Gå til innhold
Hundesonen.no

Tromsø, igjen.


Gjest

Recommended Posts

Så - Tromsøværinger, skal vi skape litt glede i høstmørket og skape et lite møte? Vi er jo en god del Tromsøfolk her nå, så det bør jo gå om man er lysten på ett treff ;)

Har på følelsen av at mange er kjent fra før av, men ja... Jeg er ikke det :)

Tid og stunder kan vi komme tilbake med senere, hvis det er interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er strengt tatt ikke satt på plass enda... hehe.

Iallefall en dag der vi har meldt pent vær, for erfaringen er at på høsten med surt og ekkelt vær, mørke og en drøye 0 grader med vind, kan slike ting bli korte og kjipe. Med mindre vi er skikkelig entusiastiske og glade den dagen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er strengt tatt ikke satt på plass enda... hehe.

Iallefall en dag der vi har meldt pent vær, for erfaringen er at på høsten med surt og ekkelt vær, mørke og en drøye 0 grader med vind, kan slike ting bli korte og kjipe. Med mindre vi er skikkelig entusiastiske og glade den dagen :icon_redface:

Hehe, vi er da vant til å bo i Tromsø?! Men er tanken at man går tur sammen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jo :icon_redface:

Jeg vet ikke helt, tur tror jeg kan bli vanskelig med mindre Luna plutselig bedrer Retrievergemyttet sitt og faktisk klarer å gå tur med andre hunder uten å dø på seg fordi hun ikke får leke. *puste inn etter superlang setning*

Tenker mer sånn treff ala "hei her er vi, lar hundene snuse litt på hverandre, kanskje leke litt"? Evt bare sitte og prate hund og la hundene trene på å sitte og se på hverandre. Slik jeg har vært med på før et par gang. Det KAN jo være folk som kommer med hunder som ikke fungerer sammens med andre osv, da blir det vel en litt annen sak. (Nå ble jeg plutselig veldig seriøs i tonen her, tralalaaaa). Selv om man ikke skal ta lett på hundetreff da det jo ER hunder som ikke alltid går sammen, så virker det jo som det ellers går utrolig fint for andre, her på forumet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa, men dere må huske på at vi jo skal bli enige i fellesskap osv. Har dere aldri vært med på sånnt før? :)

Jeg kan jo f.eks slenge ut torsdag/fredag nå til uka. Etter 5-6 tiden. Så kan noen andre komme med forslag. Og ikke minst hvor :) Charlottenlundish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stukket av fra eksiltilværelsen i Tromsø hjem til mamma en stund. Når jeg ikke kan gjøre noe likevel, så kan hundene og jeg likegjerne gjøre ingenting her som ingenting der oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

...ingen i Tromsø som er keen på treff de la skog? Type finnvikfjæra med grillings eller hella med ...vel, grillings der og :ahappy: Har en Labrador og en Manchester Terrier (med en annen eier) som har lyst å treffe flere hundlørver i Tromsø. Mulig det kommer en Mittelspitz og en annen spisshund i samme slengen :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
    • jeɡ tror beɡɡe deler kan bli et problem. Det er mye avel på nevnt rase, så kommer sikkert et alternativ, men tidsmessig hadde dette vært optimalt
    • Det er jo ikke en veldig vanlig rase, og meg bekjent ingen på forumet som har hatt det noen gang. Jeg møtte én i mitt gamle nabolag. Jeg ville prøvd raseklubb (enten om det finnes i Norge, eller fra hjemlandet) eller rasegrupper på facebook.
    • Det er vanskelig. Skuddredd hund kan være helt forferdelig det også, ikke hatt selv, men jeg har bodd med en noen år. Men HD påvirket kropp er hver dag, det trenger ikke lydsensitivitet å være. 🤔  Skal du bruke hunden hardt/i sport/som redningshund om den egner seg? Hva vil hemme deg og hundens hverdag mest? Dårlige hofter eller lyder?  Er sannsynligheten for at du får i både pose og sekk hos noen andre ved en senere anledning høyere? 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...