette eg. skal gå "automatisk" da - dvs at SKK informerer NKK om slikt (og omvendt). Susanne
SFX Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2008 Jeg sendte mail til NKK med vedl. utskrift av den Svenske siden (Hunddata) som bekreftelse - og da la de inn tittelen. Men jeg håper og tror at dette eg. skal gå "automatisk" da - dvs at SKK informerer NKK om slikt (og omvendt). Susanne Det foregår dessverre ikke automatisk - enhver utstiller må sørge for at titlene de vil ha (og har vunnet...) blir registrert av NKK, og NKK må ha en bekreftelse fra landet der tittelen er oppnådd. Det norske championatet kommer heller ikke automatisk, en må også søke om dette. Men en kan og skal stille i championklassen før en har fått championatet bekreftet av NKK.
Mini Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2008 Jeg trodde det ble lagt inn automatisk jeg,at SKK informerte NKK...Men jeg får vel sende en mail til NKK da:)
Guest Jonna Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2008 Jeg trodde det ble lagt inn automatisk jeg,at SKK informerte NKK...Men jeg får vel sende en mail til NKK da:) Nopp, to ganger har jeg oppnådd tittler i Sverige. Begge gangene blir dem registrert av SKK HUndata. Men Such måtte jeg først søke til SKK for å få registrert. WW tittlen er automatisk registrert av SKK. Til NKK kan du levere en kopi på mail/utskrift fra SKK Hundata så blir det godkjent.
SFX Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2008 Jeg trodde det ble lagt inn automatisk jeg,at SKK informerte NKK...Men jeg får vel sende en mail til NKK da:) Nå har vel kennelklubbene nok å gjøre, om de ikke også skal ha ansvar for å fortelle 30 andre kennelklubber i Europa hver gang noen fra deres land har vært på besøk og fått en ny tittel...
SusanneL Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2008 Det funket i alle fall innenfor Nordisk Kennelunion (de nordiske landenes kennelklubber) tidligere å gi hverandre beskjed om oppnådde titler. Men det var jo i de "gode gamle dager" da man måtte få tilsendt skjemaer, søke hit-og-dit, og alt funket pr vanlig post.. Men dataalderen gir "fotsoldatene" dårligere service i denne saken, selv om det sånn teknisk sett ikke burde være sååå vanskelig å få til en eller annen form for automatisk varsling mellom i alle fall de nærmeste kennelklubbene. Forsåvidt var det ikke sååå "gamle dager" heller - kun de to siste av mine som jeg har måttet gjøre dette på, 6 åringen gikk det automatisk på i alle fall (dvs for 3-4 år siden). Dog er NKK'damene kjempeflinke og kvikke når man sender de beskjed, da - så det ER jo ikke noe stort problem å gjøre det heller, da. Susanne
LouDan Skrevet 9. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Oktober 2008 Gratulerer! Søknaden gjøres på samme måte som her i Norge - man printer ut championatsøknadsskjemaet (http://www.skk.se/pdf/blanketter/reg/chanm_1113.pdf), fyller det i og sender det til SKK sammen med bekreftelse på ditt norske champ. Slik gjorde i alle fall jeg det i fjor - og det funket relativt bra (måtte bare informere NKK om det når jeg fikk godkjenningen fra SKK - noe jeg trodde skulle skje automatisk) Susanne Hva kan regnes som bekreftelse på norsk championat da? Er litt grønn på dette området Tusen takk
Mini Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2008 Jeg tok en kopi av championatdiplomen og la ved,det gikk bra:)
LouDan Skrevet 10. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 10. Oktober 2008 Jeg tok en kopi av championatdiplomen og la ved,det gikk bra:) Koster ikke championat diplomet 100 kroner?
Slevedyret Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2008 Jeg kjøpte ikke NUCH championat-diplom, og brukte mailen fra NKK om oppnådd NUCH som bekreftelse. Funket fint det også
Synnikken Skrevet 7. November 2008 Rapporter Skrevet 7. November 2008 Men hva visst hunden ikke hadde vært champion i Norge ennå da?
SusanneL Skrevet 9. November 2008 Rapporter Skrevet 9. November 2008 Hvis hunden ikke er N UCH fra før (ikke godkjent) blir den heller ikke S UCh med ett cert. Dersom den har fått tre svenske cert og derfor blitt S UCh skriver man på dèt på champ.søknaden og sender den til SKK. Utskrift fra Dog Web funket også for SKK (de har jo adgang å gå inn og sjekke selv, så egentlig er de ganske greie på dette..) Susanne
Synnikken Skrevet 9. November 2008 Rapporter Skrevet 9. November 2008 Takk for svar Susanne Lenge leve nyskjerrigheten..
SusanneL Skrevet 9. November 2008 Rapporter Skrevet 9. November 2008 Det er veldig vanskelig å lære noe nytt uten (nyskjerrighet) i hvertfall... Så bare spør! Susanne
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar